• 22 594 online
  • 1 123 027 medlemmar
  • 58 298 671 inlägg
2017-09-10, 19:20
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Volta1745
"Peugeot in their wisdom decided to make the indicator relays a "sealed for life" by putting them inside a sealed unit."

Det står ju SIEMENS på burken och mig veterligt är det företaget tyskt.
Citera
2017-09-14, 11:57
Medlem
Hej,
Jag har en fråga.
Har en Peugeot 308 och höger blinkers fungerar inte, har bytt lampa kollat säkringar under ratten och motorhuven fortfarande inget liv, finns det några gömda säkringar eller vet ngn vad det kan vara för fel?
Citera
2017-09-14, 18:06
Medlem
Hejsan! Undrar vad normaltemperatur är på Peugeot 208 gti? Har en -14 som ligger konstant på 95c. Alla mina tidigare bilar (Volvo, Opel, seat,Audi) har alltid legat på 90c exakt. Är 95c normaltemp? Lite diffust och får inte fram något vettigt från Google.

Tack!
Citera
2017-09-14, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elsin
Hej,
Jag har en fråga.
Har en Peugeot 308 och höger blinkers fungerar inte, har bytt lampa kollat säkringar under ratten och motorhuven fortfarande inget liv, finns det några gömda säkringar eller vet ngn vad det kan vara för fel?

1. Har du kollat så att den nya lampan är hel? Stoppa den i den vänstra o testa.
2. Kolla så kontakterna inte är ärgade, både vänster och höger.
3. Kolla jordning.
Citera
2017-09-15, 10:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yolit
Hejsan! Undrar vad normaltemperatur är på Peugeot 208 gti? Har en -14 som ligger konstant på 95c. Alla mina tidigare bilar (Volvo, Opel, seat,Audi) har alltid legat på 90c exakt. Är 95c normaltemp? Lite diffust och får inte fram något vettigt från Google.

Tack!

Jag höll på med tempen på min bil för en tid sen, vilket jag fick hjälp med här på forumet. Så gå tillbaka och läs.
Generellt, kan ju skilja några grader inom samma modell t.o.m. beroende på kylmedel, olja m.m... eller helt enkelt hur tung fot man har på gasen...

95 grader är ingen onormal temperatur, men oftast närmare 90 som du skrev.

OM det är nåt fel så kan det va termostat som börjar bli dålig. Kolla också att fläkten går igång. Kör bilen varm, ställ dig på tomgång och ge lätt gas. Vid ca 100-102 grader brukar fläkten hoppa igång om jag minns rätt...

Edit: jag bytte förresten kylarvätska då när jag höll på med tempen på min bil. Efter det sjönk både kylvätske och motortemp flera grader. Kanske är dags för byte där också?
Senast redigerad av argahannen 2017-09-15 kl. 10:44.
Citera
Igår, 05:21
Medlem
zorzes avatar
Någon som vet en bra odb till peugeot?.... modell 3008.
Citera
Igår, 05:53
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yolit

Tack!

Termostaten börjar öppna vid 87C så 90C verkar ju mera troligt än 95. Nu finns det ju ingen korrelation mellan hur termostaten fungerar och hur tempmätaren fungerar. Du får försöka kolla tempmätaren till att börja med.
Trasig termostat brukar vara att den står helt öppen och då blir inte tempen stabil.
Citera