• 31 180 online
  • 1 123 180 medlemmar
  • 58 309 248 inlägg
2017-09-13, 23:58
Medlem
KneKhis avatar
Hur gör ni som använder denna då det verkar röra sig om doser runt 10mg för effekt? Litar inte på min våg när det rör sig om sådana små mängder, är det volymetrisk dosering som gäller? Går denna att lösa upp i vanligt vatten?
Citera
2017-09-14, 02:34
Medlem
KastaMasks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KneKhi
Hur gör ni som använder denna då det verkar röra sig om doser runt 10mg för effekt? Litar inte på min våg när det rör sig om sådana små mängder, är det volymetrisk dosering som gäller? Går denna att lösa upp i vanligt vatten?

Precisionsvågar brukar vara som mest exakta i mitten utav sitt spann, så man kan göra en vågskål utav folie på t.ex 10g.

Starta vågen, lägg på vågskålen, tryck på "Tar" knappen (eller använd en kalkylator) och lägg över den uppskattade mängden i ett svep. Man ska inte lägga på lite åt gången, utan vågen ska resettas mellan varje vägningsförsök. Ha i åtanke att billiga 0.001mg vågar kan ha en hög felmarginal (sett vissa fela på upp till 10mg). Ett tips är att väga upp en lite större mängd, sedan finfördela så gott du kan och dela upp pulvret i jämna högar. För bäst precision löser du upp det i vätska och mäter ml. Kom även ihåg att kalibrera vågen ofta.

Tänk även på att konsistens gör ögonmåttning svårt. T.ex 20mg 3-Meo-PCE och 20mg O-PCE kan se helt olika ut (kan även skilja sig mellan batchar). Så våg kombinerat med volymetrisk dosering är det säkraste. Då det är sällan folk sitter med proffsutrustning ska man vara försiktig med att ge doseringsanvisningar och ta andras rekommendationer med en nypa salt. Ogillar att rekommendera doser till folk online då min våg antagligen inte är exakt. Därav rekommenderar jag att man skapar en egen doseringstabell utifrån sin egna utrustning.

Det går absolut att lösa upp i vanligt vatten. men ska du lagra det någon längre tid så bör du fixa sterilt vatten från apoteket.
Senast redigerad av KastaMask 2017-09-14 kl. 03:29.
Citera
2017-09-14, 03:09
Medlem
KastaMasks avatar
Fick ett PM som indikerar att jag kanske uttrycker mig lite väl positivt om dessa substanser.

Jag rekommenderar INTE att man ska detta VARJE DAG!

Vi vet knappt något om eventuella bieffekter, men jag kan berätta att jag personligen får kalla lemmar, svårt att hitta ord och kan känna ett ökat tryck på hjärtat ifall jag doserar för ofta under en längre period. Detta var något jag upplevde på 3-Meo-PCP också. Använd sunt förnuft för fan och stoppa inte i er okända RCs dagligen. De antidepressiva effekterna sitter i flera dagar så det är onödigt att förstöra magin och bygga upp permanent tolerans genom missbruk
Citera
2017-09-14, 03:24
Medlem
KneKhis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KastaMask
Precisionsvågar brukar vara som mest exakta i mitten utav sitt spann, så man kan göra en vågskål utav folie på t.ex 10g.

Starta vågen, lägg på vågskålen, tryck på "Tar" knappen (eller använd en kalkylator) och lägg över den uppskattade mängden i ett svep. Man ska inte lägga på lite åt gången, utan vågen ska resettas mellan varje vägningsförsök. Ha i åtanke att billiga 0.001mg vågar kan ha en hög felmarginal (sett vissa fela på upp till 10mg). Ett tips är att väga upp en lite större mängd, sedan finfördela så gott du kan och dela upp pulvret i jämna högar. För bäst precision löser du upp det i vätska och mäter ml. Kom även ihåg att kalibrera vågen ofta.

Tänk även på att konsistens gör ögonmåttning svårt. T.ex 20mg 3-Meo-PCE och 20mg O-PCE kan se helt olika ut (kan även skilja sig mellan batchar). Så våg kombinerat med volymetrisk dosering är det säkraste. Då det är sällan folk sitter med proffsutrustning ska man vara försiktig med att ge doseringsanvisningar och ta andras rekommendationer med en nypa salt. Ogillar att rekommendera doser till folk online då min våg antagligen inte är exakt. Därav rekommenderar jag att man skapar en egen doseringstabell utifrån sin egna utrustning.

Det går absolut att lösa upp i vanligt vatten. men ska du lagra det någon längre tid så rekommenderar jag att du fixar sterilt vatten från apoteket.

Tackar för svar, får inhandla sterilt vatten. Har våg och 1ml dosspruta tillgängligt, jag tänkte börja med att lösa upp 100mg i 20ml sterilt vatten vilket i så fall ger 5mg/ml. Som du säger kan konsistensen mellan pulver variera vilket i kombination med den här substansens potens samt långa onset gör att jag inte vill ögonmåtta eller lita på att min våg klarar av att precisionsmäta doser runt 10mg.

Men vad jag läst mig till borde 10mg vara en bra startdos? Hur ser det ut med återdoseringar? Är det lämpligt att återdosera om man så vill under peaken med tanke på den långa onsetten eller ska man vänta ännu längre?

Citat:
Ursprungligen postat av KastaMask
Fick ett PM som indikerar att jag kanske uttrycker mig lite väl positivt om dessa substanser.

Jag rekommenderar INTE att man ska detta VARJE DAG!

Vi vet knappt något om eventuella bieffekter, men jag kan berätta att jag personligen får kalla lemmar, svårt att hitta ord och kan känna ett ökat tryck på hjärtat ifall jag doserar för ofta under en längre period. Detta var något jag upplevde på 3-Meo-PCP också. Använd sunt förnuft för fan och stoppa inte i er okända RCs dagligen. De antidepressiva effekterna sitter i flera dagar så det är onödigt att förstöra magin och bygga upp permanent tolerans genom missbruk

Nu är det ett tag sedan jag tog både vanligt keta och 2-fl-keta men märkte själv av där att om jag brukade dom för intensivt så blev jag trög i huvudet och särskilt 2-fl-keta gjorde mig kraftigt "disassociated" dagen efter att ha intagit en stor mängd. Eftereffekterna på denna ska tydligen sitta i mycket längre än ketamin vad jag har läst.
Senast redigerad av KneKhi 2017-09-14 kl. 03:33.
Citera
2017-09-14, 03:48
Medlem
KastaMasks avatar
Citat:
Men vad jag läst mig till borde 10mg vara en bra startdos? Hur ser det ut med återdoseringar? Är det lämpligt att återdosera om man så vill under peaken med tanke på den långa verkningstiden eller ska man vänta längre?

Om du inte är ovanligt känslig så borde 10mg vara en bra startdos. Då onset är ganska lång och ens tidsuppfattning blir skev så är det en bra idé att ställa en timer så du vet hur lång tid det har gått sen sista dosen. Det är dock lätt att begå misstag när man återdoserar om man redan är väldigt påverkad, så förbered refill och lägg undan resten innan. Känner du dig inte helt nöjd efter 1-2h så kan du såklart återdosera, men personligen så föredrar jag att avsluta för dagen och öka dosen vid nästa tillfälle istället. Det beror på hur mycket tid du har. Jag kan tycka att det blir för långdraget av att återdosera, men jag har som regel åtaganden och kan tyvärr inte spendera hur mycket tid som helst på att vara bäng .
Senast redigerad av KastaMask 2017-09-14 kl. 03:52.
Citera
2017-09-14, 06:26
Medlem
Alltså priset jämfört med hur länge skiten räcker är sick... 15mg är en grym startdos för mig. Hjälpt mig lösa en del under ytan.
Citera
Igår, 20:43
Medlem
Citat:

Jag kör volumetrisk dosering och endast via oralt intag. Blandade mitt pulver med natriumkloridlösning och kör en ratio på 5mg/ml.

Min sweetspot ligger definitivt på 10mg där jag mår hur bra som helst. Musiken blir djupare, kroppen tyngre och jag finner motivation till att ta tag i saker. Under 10mg är det för klent och går jag över det så blir ruset mer dysforiskt.

Första gången jag skulle testa körde jag nasalt, och hadr vägt upp 20mg. Vid 15mg och uppåt så sätter manin igång så fick "av misstag" i mig totalt 40mg den kvällen. Fick mig en åktur jag sent kommer glömma, min säng förvandlades till en busstation dit det kom hundratals människor och bussar som parkerade bredvid sängen. Min soppåse förvandlades till min bästa vän som jag förde en djup diskussion om disken med. Det hände en hel del fler sjuka grejer och jag måste säga att jag har nog aldrig känt mig så borttappad i mitt eget psyke som då.

Tldr; VAR FÖRSIKTIGA MED DOSERINGEN, över 15mg är bara overkill. Man blir manisk och det fina med drogen försvinner vid högre doser.
Citera