• 30 961 online
  • 1 123 180 medlemmar
  • 58 309 257 inlägg
  • 4
  • 5
2017-09-13, 10:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av inkomsttagaren
Ja, 10%. Jag tyckte väl att den såg lågt värderat ut och köpte in mig i veckan. Men förstår inte den plötsliga uppgången på 10%. Troligen återköpsprogrammet, men förstår inte helt, så jag sålde allt. Vi får se om den håller sig på 60 nu eller om den sjuker igen.

Jag ser ingen vidare uppsida i Tethys. Maha är mycket bättre.
Citera
2017-09-13, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Tethys ser jag som en trygg aktie med uppsida. Maha ser jag som hög risk och köper lika gärna en lottsedel, men det är offtopic. Här pratar vi Tethys.
Citera
2017-09-14, 01:06
Medlem
Bunnys avatar
Citat:
Vilka siffror är det som gör att du inte ser uppsida i Tethys, men göra det i Maha?
Citera
2017-09-14, 08:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av inkomsttagaren
Tethys ser jag som en trygg aktie med uppsida. Maha ser jag som hög risk och köper lika gärna en lottsedel, men det är offtopic. Här pratar vi Tethys.

Nej, Maha är inte hög risk längre. Företaget är kassaflödespositivt och kan lätt öka produktionen i Tie-fältet. Erfarenheter från Tie-fältet kan sedan tillämpas på Tartaruga.

Sedan kan de sannolikt köpa upp fler fält i Brasilien av Petrobras för en spottstyver inom ett par år. Men just nu ligger fokus på att öka produktionen.

Vad exakt skulle uppsidan i Tethys bestå av?
Citera
2017-09-14, 15:55
Medlem
Citat:
Nej, Maha är inte hög risk längre. Företaget är kassaflödespositivt och kan lätt öka produktionen i Tie-fältet. Erfarenheter från Tie-fältet kan sedan tillämpas på Tartaruga.

Sedan kan de sannolikt köpa upp fler fält i Brasilien av Petrobras för en spottstyver inom ett par år. Men just nu ligger fokus på att öka produktionen.
Mycket spekulation, och fel forum-tråd.

Citat:
Högre oljepris. Hög direktavkastning vid denna värdering.
Citera
2017-09-14, 19:05
Medlem
Citat:
Nettokassa / skuldfri
Har bra historik av utdelningar / extrautdelningar / återköp av aktier
Låg värdering i förhållande till produktion jämfört med andra oljebolag
Extremt välskött bolag
Relativ låg nedsida / risk
Citera
  • 4
  • 5