Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-09-21, 01:18
  #21973
Medlem
Donnabella6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GudrunStark
Har det framkommit i tråden vem som var beslutsfattare i denna utredning? Vem satt och lekte "sten, sax, påse" när utredaren/utredarna fick sina briljanta ideer?

Nej,inte vad jag vet förutom redan kända namn som Jenven ,LJ.
Det värsta ÄR att det är på sten,sax,påse nivå, denna så kallde utredning är.

Leif Gw var ju med till viss del ,och han är ju otrolig,men menar att dom sabbade för mkt i intiala skedet så....ja det är för bedrövligt.
__________________
Senast redigerad av Donnabella6 2017-09-21 kl. 01:23.
Citera
2017-09-21, 01:34
  #21974
Medlem
Donnabella6s avatar
Det är nästan så jag bokstavligen vill BE att PW /MÖ dementerar om KM ej är pilot.Bara så vi VET med säkerhet,så vi antingen kan gå vidare el fortsätta med KM.


Vi (dom av oss som ej är fullt övertygade) är fast i "moment 22 ".
__________________
Senast redigerad av Donnabella6 2017-09-21 kl. 01:44.
Citera
2017-09-21, 03:02
  #21975
Medlem
GudrunStarks avatar
Leif GW Persson är fuktig i sitt yrke och intresse, vad var hans teori sist ut? Vart lägger han sitt intresse?
Vad hakar han upp sig på?

Jag tror ej detta var planerat.
Jag tror på en gärningsman som vidare ber förtroendevald om hjälp.
Jsg hakar upp mig på att detta försvinnande ej borde blivit så svårlöst, att polisen av någon anledning ej vill delta i sin egen utredning.
Jag ställer mig frågande till tystnaden kring detta försvinnande.
Citera
2017-09-21, 03:35
  #21976
Medlem
Donnabella6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GudrunStark
Leif GW Persson är fuktig i sitt yrke och intresse, vad var hans teori sist ut? Vart lägger han sitt intresse?
Vad hakar han upp sig på?

Jag tror ej detta var planerat.
Jag tror på en gärningsman som vidare ber förtroendevald om hjälp.
Jsg hakar upp mig på att detta försvinnande ej borde blivit så svårlöst, att polisen av någon anledning ej vill delta i sin egen utredning.
Jag ställer mig frågande till tystnaden kring detta försvinnande.

Tystnaden ÄR mkt märklig!
Det har jag påtalat i flera inlägg.

Det är inte som att jag inte vet hur det fungerar i en småstad....
Alla vet allt om alla berörda(när det gäller en händelse av större slag),och alla känner alla ,dvs vet iaf vem person/personer är i en småstad.

Det är ruskigt ruskigt frustrerande med denna tystnad!
Citera
2017-09-21, 07:27
  #21977
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lubbe75
Har du bestämt dig för att det är en oskydlig familjefar? I så fall baserat på vad?

Nej, jag menar bara att det är PW som till största del låter detta ske, om hon känner till vad som diskuteras i denna tråd om KM.

Om någon med kontakter till henne skulle be henne dementera eller bekräfta, för Om han är oskyldig så är hon orsaken till det att han dragits in.

Om han däremot är skyldig så kan hon säkert gott låta det ske, om hon är medveten.
Citera
2017-09-21, 07:30
  #21978
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hardbeck
Hejhej..
Var har du fått reda på att han är helt oskyldig KM? Du körde lite tuffare här...

Formulerade mig nog lite otydligt. Det jag skrev var bara dåöligt exempel åt PW som var mera tänkt att förklara det att han dragits in, och Om han inte är Pilot så borde hon faktiskt dementera.

Tänkte mig mera ett slags passivt bekräftande från hennes håll, om man målade upp bilden av hur det skulle se ut Om han inte var Pilot.
Citera
2017-09-21, 07:32
  #21979
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harley70
Jag har redan skrivit och vädjat om en dementi om km är oskyldig. PW skrev tillbaka att de ändå inte kommer dementera eller bekräfta. Citerade fel. Sorry lubbe.

Okej, har missat det.

Tycker det är ryggradslöst av PW, som hellre skor sig på vännens död än hjälper till att hitta mördaren.
Citera
2017-09-21, 07:35
  #21980
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GudrunStark
Leif GW Persson är fuktig i sitt yrke och intresse, vad var hans teori sist ut? Vart lägger han sitt intresse?
Vad hakar han upp sig på?

Jag tror ej detta var planerat.
Jag tror på en gärningsman som vidare ber förtroendevald om hjälp.
Jsg hakar upp mig på att detta försvinnande ej borde blivit så svårlöst, att polisen av någon anledning ej vill delta i sin egen utredning.
Jag ställer mig frågande till tystnaden kring detta försvinnande.
Min feting:
Intressant ordval. Ett ord man brukar använda om politiker mm.
Vilken övertygelse anser du att denna utvalda har i sammanhanget?
Citera
2017-09-21, 07:40
  #21981
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hejhejpoalla
Nej, jag menar bara att det är PW som till största del låter detta ske, om hon känner till vad som diskuteras i denna tråd om KM.

Om någon med kontakter till henne skulle be henne dementera eller bekräfta, för Om han är oskyldig så är hon orsaken till det att han dragits in.

Om han däremot är skyldig så kan hon säkert gott låta det ske, om hon är medveten.

Från mitt perspektiv så tror jag just att hon är en av dem som kan ha läckt detta namn, direkt el indirekt. Det är spekulation baserat på vad jag vet om en källa B.
Citera
2017-09-21, 07:43
  #21982
Medlem
Några reagerade på det jag skrev, som bara var tänkt som idé till vad man skulle skriva PW.

För att förtydliga, så är jag övertygad om att KM är inblandad.

Inte nödvändigtvis mördaren, men nog Pilot.

Annars hade han nog skrivit här och dementerat, om han känner till tråden. Oavsett vad man tycker om att synas eller få uppmärksamhet, så kan man bara skriva ett eller några inlägg. Oavsett om man sen kan bevisa det eller inte.

Jag skulle själv antagligen inte kunna bevisa vad jag gjorde en viss dag, men skulle nog kunna skriva att jag inte var inblandad.

Men han är bara tyst....
Citera
2017-09-21, 08:29
  #21983
Medlem
Tror ni polisen övervakar KMs internetanslutning och kollar tidpunkter då nätet används hos dom och kopplar ihop med vad som skrivs i tråden...?
Citera
2017-09-21, 09:07
  #21984
Medlem
FedupFlorences avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lubbe75
Från mitt perspektiv så tror jag just att hon är en av dem som kan ha läckt detta namn, direkt el indirekt. Det är spekulation baserat på vad jag vet om en källa B.

Intressant, jag tar det för rimligt med tanke på övrig kommunikation med allmänheten i efterförloppet. Det är till stor (eller till all) del på grund av dem som vi står där vi står idag.

PW må känna både tillfredsställelse och frustration över turerna här. Jag tror inte att de förutsåg hur folket skulle vända på varje kilobyte i det material SR presenterade.

PW och MÖ gick in i ett kallt men aktuellt fall och fick sannolikt ägna sig enbart åt detta under kanske ett år. Det var inget de gjorde med vänster hand och PW är också personligt engagerad i Helenas försvinnande.

PW har varit aktiv i efterförloppet av dokumentären och intervjun genom att kommunicera med folket med att svara på enskilda personers mail.

Jag undrar hur de själva har upplevt tiden under arbetet med dokumentären och tiden efteråt.
Är ni nöjda med er dokumentär?
Är ni nöjda med hur ni genomförde och presenterade intervjun med pilot?
Vad skulle ni ha gjort annorlunda?
Har ni börjat att fila eller skriva på en bok än?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback