2017-09-14, 09:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SanningensTriumf
Jag har stött på två stycken konton (lvl 39 respektive 40) som nästan alltid börjar mata golden razz så fort man slagit deras Pokémon två gånger. Är det möjligt att folk har såhär lite fritid, eller är det ett känt beteende bland fuskare?

Jag har helt slutat köra med den taktiken eftersom det brukar strula ungefär hälften av gångerna. Kör igenom allihop och hoppas att ingen matar dem med bär under tiden.

Citat:
Ursprungligen postat av halvljus
Säkert någon bot som känner av när pokemonen får för låg CP.

Hoppas de fixar buggen snart . Vågar inte ta ner gym med 6 st i annars.

Jag matar bär när mina håller på att åka ur om jag råkar se när jag får en pushnotis från niantic om att mitt monster behöver bär. Således inget fusk, bugg eller bot utan en funktion i spelet. Du kan ta ner gym och du kan mata monsen i gym- "part Of the game" liksom.
Personligen tycker jag det är alltför lite kamp och spänning med gymen, vilken låglevlare som helst kan ju slå ut ett gym rätt enkelt, möjligtvis på problem m en hög Blissey. I vilket annat spel är level oväsentligt vad gäller battelfunktionen?! "Det var bättre förr!"😉Troligtvis kommer det nya förändringar i gymen framtiden- en de man kommer gilla, andra ogilla
Citera
2017-09-14, 10:14
Medlem
Etrades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Tror de måste ha perioden eftersom det är så mycket som inte funkar, de måste testa ex-raid funktionen bl.a och ganska många allvarliga buggar måste åtgärdas innan gen3 kommer så därför köpte de sig lite tid med 3 månader för legendary beasts... men folk tröttnar ju såklart.. däremot kommer jag dra rejält många raikouraids eftersom det är en jag verkligen kommer maxa så kommer vilja ha en 96-100% för att maxa ut den.

Citat:
Ursprungligen postat av Dirty.
Yep, trots att jag inte har någon riktigt bra fire-type har jag inte speciellt mycket sug på att raida mycket för Entei. Har en 91% med bästa moveset just nu, och jag kommer inte vara speciellt besviken om jag inte får någon bättre.

Raikou däremot tänker jag i liknande banor som dig. Minst 93% med 15 attack hoppas jag på iaf, och kommer inte tänka tanken på att börja maxa en innan eventet är över så länge den inte är 100%.
Jag känner dock att Electric-types inte är speciellt användbara i spelet för tillfället / längre? Visst, fåglarna lär ju komma tillbaka någon gång och dessutom kommer säkert Ho-Oh poppa upp efter Mewtwo kanske.
Och sedan mot Suicune så kommer den ju slakta, men det förutsätter ju att vi får Raikou hit till Europa innan vi får Suicune. Är så fallet så känns en utmaxning av Raikou väldigt bra.

Men för tillfället använder jag bara Electric mot Gyarados i gym.
Eftersom man inte kan stoppa in Legendarys i gym så är det ju sällsynt med Flying-types.
Mot Vaporeon använder jag alltid Venusaur eller Victreebel.

Jag har följande Electric-attackers.
Jolteon L39
Jolteon L30
Ampharos L39
Och jag har inte känt att jag är i behov av en till.

Sen är det ju klart roligt att hela tiden förbättra sin trupp, och Raikou gör ju verkligen namn för att vara en beast! Sen har man ju sina personliga favoriter också och då ska man ju självklart investera.
(En annan har ju Victreebel som favorit-pokemon och den har jag ju självklart totalmaxat).

Men mina tankar går i att förbättra truppen vs Mewtwo. Med tanke på Mewtwo's möjlighet att ha Focus Blast så blir ju Tyranitar, Szisor och Houndoom lite osäkra kort (Rock, Dark och Steel).
Min Pinsir L39, 98% IV med Bug Bite - X-Scissor är jag riktigt nöjd med, den kommer vara bra vs Mewtwo med Focus Blast.
Investera i en till Gengar känns också smart, den kommer göra nytta mot en Mewtwo med antingen Focus Blast eller Hyper Beam. Lyckas man dodge'a den eventuella Confusion så hinner man nog göra en del skada.
Dessvärre är det ju omöjligt att maxa ut en till Shadow Claw - Shadow Ball Gengar så man får la nöja sig med en Hex - Shadow Ball antar jag.
Citera
2017-09-14, 20:09
Medlem
Dirty.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Etrade
Jag känner dock att Electric-types inte är speciellt användbara i spelet för tillfället / längre? Visst, fåglarna lär ju komma tillbaka någon gång och dessutom kommer säkert Ho-Oh poppa upp efter Mewtwo kanske.
Och sedan mot Suicune så kommer den ju slakta, men det förutsätter ju att vi får Raikou hit till Europa innan vi får Suicune. Är så fallet så känns en utmaxning av Raikou väldigt bra.

Men för tillfället använder jag bara Electric mot Gyarados i gym.
Eftersom man inte kan stoppa in Legendarys i gym så är det ju sällsynt med Flying-types.
Mot Vaporeon använder jag alltid Venusaur eller Victreebel.

Jag har följande Electric-attackers.
Jolteon L39
Jolteon L30
Ampharos L39
Och jag har inte känt att jag är i behov av en till.

Sen är det ju klart roligt att hela tiden förbättra sin trupp, och Raikou gör ju verkligen namn för att vara en beast! Sen har man ju sina personliga favoriter också och då ska man ju självklart investera.
(En annan har ju Victreebel som favorit-pokemon och den har jag ju självklart totalmaxat).

Men mina tankar går i att förbättra truppen vs Mewtwo. Med tanke på Mewtwo's möjlighet att ha Focus Blast så blir ju Tyranitar, Szisor och Houndoom lite osäkra kort (Rock, Dark och Steel).
Min Pinsir L39, 98% IV med Bug Bite - X-Scissor är jag riktigt nöjd med, den kommer vara bra vs Mewtwo med Focus Blast.
Investera i en till Gengar känns också smart, den kommer göra nytta mot en Mewtwo med antingen Focus Blast eller Hyper Beam. Lyckas man dodge'a den eventuella Confusion så hinner man nog göra en del skada.
Dessvärre är det ju omöjligt att maxa ut en till Shadow Claw - Shadow Ball Gengar så man får la nöja sig med en Hex - Shadow Ball antar jag.
Handlar väl lite om att Raikou lär vara bästa electric type genom hela Gen 3 också, nu har jag typ noll koll på vad som kommer efter det då jag inte spelat de senare original spelen. Mot Ho-oh blir ju Golem återigen bäst, visst kan man ha Raikou som en filler men den lär inte slå Golem.

Entei däremot lär ju ersättas av Ho-oh, och det kommer väl även en hög med fler fire-legendarys senare / semi-legendarys eller vad man nu ska kalla Dragonite/Tyranitar/Salamance osv som faktiskt har högre stats än de "dåliga" legendarys som fåglarna/hundarna/Regis.

Jag investerade själv nyss i en identiskt Pinsir förövrigt

Däremot kommer de nog inse att de måste göra en till CP balansering förr eller senare, kommer lite absurda exempel senare. Rhydon får en utveckling till med liknande max CP som Mewtwo t.ex..

https://pokemongo.gamepress.gg/pokemon-list sortera efter CP så ser man ju några absurda exempel redan i nästa generation. Fattar inte hur de inte kan ha fixat en bra CP-formula än om jag ska vara ärlig. Hur svårt kan det vara liksom? Och spelare kommer bli sjukt upprörda varje gång den ändras. Så gör om och gör rätt den här gången så de slipper ändra skiten igen. Slaking däremot lär ha ett stort handikapp precis som i original spelen då han inte gjorde ett skit hälften av rundorna.
Senast redigerad av Dirty. 2017-09-14 kl. 20:13.
Citera
2017-09-14, 23:05
Medlem
NirvanAs avatar
Hörde att evolvesekvensen ska vara långsammare efter nya updaten, har detta fixats eller bör man avvakta med att uppdatera?
Citera
2017-09-15, 07:22
Medlem
Etrades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dirty.
Handlar väl lite om att Raikou lär vara bästa electric type genom hela Gen 3 också, nu har jag typ noll koll på vad som kommer efter det då jag inte spelat de senare original spelen. Mot Ho-oh blir ju Golem återigen bäst, visst kan man ha Raikou som en filler men den lär inte slå Golem.

Entei däremot lär ju ersättas av Ho-oh, och det kommer väl även en hög med fler fire-legendarys senare / semi-legendarys eller vad man nu ska kalla Dragonite/Tyranitar/Salamance osv som faktiskt har högre stats än de "dåliga" legendarys som fåglarna/hundarna/Regis.

Jag investerade själv nyss i en identiskt Pinsir förövrigt

Däremot kommer de nog inse att de måste göra en till CP balansering förr eller senare, kommer lite absurda exempel senare. Rhydon får en utveckling till med liknande max CP som Mewtwo t.ex..

https://pokemongo.gamepress.gg/pokemon-list sortera efter CP så ser man ju några absurda exempel redan i nästa generation. Fattar inte hur de inte kan ha fixat en bra CP-formula än om jag ska vara ärlig. Hur svårt kan det vara liksom? Och spelare kommer bli sjukt upprörda varje gång den ändras. Så gör om och gör rätt den här gången så de slipper ändra skiten igen. Slaking däremot lär ha ett stort handikapp precis som i original spelen då han inte gjorde ett skit hälften av rundorna.
Problemet med Ho-Oh är att dennes nuvarande moves är:
Steel Wing - Extrasensory (Ingen STAB)
Brave Bird - Solar Beam - Fire Blast

Så någon ren Fire-attacker är det inte, både Entei och Moltres lär således vara bättre.
Men jag sitter på en utmaxad Arcanine och en Charizard men använder dom typ aldrig, så jag avstår nog att investera stardust i fler Fire-types just nu.

Dock kan det inte uteslutas att vi får nya moves med Gen3, och då kastas allting om igen och man får börja om på ny kula.
Kan fortfarande inte släppa mitt kämpande för att få en Alakazam med Psychic, någon vecka senare så får Alakazam Future Sight och mycket av slitet var förgäves.

Trevligt att du också har satsat lite på en Pinsir, äntligen får Bug-types stå i rampljuset en liten stund!

Citat:
Hörde att evolvesekvensen ska vara långsammare efter nya updaten, har detta fixats eller bör man avvakta med att uppdatera?
Hörde också Reversal nämna detta, vet dock inte om buggen är fixad.
Men jag har inga tankar på att köra något evolve-race ändå så jag tar nog hem uppdateringen oavsett.
Citera
2017-09-15, 16:29
Medlem
Det här gjorde mig lite nyfiken:

https://www.youtube.com/watch?v=aDrHvfqtJJc

Jag är nog lite för gammal för att hänga med helt i "tugget", men om jag förstått det rätt så kan man spela upp sig i level 8 i spelet ingress, och göra en portal, som sen kommer att bli ett pokestop?!

Är det någon som förstår det bättre än mig som kan förklara?
Citera
2017-09-15, 18:36
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tyranitar
Det här gjorde mig lite nyfiken:

https://www.youtube.com/watch?v=aDrHvfqtJJc

Jag är nog lite för gammal för att hänga med helt i "tugget", men om jag förstått det rätt så kan man spela upp sig i level 8 i spelet ingress, och göra en portal, som sen kommer att bli ett pokestop?!

Är det någon som förstår det bättre än mig som kan förklara?
Vad behöver du nya pokestops till om du spelar i sthlm!?
Citera
2017-09-15, 18:54
Medlem
Dirty.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Etrade
Problemet med Ho-Oh är att dennes nuvarande moves är:
Steel Wing - Extrasensory (Ingen STAB)
Brave Bird - Solar Beam - Fire Blast

Så någon ren Fire-attacker är det inte, både Entei och Moltres lär således vara bättre.
Men jag sitter på en utmaxad Arcanine och en Charizard men använder dom typ aldrig, så jag avstår nog att investera stardust i fler Fire-types just nu.

Dock kan det inte uteslutas att vi får nya moves med Gen3, och då kastas allting om igen och man får börja om på ny kula.
Kan fortfarande inte släppa mitt kämpande för att få en Alakazam med Psychic, någon vecka senare så får Alakazam Future Sight och mycket av slitet var förgäves.

Trevligt att du också har satsat lite på en Pinsir, äntligen får Bug-types stå i rampljuset en liten stund!
Tror inte riktigt på de där movesetten, otroligt tråkigt att inte ha någon STAB på quickmoves. Vi får väl se. Men jag hoppas verkligen inte det här är hur Niantic tänkt balansera, dvs istället för att fixa CP-formulan så förstör de movesetten på de som har snuskigt mycket CP. Iofs är inte Ho-oh någon som scalar otroligt bra, utan den ska vara snuskigt jävla stark då det är en "uber-legendary" eller vad fan man ska kalla de. Snarare Mewtwo som är konstigt svag för att vara en uber-legendary

Ska man dra fram lite base stats från toppen som jämförelse från original-spelens första 3 generationer.
680: Mewtwo, Ho-oh, Rayquaza
670: Groundon, Kyogre
600: Dragonite, Tyranitar, Salamance, Metagross, Lugia, Latios, Latias, Mew, Celebi.
580: Zapdos, Articuno, Moltres, Entei, Raikou, Suicune, Regirock, Registeel, Regiice
555: Arcanine
540: Snorlax, Gyarados mfl, pallar inte lista alla här.

Kort sagt SKA de med 680 varit snuskigt jävla bra. Problemet är väl att Rhydon t.ex med sina fjuttiga 485 har högre CP än många listade. Om de inte löser formulan/tillgängligheten på de med 670+ måste de ju förstöra movesetten rentav, som de till synes gjort med Ho-oh.

Jag har gnällt på CP-formulan sen dag 1, men jag tycker det är helt bisarrt hur dåligt de har lyckats med balansen när de till synes är relativt enkelt att lösa.
Senast redigerad av Dirty. 2017-09-15 kl. 18:58.
Citera
2017-09-15, 20:39
Medlem
Citat:
Vad behöver du nya pokestops till om du spelar i sthlm!?

Jag bor inte i Stockholm, men spelar där ofta i anslutning med att jag jobbar/kan

Du som är en av dom som bidrar mest med kunskap till tråden annars, har du någon informativ reflektion på frågeställningen?
Citera
2017-09-16, 14:55
Medlem
halvljuss avatar
Visst styrs sannolikheten för vilket ägg man får av vilken sorts ägg man redan har? Fick ett 10-ägg förra veckan, och sparade det. Fick fler och fler och nu har jag hela sex stycken . Tänkte jag skulle fylla alla 9 med 10 km-ägg.

Innan förra veckan hade jag inte fått en 10:a sedan juli tror jag.
Citera
2017-09-16, 20:47
Medlem
Dirty.s avatar
Lyckades fånga en Entei med Pinap idag, rekommenderas ändå när den har dåligt IV. Särskilt när man har 14 bollar, känns som att det är smart att satsa på Pinap på kanske de 4 första då eller något sådant.

Hittade även en riktigt fin Dratini, 96% IV med 15 i attack/def på level 29. Landar väl på över 3000CP utan att använda dust överhuvudtaget
Senast redigerad av Dirty. 2017-09-16 kl. 21:16.
Citera
2017-09-17, 22:29
Medlem
nanashis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av halvljus
Visst styrs sannolikheten för vilket ägg man får av vilken sorts ägg man redan har? Fick ett 10-ägg förra veckan, och sparade det. Fick fler och fler och nu har jag hela sex stycken . Tänkte jag skulle fylla alla 9 med 10 km-ägg.

Innan förra veckan hade jag inte fått en 10:a sedan juli tror jag.
Nej så funkar det inte. Du lider av confirmation bias.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in