Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-09-18, 22:42
  #97
Medlem
kermassas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saklartvarta
Å jag går på vad de butikskontrollanter jag pratat med (som var med när hon påstod att hon var polis) säger samt att överläkaren på psykakuten säger att det är vanligt att det läggs ner utredningar dvs inte blir rättegång om personen har en känd psykisk störning.

Håller med om att texten riktar in sig på allvarligare brott och allvarligare psykiskt sjuka (även om jag inte vet hur sjuk J bedöms vara).

Får fråga mer nästa gång jag träffar på dem.

Undrar om alla som blivit lurade går ihop och gör en gruppanmälan? Det fanns ngn grupp på fb förut som samlade alla som blivit lurade av henne.
Varför väckte åklagaren åtal då om JT ansågs alltför psykiskt sjuk när hon lekte polis?

Jag kan gissa att din kompis mamma berättar utifrån sina upplevelser (bland de tvångsintagna?)
på avdelningen. Jag tror inte allt som sker där anmäls trots att vissa patienter är våldsamma. De drunknar redan i pappersarbete.

Ja, men även vid mindre stölder så har folk dömts till rättspsykiatrisk vård samtidigt som andra har friats från mordanklagelser (varken vård eller fängelse).

Jag har än inte sett något som tyder på att JT skulle ha varit så svårt psykiskt sjuk att hon inte har haft uppsåt. Hon är jävligt manipulativ, egocentrisk och verkar ha problem med mentalisering (se sig själv utifrån och andra inifrån).
2017-09-19, 06:01
  #98
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kermassa
Varför väckte åklagaren åtal då om JT ansågs alltför psykiskt sjuk när hon lekte polis?

Jag kan gissa att din kompis mamma berättar utifrån sina upplevelser (bland de tvångsintagna?)
på avdelningen. Jag tror inte allt som sker där anmäls trots att vissa patienter är våldsamma. De drunknar redan i pappersarbete.

Ja, men även vid mindre stölder så har folk dömts till rättspsykiatrisk vård samtidigt som andra har friats från mordanklagelser (varken vård eller fängelse).

Jag har än inte sett något som tyder på att JT skulle ha varit så svårt psykiskt sjuk att hon inte har haft uppsåt. Hon är jävligt manipulativ, egocentrisk och verkar ha problem med mentalisering (se sig själv utifrån och andra inifrån).

Inte vet jag. Vet inte om det gick så långt eller när det lades ner. Det jag vet är att butikskontrollanten sa att det inte blev ngt för att hon var psykiskt sjuk.

Överläkaren fick situationen förklarad för sig.

Vi får se när mer bevisning kommer då.

Det smartaste hon skulle kunna göra nu är att gå ut och be om ursäkt och erkänna vad hon gjort och berätta att hon sökt hjälp. Det går inte att bortförklara allt längre.
2017-09-19, 07:53
  #99
Medlem
kermassas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saklartvarta
Inte vet jag. Vet inte om det gick så långt eller när det lades ner. Det jag vet är att butikskontrollanten sa att det inte blev ngt för att hon var psykiskt sjuk.

Överläkaren fick situationen förklarad för sig.

Vi får se när mer bevisning kommer då.

Det smartaste hon skulle kunna göra nu är att gå ut och be om ursäkt och erkänna vad hon gjort och berätta att hon sökt hjälp. Det går inte att bortförklara allt längre.
Stämningsansökan finns ju på VG, så vi vet att det gick så långt.

Erkänna och be om ursäkt lär hon aldrig göra. Hon verkar vara van att komma undan genom att ljuga, förvirra och "skrämmas" genom att prata om icke-relevanta lagar.
2017-09-19, 11:03
  #100
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fleudhesten
Så om någon ifrågasätter den bristande bevisning som finns i det här fallet betyder det att man är J eller en vän till henne? Kan ju endast tala för mig själv och upprepa mig än en gång: Nej, jag är inte tjejen ifråga och känner inte heller någon i hennes bekantskap. Det jag reagerat mot är som sagt att inget av värde har presenterats att hon skulle vara någon slags storbedragerska, butikssnattare, dålig mor, scammare, psykiskt sjuk osv..Tvärtom ser jag en mor som tycks göra allt för sitt barns bästa, kanske lite för mycket också.

Det finns mycket bevis, en del ligger ute på nätet. Mer kommer.
2017-09-20, 15:56
  #101
Medlem
Avalanchekings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saklartvarta
Har aldrig träffat personen i fråga men jobbar både i city och Gränby och pratat med de civila butikskontrollanterna. Enligt dem har hon härjat i tolv år i de olika butikerna. Försöker reklamera utan kvitto och skriker att det är kränkande att visa legitimation trots att det är standard. Ställer ofta till scener och försöker göra personalen rädd. Har även tagits på Bauhaus med varor för 5000:-

En av kontrollanterna var med när hon påstod sig vara polis på bussen för att inte behöva betala biljett.

Min nuvarande chef jobbade i en annan butik förut och där påstod hon att hon jobbade på Allmänna reklamationsnämnden och visste att hon hade två års reklamationsrätt. Min chef hade då spänt ögonen i henne och sagt: "Stå inte och ljug mig rakt upp i ansiktet. Hade du jobbat på ARN hade du vetat att det nu är 3 års reklamationsrätt."

Enligt butikskontrollanterna har Polarn & Pyret och andra barnklädesbutiker blivit drabbade sen hon fick barn.

Det stämmer att hon inte är portad, man får nämligen inte lagligt porta folk i Sverige. Däremot har de sagt att hon inte är välkommen.

På frågan varför hon inte åker dit och är dömd svarade de att hon är oerhört snabb, manipulativ och alltid har förklaringar. Fallet med att ha utgett sig för att ha utgett sig för att vara polis lades ner för att hon ansågs psykiskt sjuk.

Kontrollanterna sa dessutom att hon verkar ha fått pengar då hon varit på Akademikliniken och fixat till lite. Antar att hon själv skulle säga att det är en vän som gör det eller gett henne det...men tycker synd om de som swishar pengar till henne och tror att det går till det nödvändigaste.

En annan kollega har en kompis som jobbar på en flyttfirma som flyttade åt henne. Slutade med att hon ringde polisen och anklagade dem för att ha kastat en soffa i huvudet på henne...

För både hennes egen skull och framförallt sonen hoppas jag att hon får och tar emot hjälp så att detta kan sluta.

Det du skriver där är såklart struntprat. Man lägger inte ner en utredning för att någon anses vara psykiskt sjuk, begriper du väl? HAHA!
2017-09-20, 17:30
  #102
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avalancheking
Det du skriver där är såklart struntprat. Man lägger inte ner en utredning för att någon anses vara psykiskt sjuk, begriper du väl? HAHA!

Känner mig lite tjatig men upprepar:

1. Butikskontrollanten sa att det var så det gick till.

Både jag och min kompis tyckte det var konstig så dubbelkollade med hennes mamma som är överläkare på psykakuten i Danderyd.

2. Läkaren sa att det var vanligt att det lades ner om det finns en känd psykisk störning/sjukdom.
2017-09-21, 17:32
  #103
Medlem
Avalanchekings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saklartvarta
Känner mig lite tjatig men upprepar:

1. Butikskontrollanten sa att det var så det gick till.

Både jag och min kompis tyckte det var konstig så dubbelkollade med hennes mamma som är överläkare på psykakuten i Danderyd.

2. Läkaren sa att det var vanligt att det lades ner om det finns en känd psykisk störning/sjukdom.

Det är alltså noll procent sanningshalt i det påståendet. Vem ni än frågade.
2017-09-21, 19:21
  #104
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avalancheking
Det är alltså noll procent sanningshalt i det påståendet. Vem ni än frågade.

Vad baserar du det på? De jag frågat lägger jag stor tillit på eftersom de inte har ngt att vinna på att ljuga.

Är men den som begått brottet finns det stora anledningar att ljuga eller om man är vän med den som begått brottet och vill vara lojal och juste.

Är det mer troligt att avrapporteringen av polis med två vittnen var felaktig?

Det är såklart upp till dig att tro på det.

Skärmdumparna med de skumma affärerna och anmälan hos frisören? Är de också noll sanning i det?
2017-09-21, 21:38
  #105
Medlem
Mythomanias avatar
Ser att Varningsgruppens hemsida är nedstängd. Undrar om de blivit anmälda (eller hotade) av vår vän?
2017-09-21, 23:28
  #106
Medlem
RadikalFails avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mythomania
Ser att Varningsgruppens hemsida är nedstängd. Undrar om de blivit anmälda (eller hotade) av vår vän?

Ne den är inte stängd. Dom har dock bytt adress till bloggen.
2017-09-21, 23:47
  #107
Medlem
kermassas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RadikalFail
Ne den är inte stängd. Dom har dock bytt adress till bloggen.
Det saknas massor av inlägg, bland annat om JT.
2017-09-21, 23:49
  #108
Medlem
RadikalFails avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kermassa
Det saknas massor av inlägg, bland annat om JT.

Ja det såg jag. Men jag tror dom håller på att göra en överföring från andra bloggen. För dom bytte igår.
Men vi får väl se vart det slutar.

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback