Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-09-11, 22:33
  #1
Medlem
Hej!
Jag hoppas att jag placerar detta på rätt ställe, annars får gärna admin flytta inlägget.
Jag ska förklara min situation, jag är idag 23 år gammal, och ända sedan jag var 15 år gammal har min dröm varit att bli yrkes militär, så från 15-19 års ålder så tränade jag inför militären. Och precis innan jag tog studenten från gymnasiet så sökte jag till GMU. Jag blev antagen till GMU, gjorde uttagningstesterna och blev kuggad på teori-frågorna.
Då sa dom till mig att jag kunde söka igen om 18 månader, dvs när jag var ca 21.
Men när jag blev avslagen så tappade jag motivationen helt och började hålla på en del skit, och för ca 1 år sedan blev jag tagen på krogen efter att ha rökt en 'joppe' på förfesten, och sen tagen igen någon vecka senare dagen efter att jag hade rökt en joppe på kvällen. Och körde bil dagen där på, och pågrund av min tidigare dom fick följa med till polisstation och göra ett piss prov och blod prov.
Denna historia resulterade totalt i 2x ringa narkotika brott, och 1x narkotika rattfylla.

Och nu när jag kommit tillbaka på rätt spår så vill jag söka igen till militären.
Jag har sökt 3ggr de senaste året och blivit avslagen pga belastningsregistret.
Min fråga till den påläste är då:
Vilka alternativ finns?
Som jag har förstått så finns följande alternativ :
Främlingslegionen
(förklara gärna mer om detta om ni har några åsikter/erfarenheter med FFL. Har själv läst på en del också.
Belgiska Militären (dom tar emot invandrare)
Eller att vänta 4 år och söka när mina brott har försvunnit ur belastningsregistret.
Helst så hade jag ju självklart viljat söka till svenska militären, men jag känner inte för att vänta i 4 år till. Så jag är lite inne på att kanske söka nått i något annat land om det finns möjlighet.

Är det någon av er som har haft någon liknande situation som kan dela med sig av nått?


Jag vill gärna inte heller att oseriöst folk som inte har något vettigare för sig än att skriva "synd, du skulle inte hållt på med knark" osv kommenterar. Det är gammalt nu, och jag har gått vidare.
Citera
2017-09-11, 23:31
  #2
Medlem
borrizs avatar
Du hittar en del svar i tråden nedan:
(FB) Franska Främlingslegionen
Citera
2017-09-11, 23:42
  #3
Medlem
Raw.Meats avatar
Jag beklagar att du blir nekad militären för att du rökte lite en torkad växt. Förklarar bara vårat efterblivna samhälle.

Du låter som en motiverad person för att gå med militären och det är tragiskt att du blir dömd som dödsknarkare nu.
Citera
2017-09-11, 23:52
  #4
Medlem
Jag är dock jävligt glad över att systemet portat någon som varit så jävla idiotisk att han har satt sig bakom en ratt utan att det gått rimlig tid.

Någon med så dåligt omdöme ska inte hantera vapen.
Citera
2017-09-12, 00:10
  #5
Medlem
REALINs avatar
Det mest rimliga är att du fortsätter med ditt liv och kör en nystart, satsar på civilt jobb/skola. Håll dig ren.

Är du ultra möpig, har någon fetish för Frankrike eller bara jävligt kärv så söker du till Främingslegionen men tänk på att även dom har sina krav nu för tiden och tar inte in vem som helst så du måste prestera under deras tester också.
Citera
2017-09-12, 00:26
  #6
Medlem
soosanys avatar
Tappa motivation för en liten motgång.. Det visar att det militära inte är något för dig.
Citera
2017-09-12, 01:09
  #7
Medlem
Alltså, visst det försvinner ur ditt belastningsregister efter fem år om du inte gör fler brott men myndigheterna kommer alltid veta. Och myndigheter har en rätt så hård hållning mot dödsknark och våldsbrott. Chanserna är nästan noll att du blir antagen, även om du låter några år passera.
__________________
Senast redigerad av nilltre 2017-09-12 kl. 01:11.
Citera
2017-09-12, 10:13
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lexem
Jag är dock jävligt glad över att systemet portat någon som varit så jävla idiotisk att han har satt sig bakom en ratt utan att det gått rimlig tid.

Någon med så dåligt omdöme ska inte hantera vapen.
På riktigt? Läste du vad det stod i inlägget?
Citera
2017-09-12, 10:15
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nilltre
Alltså, visst det försvinner ur ditt belastningsregister efter fem år om du inte gör fler brott men myndigheterna kommer alltid veta. Och myndigheter har en rätt så hård hållning mot dödsknark och våldsbrott. Chanserna är nästan noll att du blir antagen, även om du låter några år passera.
Tror du att det är så pass jävligt? Då är det ju mer värt för mg att söka till FFL tillexempel och göra 5 år. Istället för att chansa ifall jag blir antagen om nått år eller inte. Tycker du inte?
Citera
2017-09-12, 10:16
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raw.Meat
Jag beklagar att du blir nekad militären för att du rökte lite en torkad växt. Förklarar bara vårat efterblivna samhälle.

Du låter som en motiverad person för att gå med militären och det är tragiskt att du blir dömd som dödsknarkare nu.
Det är synd, samtidigt får man stå sitt kasst.
Får bli FFL helt enkelt, ser inget annat alternativ.
Citera
2017-09-12, 10:16
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av soosany
Tappa motivation för en liten motgång.. Det visar att det militära inte är något för dig.
äähh nu ska vi inte vara sån
Citera
2017-09-12, 10:19
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av REALIN
Det mest rimliga är att du fortsätter med ditt liv och kör en nystart, satsar på civilt jobb/skola. Håll dig ren.

Är du ultra möpig, har någon fetish för Frankrike eller bara jävligt kärv så söker du till Främingslegionen men tänk på att även dom har sina krav nu för tiden och tar inte in vem som helst så du måste prestera under deras tester också.
Men att satsa på civil jobb/skola är ju precis det motsatta vad jag vill göra.
Är det så att det är helt omöjligt att komma in i svenska försvaret så får det ju bli FFL.
Du säger att inte vem som helst får gå med där heller, det förstår jag. Men om jag inte söker så kan jag ju omöjligt veta vilka chanser jag har.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback