• 31 250 online
  • 1 123 180 medlemmar
  • 58 309 199 inlägg
2017-09-15, 04:06
  #1261
Medlem
yokisucis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haldin
Spel som Super Mario Odyssey kan max vara 25,9gb, annars skulle det bli ramaskri över bundlen om den inte ens fungerade utan att köpa till ett sd-kort.

Tror tbh inte att det kommer vara inärheten av så stort. Breath of the Wild är på 13gb.
Citera
2017-09-16, 12:46
  #1262
Medlem
Haldins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yokisuci
Tror tbh inte att det kommer vara inärheten av så stort. Breath of the Wild är på 13gb.

Och Doom har tydligen löst det genom att singleplayer helt ligger på kortet, men det krävs en nedladdning till online.

Jag gick halvt över till digital download på PS3 och helt över på PS4, men nu vill jag börja bygga upp en fysisk samling som jag kan behålla länge. Speciellt som dessa kort är mer hållbara än bluray.

Det är dock tyvärr fortfarande så att de patchar spel, så om man återfinner sin Switch-samling om några år kanske det är en föråldrad version av spelet på kortet.
Citera
2017-09-17, 08:19
  #1263
Medlem
PUSClFERs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yokisuci
Tror tbh inte att det kommer vara inärheten av så stort. Breath of the Wild är på 13gb.
Super Mario Odyssey landar på 5,7GB.
Citera
2017-09-17, 10:32
  #1264
Medlem
punanihunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PUSClFER
Super Mario Odyssey landar på 5,7GB.

Oj, det var förvånansvärt lite med tanke på hur stort spelet ses ut att vara. I och för sig så är Nintendo väldigt bra på att effektivisera och komprimera deras spel. Super Mario Galaxy 2 var ju bara typ 1,5 gb, likaså 3D World.

Då känns ändå försvarbart med en download code i Odyssey-Switch bundlen. Jag hade dock aldrig köpt den bundeln (om jag inte redan hade ägt en Switch, vilket jag nu gör). Vissa spel så är fysiska utgåvor ett måste för mig, och Mario Odyssey är ett av de spelen, även om det e så "litet".
Citera