Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-06-12, 11:15
  #169
Medlem
JoelSUOMIs avatar
Gillar definitivt inte hur skvallerrubriker á la kvällstidningarna smyger sig in i löpet.

Nuförtiden maskerar de inte ens hur vinklade de är.
Citera
2017-06-16, 06:47
  #170
Avstängd
Mertillens avatar
Poängterar igen, jag betalar inte för att titta i DN. Idag angrips Donald Trump i kulturdelen, i en artikel om Charles Lindbergh, av någon amerikansk statsvetare eller liknande (de har hittat en till) samt i en nyhetsartikel om Vladimir Putin.

Den svenska vänstern och makten är smaklös och vulgär. DN hör hit. Minns Dan Eliasson som "kräktes" när han hörde Jimmie Åkesson i radio. Så hetsar man. DN hakar upp sig på Donald Trump varje dag och påminner mig om min beklagliga situation att jag har mitt liv i Sverige. DN kultur idag 16 juni, Kerstin Gezelius: "När Donald Trump valdes till president var det en del amerikanska vänner som kräktes rakt ut. Andra söp sig redlösa eller gick in i depressioner...Man hade kanske trott att just amerikaner, med sin hundraåriga tradition att skildra bad guys, skulle känna igen en skurk när de såg den. Stor, brutal narcissist som älskar sin egen röst, har en omättlig aptit på pengar och makt och med fingret på knappen som kan utlösa världens undergång...". Det där sista, just därför var Hillary Clinton farlig snarare.

Kerstin Gezelius är dålig på det svenska språket, "gick in i..." istället för "utvecklat" och om det är sant att hon har amerikanska vänner så är de väl journalister och liknande. För jag tror inte att folk utanför vill umgå i detta sektlikna vänsterextrema. Rätt hatiskt till råga på allt, sådant de här idioterna annars fördömer. Journalistiska hycklarpack!
__________________
Senast redigerad av Mertillen 2017-06-16 kl. 06:52.
Citera
2017-07-13, 08:58
  #171
Avstängd
Mertillens avatar
Sämre förstås. Mer vänstervridet. Flera "stjärnor" från regimlojala Metro och Expressen har ju skeppats över till DN.

Idag upplåtes DN till någon statsvetare som föreslår det som redan gäller. Är bara en illusion att det inte gäller. S och de borgerliga bör bilda gemensam regering. Juntan av idag att stadsfästas. Att rösta i svenska val blir än mer meningslöst än vad det redan är.

DN står inte för mångfald och demokrati utan för mångkultur och svenskt nationellt oåterkallerligt nederlag.
Citera
2017-09-17, 10:58
  #172
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ankdammsman
Jag roade mig med att räkna antalet Trumpomnämnanden i kulturdelen en dag. Efter att ha kommit halvvägs drog jag slutsatsen att det föreligger någon form av diagnos.

Trump Derangement Syndrome, TDS, kallas diagnosen i fråga.
Citera
2017-09-18, 10:18
  #173
Medlem
DN Kultur är sedan flera år praktiskt taget oläslig. PK-mässiga aktivister som Pascalidou, Behrang Miri och Rebecka Kärde får hur mycket plats som helst att vräka sig på, Björn Wiman, Åsa Beckman, Johan Croneman, Katrine Marcal m fl skriver ytterst medelmåttiga och pratiga krönikor och vinklingen av allt möjligt material på raskamp, popfeminism och HBTQ är övertydligt stark. Jag säger bara Hanna Fahl - hon är anställd för att skriva om musik och om ´schlagerfestivalen, men i princip allt hon gör är hårdvinklat på feminism.

Häromdagen hade Susanne Ljung inne en krönika om varför stilettklackar är så viktigt, kaxigt och kontroversiellt, naturligtvis upphängt på Melania Trumps dylika klackar i Texas nyligen. En text fullpackad med plattityder, uttjatade exempel och påfåglande från skribentens sida. Susanne Ljung är så medelmåttig att det är en gåta att hon skriver i en av landets mest prestigetunga tidningar. Eller nej,. det hade varit en gåta för tjugo år sedan - men inte längre.

(I likhet med Mertillen betalar jag inte heller en krona för att läsa DN, och har inte gjort så på minst femton år. Jag har nära anhöriga som har helgprenumeration på tidningen och lånar deras inloggning, dessutom har vi DN i fikarummet på jobbet)
__________________
Senast redigerad av HepCat-X 2017-09-18 kl. 10:21.
Citera
2017-09-18, 13:00
  #174
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
DN Kultur är sedan flera år praktiskt taget oläslig. PK-mässiga aktivister som Pascalidou, Behrang Miri och Rebecka Kärde får hur mycket plats som helst att vräka sig på, Björn Wiman, Åsa Beckman, Johan Croneman, Katrine Marcal m fl skriver ytterst medelmåttiga och pratiga krönikor och vinklingen av allt möjligt material på raskamp, popfeminism och HBTQ är övertydligt stark. Jag säger bara Hanna Fahl - hon är anställd för att skriva om musik och om ´schlagerfestivalen, men i princip allt hon gör är hårdvinklat på feminism.

Häromdagen hade Susanne Ljung inne en krönika om varför stilettklackar är så viktigt, kaxigt och kontroversiellt, naturligtvis upphängt på Melania Trumps dylika klackar i Texas nyligen. En text fullpackad med plattityder, uttjatade exempel och påfåglande från skribentens sida. Susanne Ljung är så medelmåttig att det är en gåta att hon skriver i en av landets mest prestigetunga tidningar. Eller nej,. det hade varit en gåta för tjugo år sedan - men inte längre.

(I likhet med Mertillen betalar jag inte heller en krona för att läsa DN, och har inte gjort så på minst femton år. Jag har nära anhöriga som har helgprenumeration på tidningen och lånar deras inloggning, dessutom har vi DN i fikarummet på jobbet)

Det värsta är ju att den förmenta motvikten SvD är precis likadan, med undantag för halva ledarsidan.
Citera
2017-09-18, 13:05
  #175
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bud Fox
Det värsta är ju att den förmenta motvikten SvD är precis likadan, med undantag för halva ledarsidan.


Visst är den, för att inte tala om numera Bonnierägda Sydsvenskan. Hoppas att de rykten stämmer som gör gällande att danska Jyllands-Postens ägare funderar på at köpa Sydan, då lär de sparka ut en veropande Per Svensson, Elina Pahnke och andra politruker från kultursidan.
Citera
2017-10-12, 19:06
  #176
Medlem
gato12s avatar
Kvällstidningsifieringen av tidningen fortsätter i oförminskad takt. Stort reportage om Jockiboi i lördagsbilagan. Och veckan före det "The Golden One" som man förmodligen snokat upp här på forumet...
Citera
2017-10-12, 19:20
  #177
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
DN Kultur är sedan flera år praktiskt taget oläslig.
Nää, Björn Wiman börjar alltmer att likna sin favoritförfattare Cervantes antihjälte Don Quijote, men istället för väderkvarnarna ser Björn nazister, sverigedemokrater och Trump i varenda buske, där han surrat sig fast på sitt skrivbord på redaktionen. Med störtkrukan hjältemodigt på svaj.
Citera
2017-10-12, 21:07
  #178
Medlem
Vedklyvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Nää, Björn Wiman börjar alltmer att likna sin favoritförfattare Cervantes antihjälte Don Quijote, men istället för väderkvarnarna ser Björn nazister, sverigedemokrater och Trump i varenda buske, där han surrat sig fast på sitt skrivbord på redaktionen. Med störtkrukan hjältemodigt på svaj.

Wolodarski själv trampar på med sin Agenda. Jag brukar rutinmässigt dagligen skumma av DN- o Svd- sajterna. För några dagar sedan såg jag att han producerat en ledare "SD är inget vanligt parti". Det var efter "Hanna Wigh-skandalen" som hans kompisar på TV4 åstadkommit. Läste inte eftersom jag förstod hur tongångarna skulle gå.
Citera
2017-10-12, 21:40
  #179
Medlem
PappasNyaKilles avatar
DN hade blivit så praktusel under Wolodarskis vanstyre att jag sa upp den i vintras.
Saknar inte smörjan överhuvudtaget.
Citera
2017-10-27, 00:03
  #180
Medlem
T.H.F.C.s avatar
DN fortsätter att värva efter agenda-mallen.
Citat:
HD-Sydsvenskans Per Svensson ny chef för DN:s ledarredaktion

HD-Sydsvenskans kulturskribent Per Svensson lämnar tidningen för att ta över som chef för ledarsidan på Dagens Nyheter.
https://www.sydsvenskan.se/2017-10-2...ledarredaktion
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback