Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-09-12, 10:42
  #481
Medlem
xlrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av punanihunter
Jag köpte Switch bara för att kunna spela BOTW. Jag klarade spelet ca en månad efter dens release, efter över 100 timmas av spelande.
Sedan dess har jag grävt ner min Switch nånstans i en flyttkartong och inte rört den på typ 4 månader.
Although jag misstänker att jag kommer låta Switchen se dagsljuset igen och ta ut den ur flyttkartongen, när Super Mario Odyssey kommer ut (är ännu större fan av Mario än Zelda).

Men tycker jag det var värt att skaffa Switch bara för ett spel (at the time)?
Svar: FUCK YES!!

Zelda BOTW är ett underbart spel och visar på nytt vilken magi Nintendo besitter när det kommer till att utveckla spel. Det e bara ren spelglädje!

Samma här!
Gjorde exakt samma sak med N64 + OoT och NC + WW.
Citera
2017-09-12, 17:58
  #482
Medlem
Zedss avatar
Är också fett sugen på att köpa en switch endast för BoTW men jag får faktiskt hålla på mitt sug, trots att jag är ett väldigt stort Zelda-fan så inväntar jag faktiskt nästa Smash Bros innan jag köper mig min switch. Får hoppas det inte dröjer allt för länge bara
Citera
2017-09-19, 08:20
  #483
Medlem
Jag skulle vilja lägga en röst på WiiU-versionen av BOTW.

Jag hade, precis som ni, inte heller skaffat Switch och således inte BOTW. Spatserade dock in på GameStop för en 3 veckor sedan "bara för att titta" och kunde givetvis inte hålla mig från att köpa spelet. 3 veckor senare är jag fortfarande helt såld på det -det är FANTASTISKT.
Jag skulle absolut rekommendera er att köpa det till WiiU först om ni inte vill köpa det nya konsolet endast för ett enda spel.
(Om ni inte är har bra med ekonomi då. Jag hade givetvis också köpt Switch om ekonomin som student räckt till det )
Ni kommer inte ens märka att upplösningen är lite sämre, färgerna och grafiken är fantastisk ändå och långt bättre än något tidigare Zelda-spel.
Köp köp!

EN FRÅGA DOCK!
Jag måste bläddra så jäkla många gånger på styrspaken mellan ALLA grejer man hittar för att ex. byta vapen, äta något, byta vapen igen etc... Har ja missat nåt, finns en genväg att hoppa mellan kategorierna? Det funkar inte med "R" på Wii U , utan man måste bläddra igenom alla grejer i en kategori för att nå nästa...
Citera
2017-09-19, 14:36
  #484
Medlem
SigrefIQs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av C1rby


EN FRÅGA DOCK!
Jag måste bläddra så jäkla många gånger på styrspaken mellan ALLA grejer man hittar för att ex. byta vapen, äta något, byta vapen igen etc... Har ja missat nåt, finns en genväg att hoppa mellan kategorierna? Det funkar inte med "R" på Wii U , utan man måste bläddra igenom alla grejer i en kategori för att nå nästa...

Ska gå genom att du rör nån av joysticksen åt det hållet du vill bläddra, men rör den åt det hållet en gång för varje gång du vill bläddra en kategori. Funkade för mig på switchen vill jag minnas, var ett bra tag sen jag rörde zelda så jag kan minnas fel.
Citera
2017-09-30, 18:05
  #485
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 91:an Karlsson
Så, jag är ännu en av alla dessa själar som står i valet och kvalet att införskaffa Switch pga Breath of the Wild (och Mario-spel, i viss mån). Undrar så klart huruvida det går att argumentera för att det är värt att slänga ut 4 000 kronor för upplevelsen? Jag räknar inte med att Switch kommer ha ett extremt stort och blomstrande spelutbud (åtminstone inte som passar mig), men är samtidigt ohyggligt sugen på dels Zelda, dels hela grejen med att kunna alternera med bärbart. Samtidigt är det pengar jag skulle kunna använda för att investera i ett nytt kameraobjektiv, eller en weekend i London, eller ja, det finns annat som 4 000 kronor kan gå till helt enkelt. Hur resonerar ni?

Du har förmodligen löst det vid detta laget, men jag röstar definitivt för att köpa det till Wii U först om du står i det valet!
Kan just nu inte heller prioritera Switch o köpte därför heller inte BOTW.
För en månad sen köpte ja det till WiiU ändå för ja inte kunde hålla mig när jag såg det i affären.
Du kommer tycka det är FANTASTISKT. Jag är fortfarande helsåld o spelar varenda dag. Du kommer inte märka att färgerna/grafiken är lite sämre och grafiken är fortfarande mycket vackrare och bättre än något tidigare Zelda-spel, även till WiiU.
Köp om du inte redan gjort tycker jag! =)
Citera
2017-10-18, 00:51
  #486
Medlem
Haldins avatar
Spelet har varit ute långt över ett halvår och har fortfarande fullpris. Är det inte dags för dem att sänka priset snart?
Citera
2017-10-20, 05:42
  #487
Medlem
shitmagnets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haldin
Spelet har varit ute långt över ett halvår och har fortfarande fullpris. Är det inte dags för dem att sänka priset snart?

Nintendo är väl inte precis kända för att föra sig med priskampanjer eller liknande men vill man prova spelet så kan man ju köra det på WiiU-emulator (Cemu), där funkar det riktigt överkomligt numera tycker jag (om man är ok med ett max på 30 fps).
Har kört några Shrines och tycker väl att de är ungefär lika spännande som radiotornen i Far Cry 3 var och fiende campen man stöter på nu och då känns likaså de väldigt upprepande av samma sak... Enformigt öde och uttröttande, ja jag gillade inte alls det uppenbara Skyrim-wannabe tramset med detta spel - gör om gör rätt, Nintendo. Skyward Sword var fan så mycket bättre.
Citera
2017-11-13, 05:22
  #488
Avstängd
qirteros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xlr
Samma här!
Gjorde exakt samma sak med N64 + OoT och NC + WW.

Finns iförsig Cemu emulator så kan man spela breath of the wild på datorn med ps3 eller xbox kontroll, grejen e att om man vill ha bra FPS måste man ha en jävligt bra dator.
Citera
2017-12-10, 04:34
  #489
Medlem
Vargfars avatar
Har ägt en hel del konsoler från Nintendo genom år nu. Men aldrig riktigt intresserat mig för Zelda. Är det hära spelet värt sitt ganska så höga pris om man gillade äventyrsspel som Oblivion,Skyrim etc? Är det lätt att komma in i och så i spelet?
Citera
2017-12-10, 09:37
  #490
Medlem
soulfly82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vargfar
Har ägt en hel del konsoler från Nintendo genom år nu. Men aldrig riktigt intresserat mig för Zelda. Är det hära spelet värt sitt ganska så höga pris om man gillade äventyrsspel som Oblivion,Skyrim etc? Är det lätt att komma in i och så i spelet?

Spelet är värt var enda krona! Är även mycket lätt att komma in i. Jag älskar Oblivion och jag nästan avgudar Zelda BotW.
Citera
2017-12-10, 20:37
  #491
Medlem
Är det någon som vet hur DLC 2 är?
Citera
2017-12-11, 04:07
  #492
Medlem
calina85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varian
Är det någon som vet hur DLC 2 är?

De visade en trailer/teaser på Game awards för några dagar sedan. Den släpptes även då. Inte hunnit spela men att
:/
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback