Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-09-19, 22:52
  #13
Medlem
AndersM79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heeeyman
Jag vet att det inte är så för då hade jag blivit utrensad för länge sedan.

Hur vet vi att du är du, och inte en av dem, som med uppdraget att invagga oss andra i en falsk säkerhet skriver så?
Citera
2017-09-19, 23:17
  #14
Medlem
Lao Tzus avatar
Nej.

Jag tror inte en stat med polisbrist har resurser att bli en polisstat
Citat:
Polisbristen märks över hela landet

http://www.gp.se/ledare/polisbristen...ndet-1.4191011
Citera
2017-09-19, 23:22
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Insertnickname
Nu gör vi inte det.

Men. Åsiktskorridor blir smalare och smalare så det kan vara på G.

Dock lär det nog snarare handla om social utfrysning än att man blir "utrensad".

Utrensade blir endast de med egenskaper att samla folk bakom sig i förstaläget, de vanliga, de som samlas bakom de med ledaregenskaper, de blir utfrysta nu till en början.

När sedan motståndet mot rådande system succesivt minskar börjar rensningen av följarna.

Först bort med nyckelpersonerna sen plockar man gaphalsarna, resten kommer sköta sig, möjligen med knuten näve i fickan och viskande till sin närmast förtrogna ända tills han blir angiven av sin sambo/granne/arbetskamrat och sänd på "omskolningsläger", receptet på en lyckad "DDRifiering" eller ett NK 2.0!

Smart trådstart förresten, lockar fram de som ska bort i förstahand.....
Citera
2017-09-19, 23:25
  #16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lao Tzu
Nej.

Jag tror inte en stat med polisbrist har resurser att bli en polisstat

Vi har ingen polisbrist, vi har bara lite mycket brottslingar!

Men nej, polisstat kommer vi nog aldrig bli, detta kommer styras utanför polismyndigheten och med bättre resultat då man inte vet vem man ska akta sig för.....beware!
Citera
2017-09-20, 00:36
  #17
Medlem
Blahfackss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Insertnickname
Nu gör vi inte det.

Men. Åsiktskorridor blir smalare och smalare så det kan vara på G.

Dock lär det nog snarare handla om social utfrysning än att man blir "utrensad".
Varför tycker du det?

För min del verkar det som att åsiktskorridoren bara blir bredare då identitetsvänstern blir mer och mer ifrågasatt. Jämfört med innan flyktingkrisen har media också blivit mer frispråkiga. SD och Åkesson är mer eller mindre accepterade av media (Aktuellt, SvD [följer inte andra svenska mer än vad som postas här]), innan 2010 lät det inte sällan som vi var tillbaka på 30-talet på grund av deras framgångar.
Citera
2017-09-20, 00:48
  #18
Medlem
dacks avatar
Socialdemokraterna har ända sedan Palmes tid haft en egen hemlig polis bestående av högdjur inom polis, militär, och politiker det var även Palme som lade den första byggstenen till en svensk stasi kopia.

Det finns en länkad tidningsartikel i tråden om Mille markovic som belyser det lite mer ingående.
Citera
2017-09-20, 16:37
  #19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Insertnickname
Nu gör vi inte det.

Men. Åsiktskorridor blir smalare och smalare så det kan vara på G.

Dock lär det nog snarare handla om social utfrysning än att man blir "utrensad".

Hur vet du det?

Citat:
Ursprungligen postat av Lao Tzu
Nej.

Jag tror inte en stat med polisbrist har resurser att bli en polisstat

Brist inom den vanliga polisen, ja. Men hur ligger det till med den hemliga?
Citera
2017-09-20, 17:35
  #20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reptiler
Hur vet du det?



Brist inom den vanliga polisen, ja. Men hur ligger det till med den hemliga?

Jag VET inget. Går enbart på feeling.
Citera
2017-09-21, 15:59
  #21
Medlem
Det har ju alltid funnits en hemlig stat i staten. Tidigare har social och yrkesmässig utfrysning främst drabbat folk på vänsterkanten (inte bara i Sverige utan i hela Europa). Men frågan är om det inte är på väg att ändras nu. Sen så finns det alltid en stat i staten i form av att folk som sitter på vissa positioner i säg försäkringskassan, arbetsförmedligen (allt egentligen) till övervägande del har en bild av det måste göra saker på ett visst sätt. Efter att sossarna hade suttit vid makten obrutet i 40 år på sjuttiotalet och även efter det, till och med alliansen övertagande fanns det garanterat en sosse-konsensus överlag. Efter att alliansen suttit vid makten i åtta år är det fortfarande ett borgerligt tänk i många institutioner, f.kassan och arbetsförmedlingen jobbar liksom moderat även fast moderaterna inte är vid makten längre. Sånt tar ett tag att skaka av sig. Poängen är här är att även om säg SD någonsin skulle ta makten skulle de ha en massa politiska motståndare i landets tjänstemän som motarbetar besluten de är satta att genomföra. För mig är det ett demokratiskt problem oavsett vem som innehar regeringsmakten.
Citera
2017-09-21, 19:14
  #22
Medlem
Om fb och annat bara är något slags honeypot-experiment, vore det bra att veta vad man inte får tala om.

Vad tror ni är ämnen som man bör hålla tyst om? Ämnena kan listas i neutral form, ifall ni oroar er över framtiden osv.

Själv har jag skrivit så mycket dumt genom åren, att det är ganska kört för min del. Om det inte hade varit kört ändå, av andra anledningar.
Citera
2017-09-21, 19:46
  #23
Medlem
Min gissning är att du kan skriva precis vad du vill i vilket ämne som helst och ingen bryr sig något nämvärt, om du däremot uttrycker dig på ett sådant sätt att du påvisar felaktigheter i vad det nu gäller för ämne och det på ett sådant sätt att du får de som "skriker" högst att börja lyssna och samlas i gemensam aktion på ett demokratiskt sätt, då börjar du bli ett hot.

Sådana vill dom ha bort och då, om det ligger något i din tes, kan du bli en kandidat att "plockas bort" innan du blir för stor.
Citera
2017-10-03, 09:58
  #24
Medlem
crawlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av prof_woland
Det har ju alltid funnits en hemlig stat i staten. Tidigare har social och yrkesmässig utfrysning främst drabbat folk på vänsterkanten (inte bara i Sverige utan i hela Europa). Men frågan är om det inte är på väg att ändras nu. Sen så finns det alltid en stat i staten i form av att folk som sitter på vissa positioner i säg försäkringskassan, arbetsförmedligen (allt egentligen) till övervägande del har en bild av det måste göra saker på ett visst sätt. Efter att sossarna hade suttit vid makten obrutet i 40 år på sjuttiotalet och även efter det, till och med alliansen övertagande fanns det garanterat en sosse-konsensus överlag. Efter att alliansen suttit vid makten i åtta år är det fortfarande ett borgerligt tänk i många institutioner, f.kassan och arbetsförmedlingen jobbar liksom moderat även fast moderaterna inte är vid makten längre. Sånt tar ett tag att skaka av sig. Poängen är här är att även om säg SD någonsin skulle ta makten skulle de ha en massa politiska motståndare i landets tjänstemän som motarbetar besluten de är satta att genomföra. För mig är det ett demokratiskt problem oavsett vem som innehar regeringsmakten.

För att inte tala om alla etablissemangsmullvadar i mediavärlden; SVT, SR, de stora privata kanalerna osv. Dom kommer aldrig släppa ifrån sig makten till SD. Inte ens vid 50%.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback