• 31 167 online
  • 1 123 180 medlemmar
  • 58 309 243 inlägg
  • 9
  • 10
2017-09-17, 18:25
Medlem
ace_secs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tokfaan
SVT sätter någon form av nytt bottenrekord: https://www.svt.se/nyheter/utrikes/f...arre-i-varlden

En artikel om en forskningsrapport om terrorism. Inte en enda gång nämns ordet islam utan istället används förkortningen IS (utan att förklara vad den står för), ordet jihadister, Boko Haram och al Shabab. Artikelförfattaren låtsas som att den inte finns någon gemensam nämnare.

Sedan kommer den obligatoriska det var värre förr:

Det obligatoriska försöket att blanda ihop korten. Den som konsumerar nyheter från SVT/SR och tror sig bli klokare är en dåre.

Sjuka SVT.

Man "glömmer" också berätta att 70/80-talets terrordåd främst inte inriktade sig på vanligt folk, utan på beslutsfattare/politiker osv..
Citera
2017-09-18, 10:34
Medlem
Kollar i princip aldrig på SvT längre, men i morse fick jag ett infall och slog på morgon-TV medan jag åt frukost.

Först ett inslag om tyska valet. Jag fick veta hur fantastisk och älskad Angela Merkel är, detta trots att hon är kristdemokrat. Tyska CDU är nämligen inte alls lika inskränkta som sin svenska motsvarighet KD. De står nämligen för öppenhet och kan inte tänka sig samarbete med extremhögern, till skillnad från vissa svenska partier. Ok, man uttryckte sig naturligtvis inte exakt så, men andemeningen gick inte att ta miste på.

Sedan ett inslag om FN-veckan i New York. En pk-tant fick oemotsagd lägga ut texten. Hon berättade att FN är det bästa som hänt sedan skivat bröd. Att klimatproblemen är mänsklighetens största hot, vilket endast FN kan rädda oss ifrån. Samt naturligtvis att Trump är jättedum.

Mina förutfattade meningar om Svt kom inte på skam. Inte ens 10 min stod jag ut. Dröjer nog minst 5 år innan jag ger dem en ny chans. Det är fanimej inget annat än ett stort underbetyg åt svenska folket att de fortsätter betala för skiten.
Citera
2017-09-18, 10:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ace_sec
Sjuka SVT.

Man "glömmer" också berätta att 70/80-talets terrordåd främst inte inriktade sig på vanligt folk, utan på beslutsfattare/politiker osv..

Det är lite av en mytbildning och skönmålning. Såväl ETA som IRA utförde många bombattacker mot civila av annan religiös eller politiskt uppfattning.
Citera
  • 9
  • 10