• 30 935 online
  • 1 123 180 medlemmar
  • 58 309 232 inlägg
2017-09-13, 11:07
Moderator
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Nja, håller inte med. Diskus och kulstötning - hur mycket kan man brodera kring det egentligen? Det är vad det är. Man orerade ju dessutom kring pillertrillandet i det avseendet.

Att skildra alltruntomkring var mycket intressantare.

Snedtänkt är väl inte uttalat ett program om "SVT:s historia"? Även om det såklart återkommer med tanke på monopolet som rådde då.

Han har ju gjort avsnitt som specifikt handlat om SVT:s historia och att då inte nämna sporten tycker jag blir en brist.

Jag tycker i varje fall att Ricky Brusch borde ha satts in i ett idrottshistoriskt perspektiv för att bättre skapa en förståelse för hans popularitet och storhet. Han ingår i samma generation som till exempel Borg och Stenmark, vilket inte är oväsentligt.
Citera
2017-09-13, 11:47
Medlem
Rofers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Jag tycker i varje fall att Ricky Brusch borde ha satts in i ett idrottshistoriskt perspektiv för att bättre skapa en förståelse för hans popularitet och storhet. Han ingår i samma generation som till exempel Borg och Stenmark, vilket inte är oväsentligt.

Anledningen att Ricky hade ett eget program var nog snarare att han hade en uppsjö utomsportsliga saker för sig som hamnat i skottgluggen för Kalles intressen, än att han ö.h.t höll på med sport.
Jag håller med om att det kan bli en aning fattigt när ett så stort ämne som sport förbises varje gång. Men det får man räkna med då Kalle inte verkar ha något intresse i det.
Citera
2017-09-14, 00:59
Medlem
Kongruensbojds avatar
Ture Sventon med Fredrik Lindström var avsnoppat och yvigt. Återigen avbryter Kalle när det börjar bli som mest intressant. Man kände Lindströms besvikelse över att samtalet inte ens översteg timman.

Bjuder man in stora namn får man fanimej stå sitt kast och låta dem blomma ut. Kalle, du saknar fingertoppskänsla ibland!
Citera