Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-08-10, 11:41
  #1753
Medlem
Ravenboxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johnthedickholmes
Du menar ett ställe där folk blänger aggressivt på nykomlingar och det sitter hat i väggarna? Inget avspänt glatt ställe där det hänger misslyckade konstnärer, musiker och författare? Typ Läckerbiten på söder. Sök dig till G.a Stan. Där finns det grymt otrevliga arbetarhak.
Upplevde du Daltons i sundsvall som ett hatiskt ställe? Mjo, det var i och för sig en del slagsmål man fick bevittna utanför.
Jag är fortfarande lite rädd för gamla stan då mitt ex härjar fritt där.
Det är inte enbart arbetare på Dallan, det är allt möjligt där, en jävla sylta, jag har aldrig upplevt det som ett otrevligt ställe, tvärt om.
Vakterna är sköna, dom som står i baren är trevliga, dom som sitter och spelar är underhållande, sen finns det en uppsjö av tjejer där.
Givetvis var det lite kul med polackerna/ryssarna där som skulle slåss och ha sig, det är en del utav charmen.

Bara jag kommer ifrån feminist-tjejerna, veganerna och kommunisterna, och det faktum att Dovas till exempel är ett väldigt tamt och dött ställe i jämförelse.
Citera
2017-09-10, 22:47
  #1754
Medlem
Cliffaks avatar
Metropol slog ju igen för en tid sedan (och lär ju inte vara saknat av någon normal människa), jag undrar vad som hände med klientelet? Misstänker att de bara flyttade någon våning upp, till haket som ligger ovanför t-baneuppgången (vet inte vad det heter) och vars uteservering alltid förpestar luften med rök för alla som ska ta tuben.

Eventuellt kanske några flyttade utomhus, till stolarna/bänkarna mitt emot bolaget, för där hänger det oftast ett gäng finska a-lagare och det är slagsmål titt som tätt.
Citera
2017-09-10, 23:07
  #1755
Medlem
johnthedickholmess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cliffak
Metropol slog ju igen för en tid sedan (och lär ju inte vara saknat av någon normal människa), jag undrar vad som hände med klientelet? Misstänker att de bara flyttade någon våning upp, till haket som ligger ovanför t-baneuppgången (vet inte vad det heter) och vars uteservering alltid förpestar luften med rök för alla som ska ta tuben.

Eventuellt kanske några flyttade utomhus, till stolarna/bänkarna mitt emot bolaget, för där hänger det oftast ett gäng finska a-lagare och det är slagsmål titt som tätt.

Vår låg metropol?
Citera
2017-09-11, 23:12
  #1756
Medlem
Cliffaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johnthedickholmes
Vår låg metropol?

I ena t-baneuppgången i källaren på huset som just nu byggs om. Det sitter en lila plywoodvägg där ingången låg.

Alla som var på väg mellan pendeln och tuben var alltså tvungna att se eländet Om jag inte minns fel så var iofs det enda man såg utifrån i lokalen Jack Vegas-maskinerna med tillhörande klientel som spelade bort sitt bidrag/sjukpension/A-kassa.
Citera
2017-09-12, 16:41
  #1757
Medlem
trewqs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johnthedickholmes
Vår låg metropol?

Nere i Sundbybergs tunnelbanestation. Antar att Falconer vid gatuplan får en ökad tillströmning av kunder.
Citera
2017-09-15, 00:43
  #1758
Medlem
Quietdrives avatar
Nån som kan förklara för mig varför Nivå 22 på Kungsholmen endast serverar starksprit efter midnatt?
Alltså att man inte får köpa öl.
Det känns så knepigt när man beställer en öl men blir "tvingad" att köpa Jäger istället.
Anledningen måste vara riktigt allvarlig.

Obs: Var där med en polare ENDAST för att se skiten som en kul grej. Var ute efter 15 min. Aldrig mer.
Citera
2017-09-17, 21:48
  #1759
Medlem
oyegies avatar
Medusa by Lion Bar är hittils det enda sunkhak jag har besökt i Stockholm,maten var hyffsat ok men vilken hemsk sunkig källare man blir bländad av mörkret när man kommer från dagsljuset uppifrån.
Citera
2017-09-18, 12:53
  #1760
Medlem
SadEyess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oyegie
Medusa by Lion Bar är hittils det enda sunkhak jag har besökt i Stockholm,maten var hyffsat ok men vilken hemsk sunkig källare man blir bländad av mörkret när man kommer från dagsljuset uppifrån.

Medusa by Lion bar är rena klasshaket om man jämför med andra dräggställen i Stockholm. Det värsta sunkhak jag varit på i centrala Stockholm är Bar 08 på Sveavägen. Var i valet och kvalet och skulle möta upp en kompis för en öl. Eftermiddag mitt i veckan, och det osade kriminellt pack i hela lokalen. Gick där ifrån, och då gillar jag ändå dräggiga ställen.

Crazy Horse bredvid är nästa än värre..
__________________
Senast redigerad av SadEyes 2017-09-18 kl. 12:58.
Citera
2017-09-18, 14:16
  #1761
Medlem
EnSpeciellMans avatar
Medusa bar i Gamla stan. Pissiga människor, dörrvakterna är Ex-kriminella. Riktigt skitställe.
Citera
2017-09-18, 14:26
  #1762
Medlem
johnthedickholmess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnSpeciellMan
Medusa bar i Gamla stan. Pissiga människor, dörrvakterna är Ex-kriminella. Riktigt skitställe.

I linje med Barflys stammishak i filmen...https://www.youtube.com/watch?v=KmOKSFdezwI

;-)

och lite mer för inspirationen...https://www.youtube.com/watch?v=2-1-mkLG8R8 någon som upplevt liknande sunkhak i verkligheten?
__________________
Senast redigerad av johnthedickholmes 2017-09-18 kl. 14:40.
Citera
2017-09-18, 21:33
  #1763
Medlem
Det allra sunkigaste ställe jag varit på i Stockholm skulle faktiskt kunna vara Kärrtorps krog. Inte sunkigt på det där roliga sättet som folk i tråden verkar vurma för, utan bara sunk-sunkigt. Vanligaste raggningsrubriken: "Vad är du sjukskriven för då?"

Det sunkigaste är att ingen har roligt där. Bara misär. Ingen är full eller så, man dricker bara för att bota ledan.
Citera
2017-09-21, 13:13
  #1764
Medlem
EnSpeciellMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johnthedickholmes
I linje med Barflys stammishak i filmen...https://www.youtube.com/watch?v=KmOKSFdezwI

;-)

och lite mer för inspirationen...https://www.youtube.com/watch?v=2-1-mkLG8R8 någon som upplevt liknande sunkhak i verkligheten?

Vet inte om du bor i sthlm eller besöker staden ofta men jag råder dig bara för upplevelsens skull att ta en öl där nån gång. Det är riktigt illa... Barfly-scenerna du länkade såg bra ut i jämförelse och det sjuka är att jag inte ens överdriver...
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback