Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-09-11, 13:20
  #15253
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Halloween2
Folk på twitter grinar angående Rashford har 79 och G Jesus har 81. ''Apparently being Brazilian grants you extra points!'' Lol, Jesus är ju hundra resor bättre.

Hehe, ja. Han kommer dra ifrån Rashford ännu mer längre fram.
Citera
2017-09-11, 19:30
  #15254
Medlem
sonofnatures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av teren
Div 3 är så högt jag kan nå i FIFA, och när jag gör det så slutar det aldrig bra. Jag pendlar hela tiden mellan Div 3 och 5. Hur kommer det sig att just Div 3 är så svår?

Jag har lärt mig ett flertal skillmoves och tricks för att överraska, men ändå räcker det inte. Vad är det man måste kunna i Div 3 för att komma ner till 2:an och 1:an? När jag ser proffsen lira så ser deras spelsätt inte ut att skilja sig allt för mycket från mitt eget.

Jag e inget proffs

Men några tips

Spela ej för många matcher i rad
Ha fokus när du spelar, alltså ej nyvaken eller för sent på natten .

Använd ej pace så ofta

Ta in 3 nya spelare vid 60 min av matchen

Försök komma till bättre lägen innan du skjuter , bra målvakter tar ofta dåliga lägen

.....
Sen e det bara att nöta .
Fokusera ej så mycket att du e i div 3. Lätt man fokusera på hela säsongen än en match i taget.
Så ta lite vila mellan matcherna så kommer det gå toppen !
Citera
2017-09-12, 10:45
  #15255
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av teren
Div 3 är så högt jag kan nå i FIFA, och när jag gör det så slutar det aldrig bra. Jag pendlar hela tiden mellan Div 3 och 5. Hur kommer det sig att just Div 3 är så svår?

Jag har lärt mig ett flertal skillmoves och tricks för att överraska, men ändå räcker det inte. Vad är det man måste kunna i Div 3 för att komma ner till 2:an och 1:an? När jag ser proffsen lira så ser deras spelsätt inte ut att skilja sig allt för mycket från mitt eget.

Svårt att recensera din spelstil utan att ha sett dig spela.. en video skulle underlätta rejält.

Men jag tipsade mina bästa knep tidigare i tråden, se nedan. Jag själv är i ettan och brukar vinna DKT utan större problem. Långt ifrån elit men jag skulle säga att jag är över medelbra på spelet iaf.

Citat:
1. Berbaspin - fantastiskt när man är på kanten och vill komma in i straffområdet. Jag är en berbaspin-abuser. Svårt att stoppa även om man vet att det kommer.
2. Kantspelet - hitta en speedy winger och löp. Använt right stick för att ge fart, dutta på LT för att shielda och tränga bort motståndarbacken om han kommer för nära. Enkelt och effektivt när man har kvalitet på kanten.
3. Inkast i närheten av motståndarnas straffområde - byt mottagare till din starkaste offensiva huvudspelare, ställ dem längs kortlinjen, framför försvararen - långt inkast (X, 3-4 bars), nick snett inåt bakåt, skott. Enkelt och funkar väldigt ofta. Alternativt - löp till hörnflaggan och kolla om en försvarare hänger med. Om inte, kasta långt till fristående anfallare. Många spelare som missar att det inte går att vara offside på inkast.
4. Fejka inkast - oerhört effektivt i denna upplaga. Byt gubbe till den som inte kastar, fejka kast framåt, kasta bakåt. Så behåller du possession enkelt.
5. Hård pass/lågt inlägg in i straffområdet - tap-in - 75% av mina mål ser ut så. Tråkigt, men effektivt.
6. Om motståndaren slår kort hörna har jag ett mantra - ALDRIG inåt. Dvs, motståndaren får gärna gå snett bakåt i banan, men ALDRIG mot kortlinjen. Vilket de flesta söker, komma på insidan, pass snett inåt bakåt, mål. Så den vägen stänger jag alltid, så får de slå hur mycket inlägg de vill.

Jag glömde ett av mina mest vägvinnande knep: Kort utspark. Jag är förvånad över hur många som kör långa utsparkar, vilket ofta är att ge bort possession. Viktigast med kort utspark - TÅLAMOD. Om du inte kan vänta den extra sekund som krävs, är denna metod inte för dig.

Gör så här:
Tryck på LT för att dra ner backlinjen. Spana på radarn - vilken gubbe kontrollerar din motståndare? 99% kommer löpa fram med sin forward närmast straffområdet. Om han bara står där - slå till andra mittbacken och lägg sedan ut på din ytterback. Om han växlar spelare och springer fram med två spelare - vänta tills din ytterback kommit längst ned i banan, rulla på honom. Sällan de trycker fram så långt, så han är alltid öppen (men man måste vänta en extra sekund, rullar målvakten till fel gubbe är det friläge).

En sak till jag märkt är att målvakter är förvånansvärt usla på skott från dålig vinkel. Dvs, har du bollen längs kortlinjen och går inåt mål - skjut ett finesse shot. Även om vinkeln är dålig och målvakten täcker första stolpen, är det vanligt att han antingen släpper den på sidan eller mellan benen, gör en parad men den studsar ändå in i mål, eller stöter den rakt ut i straffområdet som bjudgodis till en forward.
Citera
2017-09-13, 05:28
  #15256
Medlem
Hur länge är draften till FIFA 17 igång? Demot fick mig inte så hypead så jag måste ha 18 day one.
Tänkte vänta till nov/dec så funkar servarna förhoppningsvis felfritt och marknaden har stabiliserat sig, så tänkte köra draften i 17 tills dess. Synd om de stängs strax efter 18 är släppt.
Citera
2017-09-14, 16:43
  #15257
Medlem
Rangers1912s avatar
Tjo!

Jag har 9530 mynt. Har typ inga spelare. Vill bara testa en online draft för 15k innan 18 kommer. Har inte kunnat spela FUT17 någonting då jag varit på resande fot hela året men vill bara testa en draft. Hur får jag snabbast ihop 6k till?

Tack

Edit: Jag har alltså inte ens 11 spelare att ställa upp i en offline match med.
Citera
2017-09-14, 20:38
  #15258
Medlem
CashMan-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rangers1912
Tjo!

Jag har 9530 mynt. Har typ inga spelare. Vill bara testa en online draft för 15k innan 18 kommer. Har inte kunnat spela FUT17 någonting då jag varit på resande fot hela året men vill bara testa en draft. Hur får jag snabbast ihop 6k till?

Tack

Edit: Jag har alltså inte ens 11 spelare att ställa upp i en offline match med.

Du köper ett billigt lag för köp nu 400. Blir ca 5000
Kör 1-2 säsonger online så har du cash.
kolla om du har myntbonus . Ea Katalogen. Får du extra mynt efter varje spelad match .
Citera
2017-09-15, 01:14
  #15259
Medlem
Vad betyder det innan matchen början där det står "gäster"?
Mötte en idag som hade 1 gäst och fick känslan av att det var två spelare samtidigt.
Är det så?
Citera
2017-09-15, 01:24
  #15260
Medlem
Weird.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av franki
Vad betyder det innan matchen början där det står "gäster"?
Mötte en idag som hade 1 gäst och fick känslan av att det var två spelare samtidigt.
Är det så?

Det stämmer. Då spelar dom 2 spelare från hans konsol
Citera
2017-09-17, 00:27
  #15261
Medlem
sonofnatures avatar
Web appen på datorn nedlagd.
Men mobilen funkar den bra

Någon som vet hur länge den funkar på mobil ? Vill bygga ett lag innan den oxå försvinner .
Tråkigt å bygga på konsolen
Citera
2017-09-30, 00:59
  #15262
Medlem
Fan tycker fifa 19 är sinnesjukt svårt. kan jag få lite tips vill typ göra tre lag ett iatlienskt ellet från premier leaugue och ett tyskt, men sjukt svårt förlora matchen 6 noll den första jag speal på ultimate
Citera
2017-10-06, 14:29
  #15263
Medlem
feeel
__________________
Senast redigerad av Krokofant12 2017-10-06 kl. 15:02.
Citera
2017-10-18, 01:03
  #15264
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Svårt att recensera din spelstil utan att ha sett dig spela.. en video skulle underlätta rejält.

Men jag tipsade mina bästa knep tidigare i tråden, se nedan. Jag själv är i ettan och brukar vinna DKT utan större problem. Långt ifrån elit men jag skulle säga att jag är över medelbra på spelet iaf.



En sak till jag märkt är att målvakter är förvånansvärt usla på skott från dålig vinkel. Dvs, har du bollen längs kortlinjen och går inåt mål - skjut ett finesse shot. Även om vinkeln är dålig och målvakten täcker första stolpen, är det vanligt att han antingen släpper den på sidan eller mellan benen, gör en parad men den studsar ändå in i mål, eller stöter den rakt ut i straffområdet som bjudgodis till en forward.

Det där sista du skriver har jag framförallt upplevt. Skotten man skjuter när man viker in från kanten boxar målvakterna rätt frekvent rakt ut till en rusande anfallare. Därför försöker jag skjuta så ofta som möjligt även om vinkeln är sisådär. Kan lätt bli returer som sagt och har även märkt att bollarna tenderar att gå under målvakterna ellerstudsa in via dem fler gånger än på tidigare upplagor av FIFA.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback