Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-09-16, 14:30
  #13
Medlem
rostigamazons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mohnomishe
Jag flyttade en period till USA -81 och där var det en helt annan sak. Spel/arkadhallar var vanliga och en naturlig del av ungdomskulturen. Ingen moralpanik från vuxet håll. Det var ofta där man träffades efter skolan. Minns att jag hade en polare som hade världsrekordet i Asteroids. Själv körde jag mest PacMan.

Minns en gång när jag spelade ett fridrottsspel, man skulle slå på två knappar, jo fortare man slog, ju fortare sprang friidrottaren i spelet, problemet var, att spelet var vägg i vägg men deras klubblokal, och dom hade typ något årsmöte där inne, så det kom ut en och frågade om jag kunde spela lite tystare, för det lät så mycket, vart lite pinsamt
Citera
2017-09-16, 14:31
  #14
Medlem
rostigamazons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rostigamazon
Minns en gång när jag spelade ett fridrottsspel, man skulle slå på två knappar, jo fortare man slog, ju fortare sprang friidrottaren i spelet, problemet var, att spelet var vägg i vägg men deras klubblokal, och dom hade typ något årsmöte där inne, så det kom ut en och frågade om jag kunde spela lite tystare, för det lät så mycket, vart lite pinsamt

Glömde skriva, det här var i en bowlinghall.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback