2016-03-25, 13:14
Medlem
yeahgrrs avatar
Jag tror att när man blir lite äldre och blir singel är det lite svårare för både män och kvinnor. Inte pga ålder utan mer för att man själv blivit lite mer kräsen, vet vad man söker och behöver om det ska bli något meningsfullt att satsa på, att inte bara sex räcker för att hålla igång en relation även om det är väldigt viktigt...

Sen förändras ju naturligtvis umgängeskretsen och dess dynamik genom åren, när man är yngre och alla är singlar och någon träffar någon ny så utökas ju direkt kretsen av singlar, senare i livet när alla är i förhållanden/familjebyggande osv så stannar det av, det är samma gamla vänner i olika stadier i livet men det kommer inte in så många nya intressanta singlar i umgänget. Jag menar att det finns massor av kloka, attraktiva, sexiga osv osv singlar i 35+ åldern men ofta sitter alla fast inom sina egna umgängeskretsar och känner sig bitter för att " alla bra är upptagna"...

Den vanliga manliga bitterheten om att kvinnor kan välja och vraka kan väl stämma för de kvinnor som bara är ute efter ett skjut kan nog göra just det, välj och vraka, kvinnor som vill hitta en partner som passar hennes preferenser att dela livet med utanför sängen har det nog lika svårt/lätt som valfri (bitter) man...

vad göra då.. klyschan sök tillfällen/sammanhang där du kan träffa nytt folk, kurser, möten, konserter what ever kan nog stämma men realiteten för nån 35+ är ju att tiden ofta är lite mer intecknad också jämfört med 18-25 åringarna...

Så kanske är bitterheten det enda som finns kvar ...
Citera
2016-03-25, 13:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sipofa
TS vill ha en seriös relation, motsatsen till engångsligg. Hon beskrev för mig att hon letar just efter en så kallad "djup relation". Det hela är väl en reflektion till hennes tidigare (och nuvarande) liv full med lösa relationer, otrohet, utnyttjande, engångsligg... Tyvärr fungerar det inte så enkelt, har man levt ett sådant liv så kan man inte tro att man "gör det bara för att man kan", och att man förstår sig på djupare relationer. Man lever tyvärr det livet man gör, inte för att man kan, utan för att man inte förstår sig på det andra.

Nu verkar hon ha kommit lite grann i självinstinkt, eller så har åldern kommit i kapp med henne. Ganska ironiskt hur detta är ett praktexempel på nästan alla inlägg om kvinnor i detta delforumet, "när de blir gamla så kommer de krypandes tillbaka, eller lever i ensamhet". Ja, om inte TS klarar av denna resa, då äro vi alla körda? (Med alla menar jag inte mig själv förstås, jag sitter i den säkra båten! )
finns inga säkra båtar finns inga garantier i livet och med kärlek .... det gäller att ta hand om det man har på bästa sätt så länge man har det angående säkra båtar så googla Titanic så ser du hur det kan gå om en enda person gör ett felaktigt val i livet
Citera
2016-03-25, 15:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frifart
finns inga säkra båtar finns inga garantier i livet och med kärlek .... det gäller att ta hand om det man har på bästa sätt så länge man har det angående säkra båtar så googla Titanic så ser du hur det kan gå om en enda person gör ett felaktigt val i livet
Ingen här har snackat om säkra båtar, det är bara något i din fantasi tror jag. Det handlade aldrig om säkra båtar, eller att "ha det dära". Handlar inte om att "ha något". Men det blir nog för jobbigt om jag ska förklara det för någon som inte ens har den minsta lilla insikt inom ämnet.
Citera
2016-03-25, 15:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sipofa
Ingen här har snackat om säkra båtar, det är bara något i din fantasi tror jag. Det handlade aldrig om säkra båtar, eller att "ha det dära". Handlar inte om att "ha något". Men det blir nog för jobbigt om jag ska förklara det för någon som inte ens har den minsta lilla insikt inom ämnet.
bra att du vet vilken insikt jag har om livet och hur det fungerar
Citera
2016-03-25, 15:45
Medlem
VelvetReds avatar
Det kommer aldrig hända, men det är mig du söker.

Både i sängen och till vardags. Jag är den klassiska arketypen utav ung man som skulle vara så sjukt tänd på dig.

Men det kommer som sagt aldrig att ske.

Men fortsätt du med ditt letande.

I all välmenig:
//VelvetRed
Citera
2017-09-19, 13:59
Medlem
Teleslingas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Buffymylove
Det är många mejl med karaktären,
"Du är sexig, vill du ha min kuk" i ändlösa variationer. Det är inget som jag går igång på. Du borde testa vara kvinna på en dejtingsajt i en vecka. Som sagt har nog inte de flesta kvinnor de extrema krav ni tycks tro. Träffat många killar som helt klart föredrar en kravlös tillvaro, utan sex. Jag är övertygad om att kärlek är svårt att hitta för alla. Sure, får många erbjudanden om sex, men det är bu inte det som är värt något i slutändan.
Känns lönlöst att försöka inleda någon djupare diskussion med dig. Tror inte du kommer att sluta leta efter vad du tror är den optimala killen. Sjukt avtändande med 35 plus-brudar som hänger på nätet och jagar. Jag får en känsla av att du inte kommer nöja dig liksom...
Citera
2017-09-19, 14:36
Medlem
Buffymyloves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teleslinga
Känns lönlöst att försöka inleda någon djupare diskussion med dig. Tror inte du kommer att sluta leta efter vad du tror är den optimala killen. Sjukt avtändande med 35 plus-brudar som hänger på nätet och jagar. Jag får en känsla av att du inte kommer nöja dig liksom...
Jag dejtar inte längre, var länge sedan jag skapade den här tråden. Ja jag förstår att det finns personer som är av den åsikten.
Citera
2017-09-19, 14:36
Medlem
PalaceRoyales avatar
Kvinnor 35+ Som ser bra ut kan ju välja och få precis vem dom vill ha. Från 20 till 60. Vad är problemet???
Citera
2017-09-19, 15:52
Medlem
Castles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Buffymylove
Mitt helhjärtade råd är att undvika civilingenjörer...
Nämen varför då?
Citera
2017-09-19, 16:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PalaceRoyale
Kvinnor 35+ Som ser bra ut kan ju välja och få precis vem dom vill ha. Från 20 till 60. Vad är problemet???

...barn från tidigare relationer är såklart ett problem. Det är inte alla som vill ta hand om någon annans ungar. Sladdriga kroppar är ju inte heller särskilt konkurrenskraftiga.
Citera
2017-09-19, 16:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av PalaceRoyale

Hah a ha ha ...

Knappast. De enda de kan få är sex, men ALLA kvinnor kan få sex, det spelar ingen roll om du är 18 eller 80, det är ett absolut överskott av män som kan tänka sig sätta på precis allt, så sex är inga problem någonsin. De kan få vara knulldockor om de vill, livet ut, men de kommer hata sig själv mer och mer för varje ligg.

Väldigt få normala män vill ha en kvinna på 35+ med barn, för ett förhållande, dock. Brudarna kanske borde lära sig att inte avla barn med "dumma män", och hålla kvar vid de män de bestämmer sig att skaffa barn med. Men nä, istället ska de "ut och leva" när de är 39, bli smutsigt påsatta av överkåta 26åringar för att fylla hålet i deras värdelösa självkänsla. Det är tammefan deprimerande när man tänker på det.

Men, för all del, "woman power!!!"
Citera
2017-09-19, 16:34
Medlem
Frånskilda män i din ålder kanske vill leva singel ett tag. Det är nog detsamma med frånskilda kvinnor. Inget konstigt att försöka känna sig "fri". Man skilde sig ju av en stark anledning...

Män i din ålder som inte är frånskild, eller har barn, är min egen kategori. Tyvärr går det inte att få kontakt med kvinnor som är vettiga och fötterna på jorden. Skild som oskild.

Mycket har med att använder man någon form av datingapp/site, så är i princip alla frånskild med barn efter sig extremt stöddiga och beter sig som de är Queen B. Nu skall de minsann inte göra några misstag och skall ha en perfekt partner. Så de lever ensam i stället.
Samt prioriterar man oftast sina barn före att träffa någon. Vilket resulterar mest i frustration hos någon utan barn. Och då går man vidare helt enkelt.

Skulle jag hitta någon som är vettig ser jag inte barn som något hinder. Så länge hon är öppen för fler gemensamma barn.

Men det är extremt svårt att få fram dessa. Så det är enklast att swipa vidare så fort man ser barn på bilderna. Man vet av erfarenhet att hon kommer inte hjälpa till det minsta att få till något förhållande i slutändan. Eller så vill hon aldrig få några fler barn.

Verkar inte finnas någon mellan det, om vi nu fokuserar på de som har barn. I dejtingvärlden alltså för oss som inte har barn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in