Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-08-31, 22:32
  #5725
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Freebs
Hur fan öppnar man en dll fil?
Har försökt med WorldPad, men skiten slutar bara att fungera.

Du vet ju inte vad en DLL fil är, så öppna den ska du inte försöka göra. Testa att installera om programmet som DLL-filen tillhör så kanske det fixar sig.

Citera
2017-08-31, 22:36
  #5726
Medlem
Freebss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av delernen
Du vet ju inte vad en DLL fil är, så öppna den ska du inte försöka göra. Testa att installera om programmet som DLL-filen tillhör så kanske det fixar sig.

Nä, har inte en aning.
Försöker få igång första Fallout spelet & någon stolle på Steam skrev att man skulle öppna dll filen & ändra massa skit.
Citera
2017-09-01, 02:24
  #5727
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Utveckla detta?

Typ:
https://www.networkworld.com/article...agreement.html
https://www.computerworld.com/articl...n-spyware.html

Har iofs förstått att Enterprise är betydligt bättre men hade helst hittat ett program som helt enkelt automatiskt slår av alla spyware-inställningarna som går och sedan blockar resten på något sätt då Enterprise inte är den Windows 10-utgåvan som följer med dom datorerna jag funderar på.
Citera
2017-09-01, 09:11
  #5728
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anvandarnamn2
Vilket är bästa programmet för att blocka allt spioneri i Windows 10?

De här 3 gör tillsammans ett utmärkt jobb i att stänga av allt.

https://github.com/Nummer/Destroy-Wi...pying/releases. Körs i "expert mode".
https://www.safer-networking.org/spybot-anti-beacon/
http://www.getblackbird.net/
Citera
2017-09-01, 12:26
  #5729
Avstängd
pethoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1FF
Det är ett Ms "community" forum, det är inget officiellt Ms forum. D.v.s glada kunniga Windowsanvändar amatörer som rådger.
Jag fick en hel lista med länkar från en Outlook-användare om hur jag kunde göra ditten och datten. Allting verkade bra och kan vara schysst och användbart en annan gång.

Vad gäller min dotters dator så väntade jag i ytterligare några timmar och bestämde mig senare för att tvinga datorn till att starta om. Jag var beredd på det värsta och franförallt informationen att "inget OS kan hittas på din dator" eller liknande. Till min förvåning och glädje välkomnades jag med "Välkommen till Windows 10" och det var dags att gå igenom den sista biten.

Av någon anledning måste datorn ha hängt sig och inte lyckats göra den sista omstarten. Allt verkar schysst nu och jag får se vad som händer när Creations Update kommer i oktober. Kanske det blir nya problem då.

Citat:
Ursprungligen postat av Freebs
Nä, har inte en aning. Försöker få igång första Fallout spelet & någon stolle på Steam skrev att man skulle öppna dll filen & ändra massa skit.
Läs igenom "stollens" inlägg igen och försök sedan med Notepad++ som kanske, men möjligtvis inte, kan hjälpa.
__________________
Senast redigerad av pethom 2017-09-01 kl. 12:32.
Citera
2017-09-02, 16:53
  #5730
Medlem
BlurryFace69s avatar
Kan inte öppna minfil.org filer på mina datorer, vad är det som spökar??
Citera
2017-09-03, 11:08
  #5731
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlurryFace69
Kan inte öppna minfil.org filer på mina datorer, vad är det som spökar??

Har knappast med operativsystemet att göra. Prova med en annan webbläsare med tanke på den urusla informationen.
Citera
2017-09-14, 16:41
  #5732
Medlem
Fris avatar
Skärmen släcks ned efter tre minuter, om jag inte har en video eller så spelandes. Detta började när jag ändrade energisparinställningen från "Aldrig släck" till att släcka efter tre timmar. Men det blev tre minuter och oavsett vad jag ställer in så är det hela tiden tre minuter. Jag har satt alla slags inställningar till att aldrig under några som helst omständigheter släcka skärmen. Ändå sker det efter tre minuter off keyboard. Jag har tittat igenom hela "Settings" och dess djungel med skärminställningar, energiinställningar och batteriinställningar.

Finns det något sätt att tvinga Windows 10 att aldrig släcka bildskärmen?
Citera
2017-09-17, 00:45
  #5733
Avstängd
pethoms avatar
@Fri Det borde kunna ändras i registret. Du får söka på nätet. Använd engelska språket så får du säkert fler länkar till svar.
__________________
Senast redigerad av pethom 2017-09-17 kl. 00:49.
Citera
2017-09-17, 16:14
  #5734
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fri
Skärmen släcks ned efter tre minuter, om jag inte har en video eller så spelandes. Detta började när jag ändrade energisparinställningen från "Aldrig släck" till att släcka efter tre timmar. Men det blev tre minuter och oavsett vad jag ställer in så är det hela tiden tre minuter. Jag har satt alla slags inställningar till att aldrig under några som helst omständigheter släcka skärmen. Ändå sker det efter tre minuter off keyboard. Jag har tittat igenom hela "Settings" och dess djungel med skärminställningar, energiinställningar och batteriinställningar.

Finns det något sätt att tvinga Windows 10 att aldrig släcka bildskärmen?

Gå till energi inställningar och se till att du har valt prestanda. Sedan väljer du återställ energischemat, för att återställa prestandaschemat till ursprungsinställningar. Ställ tillbaka allt till det du vill ha.

Bråkar det fortfarande då?
Citera
2017-09-18, 23:48
  #5735
Medlem
Datorn accepterar inte längre pinkod vid inloggning/uppstart

Helt plötsligt har min dator med Win 10 börjat kräva inloggning med mitt Windowskontos lösenord vid uppstart. Tidigare kunde jag logga in med den enklare pinkoden men det går inte längre. Jag vill helst inte behöva logga in med Windowslösenordet eftersom jag inte är den enda som behöver använda datorn och jag vill inte hålla på med en massa olika lokala konton. Men när jag går in på inställningar -> konto -> inloggningsalternativ hittar jag inget sätt att ändra tillbaka till pinkod. Så vitt jag vet har jag inte gjort någon inställning eller hämtat något program som kan ha ändrat detta men ända var det helt plötsligt lösenordet som gällde nu i helgen. Är det Windows som ändrat säkerhetsrutinerna eller har datorn fått fnatt? Vad gör jag åt det?
Citera
2017-09-19, 00:09
  #5736
Medlem
På mina Win10-datorer kan jag välja mellan PINkod eller Win-lösenord vid inloggningen med knappen Inloggninsalternativ under rutan där koden ska skrivas in.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback