Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2017-09-10, 22:44
  #37
Medlem
elephantstones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Jag hade väldigt gärna sett en uppföljare till Alan Wake. En riktigt uppföljare då, inte dom två nerladdningsbara titlar. Jag älskade verkligen Stephen King/Twin Peaks-grejen. Hur det skulle se ut och vara vet jag dock inte. Förutom att Sami Järvi så klart måste dyka upp och göra "the Face". Borde vara standardpåskägg i alla Renedys spel.

Jag minns hur länge Alan Wake var hypat innan sin release och hur blandat det mottogs när det slutligen släpptes. Utan någon insikt i hur spelet undrar jag om det kanske var just hypen kring spelet som förstörde det? Om det är spelbart på Xbox One kommer jag definitivt ge det en chans. Håller det idag?
Citera
2017-09-10, 22:51
  #38
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elephantstone
Jag minns hur länge Alan Wake var hypat innan sin release och hur blandat det mottogs när det slutligen släpptes. Utan någon insikt i hur spelet undrar jag om det kanske var just hypen kring spelet som förstörde det? Om det är spelbart på Xbox One kommer jag definitivt ge det en chans. Håller det idag?
Storyn och atmosfären är grym! Spot on, verkligen. Grafiken är duglig, världen man spelar i är rätt snygg, animationerna är bra och all that jazz. Det som är kass är gameplay. Det blir tyvärr snabbt repetitivt. Men har man inga problem med det så har man en kuslig och spännande upplevelse framför sig.

Jag tänker gå så långt som att påstå att det är ett av mina favoritspel från den generationen. Dock ett spel som man kanske inte spelar om.
Citera
2017-09-10, 23:01
  #39
Medlem
Mackan52s avatar
Ett nytt Dino Crisis spel, rail-shootern som skulle vara canon efter DC2 och rymdskräpet med namnet Dino Crisis 3 är inte bra nog. Jag vill ha ett nytt horror/action spel med dinosaurier gärna i stil med Dino Crisis 2 som blandade arkad-spel med det gamla konceptet. Miljöerna i DC2 var ju sinnessjuka för sin tid, byggnader/städer som höll på att ätas upp av djunglen, horder med velociraptors som man fick skjuta i ansiktet. Älskade det
Citera
2017-09-10, 23:22
  #40
Medlem
elephantstones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Storyn och atmosfären är grym! Spot on, verkligen. Grafiken är duglig, världen man spelar i är rätt snygg, animationerna är bra och all that jazz. Det som är kass är gameplay. Det blir tyvärr snabbt repetitivt. Men har man inga problem med det så har man en kuslig och spännande upplevelse framför sig.

Jag tänker gå så långt som att påstå att det är ett av mina favoritspel från den generationen. Dock ett spel som man kanske inte spelar om.

Åh fan! Som jag har uppfattat det så har ficklampan stor betydelse för spelet, kan det vara så? Har du spelat American Nightmare också (vill minnas att det heter så)?
Citera
2017-09-10, 23:25
  #41
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elephantstone
Åh fan! Som jag har uppfattat det så har ficklampan stor betydelse för spelet, kan det vara så? Har du spelat American Nightmare också (vill minnas att det heter så)?


Svarar dig i Alan Wake-tråden istället: (FB) Alan Wake
Citera
2017-09-11, 22:29
  #42
Medlem
Bittersteels avatar
Ett spel jag skulle vilja se en uppföljare till, är Hidden and Dangerous 2. Ett extremt bra spel, med taktiska element och osv. Det skildes sig väldigt mycket ifrån andra FPS på den tiden och fortfarande. Man kunde spela det som ett vanligt fps, använda de taktiska elementen, eller smyga runt på banan, skjuta nassar och ta andra till fånga och sno deras uniformer.
Det kom ett expansion pack till spelet, men inget mer sen dess. Som tur har spelet nu släppt på GoG om man vill skaffa det.
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback