Citat:
Ursprungligen postat av
Merwinna
Nä. Jag tycker att man ska göra ALLT för att rädda människoliv, så länge som det finns en rimlig chans. Men därefter är det ingen mening med att dra levande människor med i fallet. "Låt de döda begrava sina döda", är en klok gammal sanning.
Så det är alltså enligt dig ok att exempelvis gräva ner en person i skogen som man råkat köra på i en verklig trafikolycka för att dölja sin inblandning i olyckan. Att dennes anhöriga aldrig får veta vad som hände, att de inte får någon kropp att begrava och kan gå i åratal och undra om han/hon fortfarande lever, det skiter du tydligen i. Du är fan i mig vidrig i hela djävla skallen!
Citat:
Ursprungligen postat av
Merwinna
Rymdlaboratoriet hade faktiskt ett stort antal praktikanter, som behövde sina veckor för att få ut sitt utbildningsbevis. Plus alla andra, som hittat en mening och ett sammanhang där.
Hur stort antal då? Och praktik, det skiter man nog fullständigt i när det pågår en mordutredning. Sluta vara så löjlig hela förbannade tiden.
Citat:
Ursprungligen postat av
Grumpyoldfart
Nej, det går inte att läsa mer än de första raderna.
Det tog ett tag och lite övertalning från andra i tråden innan jag såg knappen strax under där artikeln först tonas ut i grått. Rulla bara ner lite så är där en knapp där det står något i stil med "Ja tack, jag vill läsa hela artikeln".
Citat:
Ursprungligen postat av
trngw
Rörelsemängden är av betydelse, ja. Något annat har jag aldrig hävdat. Men det faktum att motvikten motverkar såväl den "vikt" man får i huvudet som farten man får vikten i huvudet med går inte att komma ifrån, och det var det jag påtalade.
Om motvikten är fast infäst mot luckan (vilket den självklart är, allt annat vore vansinne) så bidrar den till rörelsemängden för det totala "paketet" lucka med motvikt även då den befinner sig på andra sidan av rotationscentrum. Motvikten motverkar alltså inte utan bidrar till den vikt man får i huvudet i termer av rörelseenergi, den dynamiska vikten. Däremot motverkar den den statiska vikten och den motverkar även hastigheten som luckan faller igen med och det senaste anser ju jag har störst betydelse här.