Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-09-03, 20:45
  #9145
Medlem
Tack för alla svar:

Baldurs Gate 2, går det ens att få TAG i? Spelade det som ung, det var tider det

Extern mus går att lösa

På min lista:

Cities Skylines
Rome Total war
Wargame Red Dragon / Airland (beroende på grafikkort på datorn jag köper).

Har hört om Factoria, rekomendationer?

Har även för mig att det finns något WW2 spel som är EXTREMT sådär att man kan sitta och pilla med... Vet någon vilket jag tänker på? minns bara att jag såg det för flera år sedan...


Det borde ju säga lite om ungefär vad jag är inne på, så ytterliggare rekomendationer emottages tacksamt

Civilization känns lite för... låst... för mig.
Citera
2017-09-03, 20:48
  #9146
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kad1

Har även för mig att det finns något WW2 spel som är EXTREMT sådär att man kan sitta och pilla med... Vet någon vilket jag tänker på? minns bara att jag såg det för flera år sedan...
Är det möjligtvis Commandos som du tänker på?
Citera
2017-09-03, 22:17
  #9147
Medlem
Forzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kad1
Tack för alla svar:

Baldurs Gate 2, går det ens att få TAG i? Spelade det som ung, det var tider det

Extern mus går att lösa

Yes, väldigt många gamla spel går att köpa rätt billigt på gog.com, i versioner som funkar på nya datorer.

Bra, tänkte inte på det men kan tänka mig att det är väldigt frustrerande att försöka spela sådana spel med musplatta.
Citera
2017-09-04, 14:44
  #9148
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kad1
Baldurs Gate 2, går det ens att få TAG i? Spelade det som ung, det var tider det

Det borde ju säga lite om ungefär vad jag är inne på, så ytterliggare rekomendationer emottages tacksamt

Civilization känns lite för... låst... för mig.
Baldurs gate 1 och 2 (och Icewind dale 1) kom ju ut som Enhanced edition "nyligen" och det är väl värt att köra dom. Man slipper en hel del klurande för att få det att fungera och dom är byggda för att fungera ihop om man skulle vilja det. Även diverse fixar är med som inte var gjorda i originalet.

Vet inte riktigt vad du menar att Civilization känns för låst men jag hoppas inte du menar att du ogillar turbaserade strategispel för jag tänker slänga in två till.

Vi börjar med den som inte borde behöva någon presentation: Heroes of might and magic 3.
http://www.mobygames.com/game/heroes...ectors-edition
Fruktansvärt bra spel (världens genom tiderna bästa?) och trots att det är från slutet av 90-talet så håller det extremt väl även fortfarande. Finns en HD-mod till det som inte bara hjälper grafiken utan även fixar en mängd småsaker som man aldrig ens har tänkt på att dom irriterar. Den förändrar inte spelet i sig alls.

Jagged alliance 2: http://www.mobygames.com/game/jagged-alliance-2
Återigen ett strategispel med lite rollspelsinslag. Man är en legosoldat(s-ledare) som får i uppdrag att avsätta en ledare för en bananrepublik. Påminner till spelsättet en del om XCOM-serien. Man sköter det strategiska i en översiktsvy, hyr in gubbar, köper vapen och annat, och när det blir strider så tas man ner till gruppnivå. Riktigt bra strategi och en underbar humor i spelet. Om man vill krångla till det mer så finns en mod som heter 1.13 som förändrar mycket till det bättre men också gör det klart mer komplicerat.

Båda dom två kommer jag tillbaka till lite då och då. Speciellt om jag av någon anledning är iväg lite längre tid och sitter med en laptop. Med en liten skärm och utan löst tangentbord så vill jag ha spelandet helt stressbefriat.
Citera
2017-09-05, 09:52
  #9149
Medlem
wastaahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av densnallakillen
Hej,
någon som känner något till ett läskigt skräck spel?
jag bryr mig inte så mycket vad det handlar om, jag vill bara ha ett spel jag blir rädd av att spela.
tacksam för svar

Amnesia hyllades friskt när det kom och var det första spelet på länge jag fick lite panik i på länge. Alien isolation är även väldigt bra & outlast har hyllats friskt.

Dead space 2
silent hill (även om det kanske mer är 'läskig stämning')
metro 2033
stalker
Och vem kan glömma slenderman!


Darkwood är nått nytt spel som tydligen inte ska innehålla jumpscares, men ingen aning om det är bra.

Insidie är även ett tips jag kan lämna, kanske inte så läskigt men väldigt bra (rekommenderar starkt att du inte läser något om spelet om du vill spela det, det är en engångsupplevelse)
Citera
2017-09-06, 17:33
  #9150
Medlem
Ovcharkas avatar
PS4

Vill spela spel som klassiska SWAT. Gud vad roligt det var! Olika taktiker, försöka rädda gisslan...

Finns nåt liknande? Tom Clancy-liren? Vilket? Såg för nåt år sen en grym trailer på ett spel i denna kategori. Minns inte namnet, men trailern var in game med en story.
Citera
2017-09-06, 17:44
  #9151
Medlem
Forzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ovcharka
PS4

Vill spela spel som klassiska SWAT. Gud vad roligt det var! Olika taktiker, försöka rädda gisslan...

Finns nåt liknande? Tom Clancy-liren? Vilket? Såg för nåt år sen en grym trailer på ett spel i denna kategori. Minns inte namnet, men trailern var in game med en story.

Oj vad jag kört SWAT 3 och 4, riktigt bra spel!
Finns tyvärr ingen modern motsvarighet men Rainbow Six Siege kommer ganska nära, dock är det nästan enbart ett MP-spel.
Doorkickers är mer likt gameplaymässigt men inte grafikmässigt, vet inte heller om det finns till PS4.
Citera
2017-09-07, 15:03
  #9152
Medlem
Är ute efter ett spel som påminner eller liknar Tibia, man bygger upp en karaktär genom att jag monster, gå med i guilds och såklart open-pvp.

Finns de något sådant spel eller är det ingen som vill göra något liknade spel?
Citera
2017-09-08, 15:15
  #9153
Medlem
wastaahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr.xduba
Är ute efter ett spel som påminner eller liknar Tibia, man bygger upp en karaktär genom att jag monster, gå med i guilds och såklart open-pvp.

Finns de något sådant spel eller är det ingen som vill göra något liknade spel?

Albion online släpptes precis och är någon typ av kombination av eve, tibia, uo & runescape. Full loot pvp bla, även om jag personligen tror att spelet behöver mer utveckling innan det är på banan på riktigt så är det väldigt bra.

Annars är ju eve online väldigt bra spel och osar samma anda som tidiga tibia gjorde. Dock väldigt hög learning curve och mycket tid krävs. Man kan dock vara användbar som ny spelare för de stora klanerna och många hjälper nya spelare, även fast du kommer bli rövknullad någon gång.

Nya runescape är ju även delvis populärt, men inget jag gett mig in på.

Håll koll på star citizen även! Men vem fan vet hur det projektet slutar. Samma med camelot unchained? Det skulle väl redan ha kommit typ?

Sen kommer jag inte riktigt ihåg hur pvpn i archeage var, längesen man höll på med det. Väldigt bra spel förutom lite p2win syndrom.

Guildwars 2 har ju även storslagen pvp WvWvW, sweclockers hänger många som spelar det.
Citera
2017-09-14, 23:33
  #9154
Medlem
Tjena!

Precis köpt mig en ny stationärdator och sugen på lire nya spel. Lirar idag bara lol o FM men skulle gärna vilja lira något mer. Kom gärna med förslag allt av intresse utom COD o BF
Citera
2017-09-16, 10:09
  #9155
Avstängd
Spel om andravärldskriget?
Citera
2017-09-16, 20:00
  #9156
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xerssix
Spel om andravärldskriget?

Några speciella du rekommenderar?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback