2017-09-12, 22:37
Medlem
1Partys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The-thrust
Visst kan försöka göra mitt bästa (men skriva på ett röd linje har aldrig varit mitt bästa egenskap)

Jaffar, hans bror och yasin har inte synts till i Rinkeby sens händelsen (yasin ett tag innan det) medan dp ser man dag som natt.

Finns inte mycket mer att diskutera angående jaffar händelsen förutom det jag redan bidraget med. Men kan berätta lite om dp

De var 5 killar åldrar 98,97,97,96,96 som bruka göra rån och sälja droger i Rinkeby. En dag 2015 juli hade en annan kille från rinkeby "snott" ett rån tips från dem och utförde rånet med andra killar. Rånet blev "lyckad" och de killarna fick bra med stålar.

Dp ligan blev förbannade över detta och beslutade att straffa killen som snott deras tips. Ska också tilläggas att killen som snott tipsen var en liten favorit i Rinkeby och högre rankad än dem.

Iallfall de sa till honom de ville bara prata. De tog honom helt ensam till utsidan av Rinkeby där de först misshandla honom för att sedan ta fram en Gun och rikta den mot honom. Han sprang för sitt liv, men turen var inte på hans sida då de klippte honom i en skog bredvid Bromsten.

(Kom ihåg att detta var första mordet som skedde bland ungdomar i Rinkeby på evigheter)

Dp sågs inte till de kommande 24 timmarna utan de var säkert gömda någonstans. Vännerna till killen som dog var också högre rankad än dp och tog beslut att avrätta dp.

Natten efter mordet blev den yngsta i dp skjuten utanför en bensinmack av den andra ligan.

Efter detta var dp gone. Ingen trodde man skulle se dem igen och alla i Rinkeby var överens om att den dagen de sätter sin fot där skulle de avrättas.

1,5 år efter deras dom i Rinkeby kom de tillbaka starkare än någonsin.

Jag tror att jag har en bra koll på vilka dessa pojkar är!

De gillar att råna små barn. Lowlifes.
Senast redigerad av 1Party 2017-09-12 kl. 22:47.
Citera
2017-09-12, 23:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FreeOJ
Vilken av dem?

Vilka var GM? Är det killen som blev skjuten i Fagersjö mfl?

Han som står i mitten utav bilden var den som blev skjuten.

Gm vet jag inte, hört flertals olika gärningsmän men inget jag kan bekräftata.
Citera
2017-09-13, 07:07
Medlem
FreeOJs avatar
Citat:
Han som står i mitten utav bilden var den som blev skjuten.

Gm vet jag inte, hört flertals olika gärningsmän men inget jag kan bekräftata.

Förklarar varför han har på sig skyddsvästen på bilden
Citera
2017-09-13, 07:32
Bannlyst
Intressant inblick. Gömmer dom sig i Rinkeby nu? Bekant såg dom minst en av dom vid grillen på ljusa dagen. Hur får dom in stålar nu? Mamma och pappa? Vart har Jaffar och Yasin tagit vägen tror du?
Har ingen anhörig från Bromsten eller Bromma eller något annat mord försökt hämnas? Varför plockas dom inte in av snuten?

Citat:
Visst kan försöka göra mitt bästa (men skriva på ett röd linje har aldrig varit mitt bästa egenskap)

Jaffar, hans bror och yasin har inte synts till i Rinkeby sens händelsen (yasin ett tag innan det) medan dp ser man dag som natt.

Finns inte mycket mer att diskutera angående jaffar händelsen förutom det jag redan bidraget med. Men kan berätta lite om dp

De var 5 killar åldrar 98,97,97,96,96 som bruka göra rån och sälja droger i Rinkeby. En dag 2015 juli hade en annan kille från rinkeby "snott" ett rån tips från dem och utförde rånet med andra killar. Rånet blev "lyckad" och de killarna fick bra med stålar.

Dp ligan blev förbannade över detta och beslutade att straffa killen som snott deras tips. Ska också tilläggas att killen som snott tipsen var en liten favorit i Rinkeby och högre rankad än dem.

Iallfall de sa till honom de ville bara prata. De tog honom helt ensam till utsidan av Rinkeby där de först misshandla honom för att sedan ta fram en Gun och rikta den mot honom. Han sprang för sitt liv, men turen var inte på hans sida då de klippte honom i en skog bredvid Bromsten.

(Kom ihåg att detta var första mordet som skedde bland ungdomar i Rinkeby på evigheter)

Dp sågs inte till de kommande 24 timmarna utan de var säkert gömda någonstans. Vännerna till killen som dog var också högre rankad än dp och tog beslut att avrätta dp.

Natten efter mordet blev den yngsta i dp skjuten utanför en bensinmack av den andra ligan.

Efter detta var dp gone. Ingen trodde man skulle se dem igen och alla i Rinkeby var överens om att den dagen de sätter sin fot där skulle de avrättas.

1,5 år efter deras dom i Rinkeby kom de tillbaka starkare än någonsin.
Citera
2017-09-13, 10:33
Medlem
1Partys avatar
Citat:

Vilken bild snackar ni om?
Citera
2017-09-13, 10:41
Medlem
Citat:

För att folk vill komma åt honom?
Citera
2017-09-13, 12:19
Medlem
FreeOJs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dinmamma001
För att folk vill komma åt honom?

Jag menade:
"Det förklarar varför han har väst på sig på bilden"
Citera
2017-09-13, 12:22
Medlem
Citat:
Jag menade:
"Det förklarar varför han har väst på sig på bilden"

My bad. Läste "förklara" och inte förklarar..
Citera
2017-09-13, 12:47
Medlem
FreeOJs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1Party
Vilken bild snackar ni om?

https://gyazo.com/10f98979e2570b5074ad553a5196bc9e
Citera
2017-09-13, 12:57
Medlem
Ptolemaioss avatar
Varför punktbevakar inte polismyndigheterna dessa individer? De måste ju livnära sig på något, troligtvis försäljning av droger. Så om de inte kan sätta dit dem för morden ännu, varför inte få bort dem från gatan ett tag? Somalier och Eritreaner är inte direkt intelligenta, så att någon kommer att vittna mot dem, en av dem själva eller någon i deras närhet är ju bara en tidsfråga.
Citera
2017-09-13, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ptolemaios
Varför punktbevakar inte polismyndigheterna dessa individer? De måste ju livnära sig på något, troligtvis försäljning av droger. Så om de inte kan sätta dit dem för morden ännu, varför inte få bort dem från gatan ett tag? Somalier och Eritreaner är inte direkt intelligenta, så att någon kommer att vittna mot dem, en av dem själva eller någon i deras närhet är ju bara en tidsfråga.

DP måste vara åtminstone vara lite smarta om dessa har kommit undan med 10 mord
Citera
2017-09-13, 21:40
Medlem
1Partys avatar
Problem med dessa personer är att de alla hänger ihop (uppenbarligen). Och de vågar råna vem som helst utanför deras trakt.

Jag kommer ihåg när en artikel föreslog att vissa personer (brottslingar) borde förbjudas från vissa områden. Inte säker på hur det skulle fungera om de flesta av dem bor i exakt samma område där brott begås.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in