Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-09-11, 11:51
  #1
Medlem
Jag tänker mig att här kan vi resonera oss fram till vad vi här i Sverige skall begära för en konsol när vi väljer att sälja på ex Tradera eller Blocket.

För egen del har jag förvissat mig om att jag kommer ha sju stycken SNES Classic att kunna sälja vidare.

Tänker att man bör kunna begära runt 4500 - 5000 kronor för en splirrans ny enhet.
Om vi i så stor utsträckning som möjligt kan enas tror jag att vi Fb-användare kan påverka andrahandsmarknaden.
Finns inte konsolen att få tag på under 5000 måste ju intressenter betala begärt pris. Lite som kartellbildningen inom petroleumbranschen tänker jag..!

Tankar/funderingar?
Citera
2017-09-11, 12:09
  #2
Medlem
Vad gick NES-varianterna på? För egen del anser jag att utgångspriset på ca 1500 var i mesta laget för vad jag var villig att betala (har min säkrad och ska behålla den). Jag undrar om det är realistiskt att tro att man får nära 5k för en sådan maskin.
Citera
2017-09-11, 12:10
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moggemogadon
Jag tänker mig att här kan vi resonera oss fram till vad vi här i Sverige skall begära för en konsol när vi väljer att sälja på ex Tradera eller Blocket.

För egen del har jag förvissat mig om att jag kommer ha sju stycken SNES Classic att kunna sälja vidare.

Tänker att man bör kunna begära runt 4500 - 5000 kronor för en splirrans ny enhet.
Om vi i så stor utsträckning som möjligt kan enas tror jag att vi Fb-användare kan påverka andrahandsmarknaden.
Finns inte konsolen att få tag på under 5000 måste ju intressenter betala begärt pris. Lite som kartellbildningen inom petroleumbranschen tänker jag..!

Tankar/funderingar?

Skulle du själv betala 4000-5000:- för en sådan enhet? Jag är osäker, tror smärtgränsen kommer gå runt 3000:- för vanligt folk faktiskt. Är osäker på att det kommer gå att sälja dessa för mycket mer än 2500:- - 3000:- max då de kommer göra fler av dessa än NES Classic. Har själv bokat och fått bekräftat att jag får två stycken till releasedagen från två olika ställen. Men kommer inte att försöka sälja någon av dem.
Citera
2017-09-11, 12:12
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bullobill
Vad gick NES-varianterna på? För egen del anser jag att utgångspriset på ca 1500 var i mesta laget för vad jag var villig att betala (har min säkrad och ska behålla den). Jag undrar om det är realistiskt att tro att man får nära 5k för en sådan maskin.

Håller med dig, med ett sådant högt utgångspris från Bergsala är det nog svårt att göra någon större avans på dessa. Tror att man kan hitta dem billigare ute i europa då där den kostar mindre.
runt 2800-3000:- tror jag den dyraste NES Classic jag sett gått för, men det kanske gått dyrare.
Risken för de som köper på sig många är att de blir sittande med dem istället.
Citera
2017-09-11, 18:12
  #5
Medlem
Ingen idé att hamstra på sig en massa SNES Classic,

https://www.moviezine.se/nyheter/ing...-classic-mini#
Citera
2017-09-11, 23:35
  #6
Medlem
swebarbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoyyeBoy
Ingen idé att hamstra på sig en massa SNES Classic,

https://www.moviezine.se/nyheter/ing...-classic-mini#

hah det återstår att se.. kommer säkert bli en bristvara.
Citera
2017-09-12, 00:03
  #7
Medlem
Haldins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
hah det återstår att se.. kommer säkert bli en bristvara.

Det skulle dock vara roligt ifall scalpers hade köpt på sig 10 konsoler för 16 000 kr, sedan tillverkar Nintendo fler och kanske till och med sänker priset.
Citera
2017-09-12, 11:41
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haldin
Det skulle dock vara roligt ifall scalpers hade köpt på sig 10 konsoler för 16 000 kr, sedan tillverkar Nintendo fler och kanske till och med sänker priset.

Ja, jag skulle nog passa mig för att köpa på mig en massa Snes mini för att försöka tjäna på dem, Bergsala gick just ut med att NES mini kommer att börja tillverkas under nästa år igen samt att Snes mini kommer fortsätta tillverkas under 2018. Bergsala borde dock se över prissättningen, 1500:- drygt är dyrt redan det. Kemikaliskatten kan inte vara mer än kanske 150:- på denna.
Citera
2017-09-18, 07:14
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoyyeBoy
Ja, jag skulle nog passa mig för att köpa på mig en massa Snes mini för att försöka tjäna på dem, Bergsala gick just ut med att NES mini kommer att börja tillverkas under nästa år igen samt att Snes mini kommer fortsätta tillverkas under 2018. Bergsala borde dock se över prissättningen, 1500:- drygt är dyrt redan det. Kemikaliskatten kan inte vara mer än kanske 150:- på denna.

Håller med 1590 kr är ju ca 200 usd och den kostar 80 usd i usa, man kan ju importera 2 st och spara pengar men nintendo har ju alltid rövarpriser i sverige.
Citera
2017-09-28, 09:05
  #10
Medlem
Fenjal888s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fajimbo
Håller med 1590 kr är ju ca 200 usd och den kostar 80 usd i usa, man kan ju importera 2 st och spara pengar men nintendo har ju alltid rövarpriser i sverige.

Men blir det så mycket billigare då? För frakten lär väl gå på 350-450 spänn någonting, och sedan momsar man 25% på både priset och frakten.
Citera
2017-10-03, 22:54
  #11
Medlem
Verkar inte ha blivit samma rush efter SNES mini som man trodde, många säljer ju vidare för inköpspriset runt 1500-1600:- nu när de bokat många. Det höga priset från början satte väl någon sorts gräns för vad folk är villiga att betala.
Citera
2017-10-19, 15:02
  #12
Medlem
Haldins avatar
Nu finns nya SNES Classic mini i lager för 1590 kr. Det verkar som scalpers har blivit blåsta.

Tittar man på blocket så är där massor av scalpers som blivit nervösa och sänkt priset under 1600 kr för att inte förlora för mycket pengar. Där var en lirare som hade köpt 10 stycken och ville ha 3000 kr/st för dem. Nu lär han vara skraj för att förlora en massa pengar.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback