Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-09-08, 22:56
  #1
Avstängd
DyrkaHitlers avatar
Jag har försökt använda olika hemsidor online som ger nummer som man kan ange på en hemsida för att få SMS-bekräftelser skickade dit. Tyvärr är alla dessa nummer redan tagna. Finns det någon annan metod eller är det bara att försöka om och om igen?

Sökte, men hittade ingen annan tråd som avhandlade samma ämne.
Citera
2017-09-08, 23:01
  #2
Medlem
Hur tänkte du att det skulle fungera? SMS:et skickas ut och en kod från SMS:et måste matas in på webbsidan. Du behöver då ha tillgång till SMS:et. Finns det en tjänst som gör att du kan ta emot SMS som skickas ut till ett visst nummer?

Det är nog enklare att skaffa ett kontantkort.
Citera
2017-09-08, 23:49
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DyrkaHitler
Jag har försökt använda olika hemsidor online som ger nummer som man kan ange på en hemsida för att få SMS-bekräftelser skickade dit. Tyvärr är alla dessa nummer redan tagna. Finns det någon annan metod eller är det bara att försöka om och om igen?

Sökte, men hittade ingen annan tråd som avhandlade samma ämne.

Skaffa dig en billig telefon och ett kontantkort.
Citera
2017-09-09, 01:09
  #4
Medlem
kraektoggs avatar
Köp Comviq kontantkort. De kostar 45kr styck och behöver inte fylla på dem eller aktivera dem. Räcker att man sätter i den i telefonen och verifierar. Jag brukar göra mig av med ett par simkort varje halvår när jag registrerar mig på sidor som kräver det.

Finns lite överallt att köpa.
Citera
2017-09-09, 01:14
  #5
Medlem
EckiEckis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DyrkaHitler
Jag har försökt använda olika hemsidor online som ger nummer som man kan ange på en hemsida för att få SMS-bekräftelser skickade dit. Tyvärr är alla dessa nummer redan tagna. Finns det någon annan metod eller är det bara att försöka om och om igen?

Sökte, men hittade ingen annan tråd som avhandlade samma ämne.

Cdon säljer en mobil för 66kr. Köp den och ett kontantkort..
Citera
2017-09-09, 01:32
  #6
Medlem
sonny crockets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EckiEcki
Cdon säljer en mobil för 66kr. Köp den och ett kontantkort..
Det följer t.o.m. med ett kontantkort med den.
Citera
2017-09-09, 04:36
  #7
Medlem
EckiEckis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sonny crocket
Det följer t.o.m. med ett kontantkort med den.

Det var det jävligaste.
Nästan så man borde köpa en som "Backupofon"
Citera
2017-09-09, 04:44
  #8
Medlem
sonny crockets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EckiEcki
Det var det jävligaste.
Nästan så man borde köpa en som "Backupofon"
Ja, och det medföljer inte bara ett kontantkort, utan även Comviq Amigos Värdebevis på 20 kr. Så telefonen är ju typ gratis egentligen
Citera
2017-09-09, 07:36
  #9
Medlem
m11080s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EckiEcki
Cdon säljer en mobil för 66kr. Köp den och ett kontantkort..

Men är det inte möjligheten att få tag i en ej registrerad mobil som är hela syftet?
Hos Cdon har juh ens alla namn och adressuppgifter när man beställer.
Citera
2017-09-09, 09:48
  #10
Medlem
Burner w10 svart för 66 kr ser jag hos cdon, passande namn förresten.
Citera
2017-09-14, 00:58
  #11
Avstängd
DyrkaHitlers avatar
Hej alla i tråden, ursäkta för sent svar men hade förhinder...
Citat:
Ursprungligen postat av m11080
Men är det inte möjligheten att få tag i en ej registrerad mobil som är hela syftet?
Hos Cdon har juh ens alla namn och adressuppgifter när man beställer.
Det är det jag tänker också. Gillar förslaget men risken att bli registrerad även av operatören tycks uppenbar. Dessutom spelar det väl inte så stor roll vilken mobil man sätter simkortet i eftersom det är kortet de spårar? Möjligt att det är annorlunda med smartphones, men jag har en hel låda full av gamla reservmobiler (inte köpta av mig) som jag kan använda.

Annars är idén om att fixa något kontantkort ganska bra, men finns det ens att köpa anonymt nuförtiden? Hade en låda full med gamla utländska kort, men slängde dem tyvärr
Citera
2017-09-15, 09:30
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DyrkaHitler
Dessutom spelar det väl inte så stor roll vilken mobil man sätter simkortet i eftersom det är kortet de spårar? Möjligt att det är annorlunda med smartphones, men jag har en hel låda full av gamla reservmobiler (inte köpta av mig) som jag kan använda.

Det spelar stor roll eftersom all mobil utrustning som registrerar sig på ett nät har ett unikt ID (benämnt IMEI). Detta loggas hos operatören tillsammans med IMSI (SIM-kortets ID). IMEI sparas också i butikens bokföring.

Kan inte svära på det men rimligen loggas också vilka övriga mobiler som varit i närheten av din egen mobil när man väl kopplat upp mot en operatör.

Om du kopplat upp mot någon operatör med reservmobilerna, på en plats dit du fortfarande kan härledas, skulle jag inte ha använt dem.

Ett tidsödande och krångligt sätt att skaffa en säker burner och kontantkort är att göra ett kontant inköp i en stad där du aldrig satt din fot tidigare. Sen väntar man ett eller två år för att alla eventuella kamerainspelningar ska hinna raderas. Mobilbatteriet sätts i och uppkoppling sker långt borta från den egna bostaden, utan att bli filmad på vägen dit.

Alternativt används en målvakt eller så får man försöka stjäla en mobil utan att stölden upptäcks.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback