• 5 872 online
  • 1 123 611 medlemmar
  • 58 331 700 inlägg
2017-09-13, 23:31
Medlem
Hej,
är troligtvis helt ute och cyklar nu, men går det att få fram hur snabbt man körde vid ett specifikt tillfälle?
Åkte fast för "fortkörning" i Serbien för 2v sedan, och med "fortkörning" menar jag att jag inte alls körde för fort. Jag höll koll på hastighetsmätaren och är 100% säker på att jag inte körde för snabbt. Poliserna jag blev stoppad utav sa att jag körde 90 på en 70-väg och bad mig att betala på plats och komma undan billigare eller betala vid ett senare tillfälle och betala det dubbla.
Jag hade inga kontanter på mig vid tillfället så jag blev tvungen att gå med på det senare alt.
Jag körde min mammas bil som är relativt ny (köptes ny 2016) och undrar därför om det går att ta fram någon "data" från den kvällen. Tycker att rätt ska vara rätt och är redo att stämma om någon sådan bevisning faktiskt går att få fram, om ej så tackar jag för hjälpen.
Citera
2017-09-13, 23:41
Medlem
franges avatar
Vad var det för bil du körde, då?

Är ni bosatta i Serbien, och är bilen registrerad där?
Citera
2017-09-14, 01:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Vad var det för bil du körde, då?

Är ni bosatta i Serbien, och är bilen registrerad där?

Nej, min mamma bor i Kroatien(EU om det har någon betydelse) så den är registrerad där antar jag, en Audi rs7 årsmodell 2016.
Citera
2017-09-14, 05:36
Moderator
Arne.Ankas avatar
Trafik och körkortsfrågor --> Bilar
/Moderator
Citera
2017-09-14, 20:42
Medlem
killawifes avatar
Nej du kan nog glömma att få fram den datan nu. Det finns loggar för det i många moderna bilar men ofta behöver man aktivera detta och sätta vissa parametrar för det innan för att kunna plocka fram datan sen och det är inte helt okomplicerat. Är det en nyare sportbil så kan det vara lite lättare då många har loggning aktiverat.
Men Serbien liksom? Det är inte helt ovanligt med poliser som stoppar folk för påstådda brott och vill ha böterna kontant i vissa länder, bl.a Serbien. Släng boten och åk inte dit igen.
Citera