Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-09-13, 20:04
  #1
Medlem
FashionMonsters avatar
Antar att löpningsskor lutar framåt och är konstruerade för att springa med, jag vill bara promenera med maximal komfort, har vridit knät under ett arbetspass antar att mitt korsband är slitet/inlammazia.

Mina platta sneakers är kassa märker jag, testade en kompis Nike Air Max och märkte stor skillnad knät kändes knappt men söker eventuellt ännu bättre skor?

Grejen är ju att man gärna vill ha lite tjockare skor såhär på hösten blir snö o regnigt och dessutom kallt... verkar svårt att hitta denna kombination då typ alla skor typ har mesh
Någon som orkar hjälpa finns så inåt många modeller men prioriterar verkligen dämpning

New Balance / Asics / Reebok, eller helt enkelt VARMA AIR MAX finns såna?

Många tack på förhand1
Citera
2017-09-13, 20:10
  #2
Medlem
Opportunitiess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FashionMonster
Antar att löpningsskor lutar framåt och är konstruerade för att springa med, jag vill bara promenera med maximal komfort, har vridit knät under ett arbetspass antar att mitt korsband är slitet/inlammazia.

Mina platta sneakers är kassa märker jag, testade en kompis Nike Air Max och märkte stor skillnad knät kändes knappt men söker eventuellt ännu bättre skor?

Grejen är ju att man gärna vill ha lite tjockare skor såhär på hösten blir snö o regnigt och dessutom kallt... verkar svårt att hitta denna kombination då typ alla skor typ har mesh
Någon som orkar hjälpa finns så inåt många modeller men prioriterar verkligen dämpning

New Balance / Asics / Reebok, eller helt enkelt VARMA AIR MAX finns såna?

Många tack på förhand1

Walkingskor/hikingskor är ett stort segment. Salomon, Ecco tex är bra för foten. Goretex hade jag valt, hålla ute vätan är mkt värt.

Dessa är mer robusta än en lätt löparsko men de innehåller ändå dämpning.
Citera
2017-09-13, 20:12
  #3
Medlem
-Andreas-s avatar
Hiking skor/vandrar skor, läs; halvkängor med dämp och väderskyddande goretex material.
Komplettera med gel skosula så blir det perfect.
Citera
2017-09-13, 20:18
  #4
Medlem
Ecco
Citera
2017-09-13, 20:34
  #5
Medlem
FashionMonsters avatar
Ah fejn vad nice, tar nog och testar några skor inne i stan imorn & får se vilka modeller dom har, åtminstone testa storlekar och sådär.
Dessa Salomon var apsnygga https://www.zalando.se/salomon-x-ult...2a0ch-k11.html

Skippar Air Max och kikar på Hiking/Promenad då typ Ecco lär väl finnas lite här och var.
Citera
2017-09-13, 23:52
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FashionMonster
Ah fejn vad nice, tar nog och testar några skor inne i stan imorn & får se vilka modeller dom har, åtminstone testa storlekar och sådär.
Dessa Salomon var apsnygga https://www.zalando.se/salomon-x-ult...2a0ch-k11.html

Skippar Air Max och kikar på Hiking/Promenad då typ Ecco lär väl finnas lite här och var.
Ecco: den där breda modellen med fet sula under.
Citera
2017-09-14, 00:46
  #7
Medlem
En platt och lätt sko är att föredra utan onödiga finesser ska du ha för promenader och löpning.

Kolla om du pronerar åt något hålll och gå därefter.

En människa ska inte behöva ödsla tid på skor om man enbart går promenader.. vi är gjorda för att ta oss framåt och i all dess tärreng går att lära sig. Har inte med skon att göra. Att gå mycket ger slitage men en sko med "mycket" dämpning hur man nu vill tolka det gör inte saken bättre. Dem slits fortare.

Jag löper mycket och promenerar från a till b hela tiden i min stad och det är inte skon som gör mina promenader lättare.

En annan sula i skon är iallafall bra. Men den får bytas ut ofta beroende på antal mil i veckan.

Vädret spelar mindre roll i ens promenader. goretex sägs vara bra. Men skon är inte så värst brukbar efter 6 månader om man använder skon ofta. Tro mig. Har haft 1000 dojjor av alla dess slag och tipset är väl egentligen att köpa flera skor och variera sig, tvätta dem noga, sulan för sig och doft sprej inkl byta strumpor ofta.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback