Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-09-16, 09:18
  #61
Medlem
Har aldrig träffat personen i fråga men jobbar både i city och Gränby och pratat med de civila butikskontrollanterna. Enligt dem har hon härjat i tolv år i de olika butikerna. Försöker reklamera utan kvitto och skriker att det är kränkande att visa legitimation trots att det är standard. Ställer ofta till scener och försöker göra personalen rädd. Har även tagits på Bauhaus med varor för 5000:-

En av kontrollanterna var med när hon påstod sig vara polis på bussen för att inte behöva betala biljett.

Min nuvarande chef jobbade i en annan butik förut och där påstod hon att hon jobbade på Allmänna reklamationsnämnden och visste att hon hade två års reklamationsrätt. Min chef hade då spänt ögonen i henne och sagt: "Stå inte och ljug mig rakt upp i ansiktet. Hade du jobbat på ARN hade du vetat att det nu är 3 års reklamationsrätt."

Enligt butikskontrollanterna har Polarn & Pyret och andra barnklädesbutiker blivit drabbade sen hon fick barn.

Det stämmer att hon inte är portad, man får nämligen inte lagligt porta folk i Sverige. Däremot har de sagt att hon inte är välkommen.

På frågan varför hon inte åker dit och är dömd svarade de att hon är oerhört snabb, manipulativ och alltid har förklaringar. Fallet med att ha utgett sig för att ha utgett sig för att vara polis lades ner för att hon ansågs psykiskt sjuk.

Kontrollanterna sa dessutom att hon verkar ha fått pengar då hon varit på Akademikliniken och fixat till lite. Antar att hon själv skulle säga att det är en vän som gör det eller gett henne det...men tycker synd om de som swishar pengar till henne och tror att det går till det nödvändigaste.

En annan kollega har en kompis som jobbar på en flyttfirma som flyttade åt henne. Slutade med att hon ringde polisen och anklagade dem för att ha kastat en soffa i huvudet på henne...

För både hennes egen skull och framförallt sonen hoppas jag att hon får och tar emot hjälp så att detta kan sluta.
2017-09-16, 09:22
  #62
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saklartvarta
Har aldrig träffat personen i fråga men jobbar både i city och Gränby och pratat med de civila butikskontrollanterna. Enligt dem har hon härjat i tolv år i de olika butikerna. Försöker reklamera utan kvitto och skriker att det är kränkande att visa legitimation trots att det är standard. Ställer ofta till scener och försöker göra personalen rädd. Har även tagits på Bauhaus med varor för 5000:-

En av kontrollanterna var med när hon påstod sig vara polis på bussen för att inte behöva betala biljett.

Min nuvarande chef jobbade i en annan butik förut och där påstod hon att hon jobbade på Allmänna reklamationsnämnden och visste att hon hade två års reklamationsrätt. Min chef hade då spänt ögonen i henne och sagt: "Stå inte och ljug mig rakt upp i ansiktet. Hade du jobbat på ARN hade du vetat att det nu är 3 års reklamationsrätt."

Enligt butikskontrollanterna har Polarn & Pyret och andra barnklädesbutiker blivit drabbade sen hon fick barn.

Det stämmer att hon inte är portad, man får nämligen inte lagligt porta folk i Sverige. Däremot har de sagt att hon inte är välkommen.

På frågan varför hon inte åker dit och är dömd svarade de att hon är oerhört snabb, manipulativ och alltid har förklaringar. Fallet med att ha utgett sig för att ha utgett sig för att vara polis lades ner för att hon ansågs psykiskt sjuk.

Kontrollanterna sa dessutom att hon verkar ha fått pengar då hon varit på Akademikliniken och fixat till lite. Antar att hon själv skulle säga att det är en vän som gör det eller gett henne det...men tycker synd om de som swishar pengar till henne och tror att det går till det nödvändigaste.

En annan kollega har en kompis som jobbar på en flyttfirma som flyttade åt henne. Slutade med att hon ringde polisen och anklagade dem för att ha kastat en soffa i huvudet på henne...

För både hennes egen skull och framförallt sonen hoppas jag att hon får och tar emot hjälp så att detta kan sluta.

Det hela luktar otroligt skumt, tänker inte ta hennes parti då hon verkar helt sjuk men att hon skulle blivit tagen på Bauhaus med varor för 5000 skulle garanterat innebära att hon blivit åtalad och fälld för stöld. Finns inte en chans i helvete att man låter något sådant passera.

Att vissa barnklädesbutiker skulle bli mer drabbade när en enskild individ får en unge håller jag med för otroligt osannolikt.


Säger inte att du ljuger, men det är inlägg som dina helt utan substans och fulla med hål som gör att denna maniska människa får luft under vingarna av sympatisörer, tyvärr.

Hon beskylls för en jävla massa skit men det finns absolut inga bevis, riktiga bevis, och inte något som en farfars moster till bordercollie hört utanför Konsum.

Och det här med portning är ju en sanning med modifikation - Du kan säga åt vem du vill att de inte är välkomna såtillvida det ibte handlar om diskriminering. Fungerar utmärkt på tex. Systembolaget där portade personer nekas inträde till butiken varenda dag - Vill de handla får de vänta utanför. Det fungerar även i andra retailbutiker.
__________________
Senast redigerad av Adjektivet 2017-09-16 kl. 09:29.
2017-09-16, 12:13
  #63
Medlem
Jag skriver bara vad butikskontrollanterna och min chef och kollega berättat. Det är tyvärr väldigt svårt att bli dömd för stöld och snatteri. Det krävs i stort sett att ngn sett dig ta grejerna, inte bara att du tas med dem utanför utan kvitto.

Om de som tror att denna person är oskyldig inte nöjer sig med de två polisanmälningar som ligger ute (en från en frisör och en från när hon utgett sig för att vara polis) samt printscreens på Varningsgruppens sida där det tjafsas in absurdum så tror jag inga bevis räcker.

Det har kommit in så otroligt många uppgifter om incidenter från personer oberoende av varandra (Varningsgruppen hade aldrig någonsin fått in så mycket på en person som i detta fallet.) att det verkar otroligt att det skulle vara en komplott mot henne.

Jag tror på de civila butikskontrollanterna, min chef och min kollega. De har inget att vinna på att ljuga om detta.

Polarn och Pyret var inte drabbade av henne innan hon fick barn, det var det butikskontrollanten sa. Andra butiker de nämnde som blivit utsatta för henne är Cervera och Åhléns.

Du får inte porta folk i Sverige från vanlig detaljhandel. Har förekommit en debattartikel från säkerhetsansvarig på Svensk handel i Metro om att det borde bli det.

Vet inte vilken typ av bevisning du tycker jag ska ha från möten mellan butikspersonal och personen i fråga?
2017-09-16, 12:50
  #64
Medlem
Varningssidan är ingen säkerkälla - Vad de publicerar är uppgifter från privatpersoner som kan ljuga ihop vad som helst. Jag skulle tex. Kunna höra av mig dit med en påhittad historia gällande den här tjejen och jag skulle bli trodd direkt, utan att ha ett skit med det att göra.


Det här med stöld - För att få avisttera någon, Dvs ta med varor utanför, så måste man se personen stoppa dem på sig. Detta gör ju då en butikskontrollant. En butikskontrollant som ibte skriver en rapport och kontaktar polisen i ett sådant ärende är liksom ingen tillförlitlig källa.

Så hela stöldhidtorien luktar jävligt skumt med andra ord.

Missförstå mig rätt - Alla kan tala sanning, men det är inget annat än hörsägen från anonyma källor.

Av alla dessa anklagelser - Från butiker o frisörer - Hur många är offentliga och faktiskt har någonsomhelst substans?

Du får inte neka någon tillträde nej, men du kan fortfarande säga åt vederbörande att de inte är välkomna - Har detta någonsin skett? Tydligen inte, och alla dessa saker tillsammans gör att det blir väldigt svårt att ta ställning till någonting förutom att hon uppenbarligen lever i ett överflöd och är stolt över det samtidigt som hon spelar nån jävla offerroll.
__________________
Senast redigerad av Adjektivet 2017-09-16 kl. 13:01.
2017-09-16, 14:41
  #65
Medlem
Varningsgruppen har publicerat hela konversationer via printscreens där man ser vad den omtalade personen skriver och hur hon beter sig.

Det ligger även ute en avrapportering från polis om incidenten på bussen och i det här forumet en anmälan från frisören pch polisen som även gjorde en soc anmälan.

Om du jobbat i butik vet du att den misstänkte, butikskontrollant och affär kan komma överens om att varorna lämnas tillbaka eller betalas för så polis inte behöver tillkallas.

Du tycker inte det luktar skumt att i stort sett alla frisörsalonger inte tar emot personen, butikskontrollanterna i city och Gränby berättar x antal fall rörande henne, flyttfirmor blir polisanmälda, förskolan blir anmäld, hon slängs ut från köp- och säljgrupper på fb, butikspersonal vittnar om att hon utgett sig för att jobba på ARN, reklamerarar utan kvitto, inte vill visa legitimation etc, etc. Allt är inte i sin ordning.
2017-09-16, 15:13
  #66
Medlem
Då kan jag tala om för dig att Bauhaus har som policy att anmäla alla stölder. Och jag kan garantera att ingen, någonstans, kommer undan med att lämna tillbaka varor för 5000 och ett ursäkta.

Och jag förstår inte vad du inte förstår? Det är extremt lite substans (nån jävla anmälan från EN frisör och nån avrapportering) för allting hon står anklagad för - Jag kan anmäla dig för folkmord, inte är det nödvändigtvis sant eller hur?

Har någon person, som faktiskt haft med henne att göra, gått ut och sagt det? Då menar jag flera och inte bara frisören som tog bort alla sina kommentarer - Utan flera frisörer, eller folk som jobbar/jobbat i butikerna tex? Eller nån vakt? Nu kan ju iofs vakterna inte gå ut hur som helst, men du förstår vad jag menar?

För det är sjukt mycket rykten och "jag känner X som sa" men det är också allt.

Att hon är idiot är uppenbart, att hon klär sig i en offerroll och försöker skrika högst likaså - Men det finns fortfarande så otroligt lite bevis, om ens några, gällande de här anklagelserna du kommer med och som figurerar bland andra som folk i butikerna till och med nekat till (Nån anställd i en av dem sol skrev på fejjan, gällande en butik).

Är man så ökänd som du uppger att denna Donna är åker man fast. Du säger att hon gjort det. Men det finns inga bevis någonstans.
2017-09-16, 15:50
  #67
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RadikalFail
Du... om du är kompis med denna personen så okej. Men du behöver ju inte sitta och sprida din snedvridna tro på henne. Men det finns upprättad anmälan som även du kan få ut om du så vill.
Kolla bara ärendenummer.

Det finns säkert någon dom om du bara letar.

Var det Då got mer du ville försvara din kompis emot? Annars föreslår jag att du ber denna personen gå i terapi
Har läst anmälan och har också läst frisörens erkännande. Finns det inget bättre att komma med än detta så köper jag inte allt som sprids. Andrahandsuppgifter verkar det finnas gott om och folk som påstår si och så, lite för ihåligt för att jag personligen ska köpa detta. Och fortfarande..Nej, jag känner inte tjejen ifråga och någon terapi för henne kan jag därmed inte föreslå. Fjortisbråk är väl ett ord jag osökt kommer att tänka på gällande detta.
2017-09-16, 15:55
  #68
Medlem
RadikalFails avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fleudhesten
Har läst anmälan och har också läst frisörens erkännande. Finns det inget bättre att komma med än detta så köper jag inte allt som sprids. Andrahandsuppgifter verkar det finnas gott om och folk som påstår si och så, lite för ihåligt för att jag personligen ska köpa detta. Och fortfarande..Nej, jag känner inte tjejen ifråga och någon terapi för henne kan jag därmed inte föreslå. Fjortisbråk är väl ett ord jag osökt kommer att tänka på gällande detta.

Varför sitter du och försvarar människan då?
2017-09-16, 16:33
  #69
Medlem
Jag väljer att tro på de tre butikskontrollanter jag personligen frågat om detta. Ser inte varför de skulle ljuga.

Jag tror även på min nuvarande chef som vid nämnda tillfället var reklamationsansvarig på Lindex.

Du hade fel om hur man kan porta folk i butiker och även om man har som policy att anmäla alla stölder utåt så kan undantag göras för att man inte har bevis eller vill lösa det smidigt.

Det säger sig självt att du känner J eller är J själv och därför försvarar detta beteende och påstår att det inte finns bevis.

Uppsalas alla frisörsalonger har inte fel, inte butikskontrollanterna heller.
2017-09-16, 16:48
  #70
Medlem
alienfins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saklartvarta
Varningsgruppen har publicerat hela konversationer via printscreens där man ser vad den omtalade personen skriver och hur hon beter sig.

Det ligger även ute en avrapportering från polis om incidenten på bussen och i det här forumet en anmälan från frisören pch polisen som även gjorde en soc anmälan.

Om du jobbat i butik vet du att den misstänkte, butikskontrollant och affär kan komma överens om att varorna lämnas tillbaka eller betalas för så polis inte behöver tillkallas.

Du tycker inte det luktar skumt att i stort sett alla frisörsalonger inte tar emot personen, butikskontrollanterna i city och Gränby berättar x antal fall rörande henne, flyttfirmor blir polisanmälda, förskolan blir anmäld, hon slängs ut från köp- och säljgrupper på fb, butikspersonal vittnar om att hon utgett sig för att jobba på ARN, reklamerarar utan kvitto, inte vill visa legitimation etc, etc. Allt är inte i sin ordning.

Måste vara bra långhårig idag då för man har väl inte råd att resa nånstans med 40k i inkomst och man slösar pengarna på flera hundra barnplagg.
2017-09-16, 16:59
  #71
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saklartvarta
Jag väljer att tro på de tre butikskontrollanter jag personligen frågat om detta. Ser inte varför de skulle ljuga.

Jag tror även på min nuvarande chef som vid nämnda tillfället var reklamationsansvarig på Lindex.

Du hade fel om hur man kan porta folk i butiker och även om man har som policy att anmäla alla stölder utåt så kan undantag göras för att man inte har bevis eller vill lösa det smidigt.

Det säger sig självt att du känner J eller är J själv och därför försvarar detta beteende och påstår att det inte finns bevis.

Uppsalas alla frisörsalonger har inte fel, inte butikskontrollanterna heller.

Återigen - Nej, jag känner inte människan. Jag är däremot förundrad över fenomenet att det byggs på nya anklagelser enligt en snöbollseffekt men det finns inget annat än andrahandsuppgifter.

Det du säger är att en kontrollant vill lösa det smidigt genom att låta någon som stulit för 5000kr bara gå därifrån? Personer som arbetar som kontrollanter gör det för att de vill sätta dit folk, har ett stort rättspatos osv. En gripen och rapporterad snattare är bra för dem - Inför kunden, inför chefen, inför nästa jobb. En stöld, dessutom relativt stor, skulle aldrig"ses mellan fingrarna", det händer liksom inte. Ett bolag som gör sådant skulle bli uppsagda från avtal direkt. Och vet du hur jag vet detta? Jo, för jag råkar nämligen arbeta på en firma som har Bauhaus som huvudleverantör av badrum (vi hänvisar våra kunder dit, de köper, vi bygger). De skulle aldrig i helvete släppa igenom en sådan sak, än mindre någon väktarfirma.


Ändå rätt nyfiken på varför du är så upprörd i frågan. Jag skall testa ringa till 10 randomfrisörer i Uppsala, av de större välrenommerade, och fråga om de ens vet vem den här människan är.


Det är något i hela historian som inte stämmer. Visst kanske hon blåst folk osv. Det känns rimligt med tanke på konversationer, men vart är alla dessa som blivit blåsta? Varför syns och hörs inte dem? Nae. Det finns med all säkerhet två sidor av denna historian där det ena är en psykotisk brud med offerkofta deluxe och det andra ett avundsjukt drev som hatar på henne för att världen är full av godtrogna idioter som hittar på grejor för att trycka ned henne. Det är min analys.
2017-09-16, 18:13
  #72
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adjektivet
Det är något i hela historian som inte stämmer. Visst kanske hon blåst folk osv. Det känns rimligt med tanke på konversationer, men vart är alla dessa som blivit blåsta? Varför syns och hörs inte dem? Nae. Det finns med all säkerhet två sidor av denna historian där det ena är en psykotisk brud med offerkofta deluxe och det andra ett avundsjukt drev som hatar på henne för att världen är full av godtrogna idioter som hittar på grejor för att trycka ned henne. Det är min analys.

Har du inte läst det som hittills lagts upp? Folk är genuint rädda för henne av en anledning. Tillåt mig att garva när du säger avundsjukt drev. Hittills har jag inte snackat med en enda människa som verkar avundsjuk, utan däremot förtvivlade över det dom själva varit med om och oroade över att JT inte får hjälp att kunna vistas ute i samhället som en normal person.

Jag menar hon har ju varit tvångsinlagd på psyket förr och skulle förmodligen behöva det igen.

Tanken har aldrig slagit er tvivlare att det eventuellt förekommer pågående polisutredningar och att det är en anledning till att vissa ej ännu trätt fram?

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback