Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-09-19, 12:19
  #25
Medlem
reffis avatar
Vem är det som styr Dan Eliasson egentligen. Tänker på vem som vinner på det här om det är sant?

Nu kan det omöjligen vara sant att så många blir omplacerade utan att så mycket som ett ord läcker ut.
Citera
2017-09-19, 13:06
  #26
Medlem
Hultabultans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Det är väl ett helt åsiktspaket de nya polischeferna behöver ha. De måste stödja mångkultur, feminism etc. Och uttala stöd för den nya organisationen, trots att den inte är bättre på att lösa brott.

Detta tar jag som sanning tills motsatsen har bevisats. Omvänd bevisbörda gäller alltså i det här fallet.


Jävligt mycket sämre är den nya organisationen!
Citera
2017-09-19, 16:55
  #27
Medlem
Drozds avatar
Klart karriäristen Eliasson vill ha ja-sägande nickedockor och lismande svansviftare kring sig, kaka söker maka. Det gäller att positionera sig rätt nu, snart är det val och då kan det börja blåsa helt andra vindar...
Citera
2017-09-19, 17:32
  #28
Medlem
Hultabultans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drozd
Klart karriäristen Eliasson vill ha ja-sägande nickedockor och lismande svansviftare kring sig, kaka söker maka. Det gäller att positionera sig rätt nu, snart är det val och då kan det börja blåsa helt andra vindar...

Tror definitivt att en närmare granskning av detaljer kring polisens omorganisation, skulle kunna bli ett riktigt sänke för sossarna och Löfven!
En politisk polis i Gestapo-stil, vem vill ha det?
Citera
2017-09-19, 18:24
  #29
Medlem
Fris avatar
Typiskt PK-uttalande av en PKolis. "Tryck" och "kraftsamling" och "miljön" och andra verklighetsförnekande utantillinlärda rabblade PK-glosor.

Citat:
Polisen, enligt Mats Berggren, jobbar för fullt med att sätta tryck mot nyckelpersoner inom den kriminella miljön.

– Vi har många som sitter häktade och anhållna, runt ett 70-tal förra veckan bara i Malmö. Vi ser att vi har ett stort tryck på de här kriminella miljöerna och detta är något som hela region Syd kraftsamlar mot. Vi kommer att fortsätta med detta, säger Mats Berggren, till Sveriges Radio.
Så ni kommer att fortsätta med dagens katastrofala misslyckande, mina herrar? Det duger inte. Ni överlever själva inte det. Sorry!
Citera
2017-09-19, 18:30
  #30
Medlem
Hultabultans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av reffi
Vem är det som styr Dan Eliasson egentligen. Tänker på vem som vinner på det här om det är sant?

Nu kan det omöjligen vara sant att så många blir omplacerade utan att så mycket som ett ord läcker ut.

Löfven och hans team "påverkar" Eliasson, för Eliasson är likadan som en undersåte till Hitler.
För Hitler gav aldrig någonsin personligen order om någon förintelse av judar, utan underhuggarna utförde detta med bossens goda minne och godkännande!

Lyssna vidare på webb-radion så har du svaret varför man håller käften, och inte säger något eller protesterar!

Efter 50 min 20 sek.
https://www.spreaker.com/user/verkli...re-in-i-kyrkan
__________________
Senast redigerad av Hultabultan 2017-09-19 kl. 18:39.
Citera
2017-09-19, 18:54
  #31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av note-it
Måste bara ställa frågan om detta verkligen är sant?
Kan man vekligen avskeda så många, om ens en, på de grunderna? Hur ser bevisningen ut? 425 är väldigt många och detta borde gått som en löpeld genom media.
Jag tror inte på ett ord av detta.

Visst är det en lögn, men om du är högerextremist och går i SD:s ledband, så är det sant oavsett om det är ren lögn, de har ju läste det på någon av de otaliga extremistsidor på internet.
Som polis måste man följa lagen och den uppförandekod som finns, du kan bli uppsagd av olika orsaker, men alla uppsägningar kan överklagas av den fackliga organisationen.

Exempelvis detta:
AVSKEDANDE ENLIGT 11 KAP. 1 § LAGEN (1976:600) OM OFFENTLIG ANSTÄLLNING (LOA)
https://lagen.nu/dom/ad/1994:80
Citera
2017-09-19, 19:04
  #32
Moderator
Strix m/94s avatar
Alldenstund TS belägg för sina påståenden är osäkra, så förflyttas tråden till Konspirationer. Tillkommer ett stabilare underlag, må tråden återkomma till PI.

PI - > Konspirationer

Strix/Mod
Citera
2017-09-19, 19:08
  #33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av note-it
Måste bara ställa frågan om detta verkligen är sant?
Kan man vekligen avskeda så många, om ens en, på de grunderna? Hur ser bevisningen ut? 425 är väldigt många och detta borde gått som en löpeld genom media.
Jag tror inte på ett ord av detta.

Det är fullt möjligt men kostsamt. Man kan omorganisera och sen får alla söka om tjänster. Dock har man svårt att röra deras lön. De som inte får en chefstjänst igen på samma nivå behåller ändå sin lön.

Detta är inte ovanligt i det offentliga. Tvärtom.
Citera
2017-09-19, 20:30
  #34
Medlem
Så kallad "mångkultur" är inskrivit i Sveriges så kallade "grundlag".

Om en polis är emot "mångkultur" så är samme polis emot staten Sverige - och är därför automatiskt oanställbar.

Så det verkar rimligt att man inte får vara polis om man inte är för "mångkultur" -

(Sveriges gummiparagrafer som man kallar för grundlag ändras i princip och i praktiken vart 4:e år.)

Just nu är det mångkultur som gäller.
Citera
2017-09-19, 21:24
  #35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bluis
Så kallad "mångkultur" är inskrivit i Sveriges så kallade "grundlag".

Om en polis är emot "mångkultur" så är samme polis emot staten Sverige - och är därför automatiskt oanställbar.

Så det verkar rimligt att man inte får vara polis om man inte är för "mångkultur" -

(Sveriges gummiparagrafer som man kallar för grundlag ändras i princip och i praktiken vart 4:e år.)

Just nu är det mångkultur som gäller.

Du lär inte få en anställning i privat sektor heller med en sådan inställning, då blir du väl glad att sossarna införde socialbidrag.
Visst kan en polis vara emot "mångkultuer" vad det nu är, men det får inte inverka på jobbet som polis, att var neutral och arbeta enligt lagen..
Jag gillar inte högerextremister och SD, inte fan går jag ut och rensar bort dem bara för att jag är bettrood med vapen. Min frisör är sverigedemokrat inte slutar jag klippa mig där bara för en sådan sak. Alla får tycka vad de vill, så länge de de inte skadar någon, eller stör samhällsordningen.

Grundlagen har knappast ändrats sedan 1974, och inte heller vart fjärde år.
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/d...s-nya-grundlag

För att en svensk grundlag skall ändras krävs att två likalydande beslut (vilande och slutligt) fattas av Riksdagen. Mellan de två besluten måste det dessutom ha hållits ett allmänt val. Riksdagsordningen (RO) ändras liksom grundlagarna på detta sätt. I allmänhet föregås alla större ändringar i grundlagarna, liksom andra mera omfattande lagändringar, av statliga utredningar.
Citera
2017-09-20, 00:35
  #36
Medlem
dacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ladernacken
Du lär inte få en anställning i privat sektor heller med en sådan inställning, då blir du väl glad att sossarna införde socialbidrag.
Visst kan en polis vara emot "mångkultuer" vad det nu är, men det får inte inverka på jobbet som polis, att var neutral och arbeta enligt lagen..
Jag gillar inte högerextremister och SD, inte fan går jag ut och rensar bort dem bara för att jag är bettrood med vapen. Min frisör är sverigedemokrat inte slutar jag klippa mig där bara för en sådan sak. Alla får tycka vad de vill, så länge de de inte skadar någon, eller stör samhällsordningen.

Grundlagen har knappast ändrats sedan 1974, och inte heller vart fjärde år.
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/d...s-nya-grundlag

För att en svensk grundlag skall ändras krävs att två likalydande beslut (vilande och slutligt) fattas av Riksdagen. Mellan de två besluten måste det dessutom ha hållits ett allmänt val. Riksdagsordningen (RO) ändras liksom grundlagarna på detta sätt. I allmänhet föregås alla större ändringar i grundlagarna, liksom andra mera omfattande lagändringar, av statliga utredningar.
Du glömde att redovisa den stora kuppen och sveket mot den svenska befolkningen som regeringen år 2010 genomförde med sin grundlagsändring där det fastslogs att Sverige bland annat skulle vara ett humanitärt och mångkulturellt land och att EU inträdet fastslogs vilket resulterade i att unionen fick ett större bestämmanderätt över Sverige.

Och dessa grundlagsändringar ser vi nu idag resultatet av vilket också kommer att förpassa landet till ett mångkulturellt skithål där den etniska svensken inte får plats.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback