Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-09-10, 18:45
  #4177
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lobengula
För alla som är nya på IPTV tänkte jag summera min debut och hur det fungerar:
Du glömde skriva att man aldrig ska köpa ifrån iptvking då dom tar dubbla priset för samma tjänst!!!!
2017-09-10, 18:57
  #4178
Medlem
Lobengulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrprint
Du glömde skriva att man aldrig ska köpa ifrån iptvking då dom tar dubbla priset för samma tjänst!!!!

Jo jag skrev att det finns billigare alternativ. Sedan är det en annan sak hur man bedömer svenskspråkig support och hur mycket mer man är villig att betala för det.

Men visst, det finns billigare alternativ som jag också kanske kommer att utnyttja ju mer jag får erfarenhet av iptv.
2017-09-10, 19:31
  #4179
Medlem
m11080s avatar
Har idag tecknat en månad abonnemang på Rapid
Skaffade en 24 timmar Trial först, men både jag och frugan tyckte det fungerade så bra bara efter 1-2 timmar att vi bestämde oss för att slå till med en månad till att börja med.

Tänkte bara kolla en sak med er, för jag undrar om någon av er vet:

När jag kör GSE IPTV appen på min Apple TV4 så fungerar det med undertexter.
Men när jag använder GSE IPTV på min Iphone 6, så får jag inte undertexter att fungera
hur jag än försöker trixa.
Får bild och ljud, etc
2017-09-10, 19:47
  #4180
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lobengula
För alla som är nya på IPTV tänkte jag summera min debut och hur det fungerar:

Jag började med att teckna ett 24h gratisabonnemang på iptvking. Jag följde instruktionerna och konfigurerade Kodi på min dator. Lite yxigt att hitta kanaler men visst det fungerade utmärkt och jag kunde nu se cricket på indiska och engelska kanaler, ja plus Fox News!!

Jag bestämde mig för att teckna 3 mån och följde instruktionerna på iptvking, man swischar pengar till någon och anger ett id som man fick i samband med beställningen. Här gäller det att vara noga och göra rätt. Supporten på iptvking tycker jag fungerar klockrent, snabb respons och trevliga. Nackdelen är väl att de är dyra, 200 kr/mån och det finns billigare alternativ som jag kommer att undersöka.

Kodi är inte optimal som iptv-mottagare. Jag beställde en Mag256w2 från satvision. Tänkte att en box är bättre än att joxa med datorn. Igen så följde jag den utmärkta guiden från iptvking så det tog väl några minuter att konfigurera boxen. Sedan ska man mejla MAC-adressen på boxen till iptvking. Det här gjorde mig lite förbryllad eftersom alla som kan basics om TCP/IP vet att MAC-adressen inte är synlig för någon om man kör NAT-routing. Men visst, jag mejlade MAC-adressen och några timmar senare fick jag ett mejl att det var klart.

Här blev jag lite imponerad, menyerna i MAG256 blev tillfixade och mycket användarvänliga. Man väljer land och kanal. Snabbt att byta kanal och preview.

Undertexter fungerar för det mesta på svenska kanalerna. Bra utbud och det var väl främsta anledningen att jag kom in på IPTV. Ja man säger 4200 kanaler men det är förmodligen bara ca 100 som är intressanta. Sky Sports alla kanaler är ju guld.

Nackdelen med iptv är att det inte finns någon garanti. Kanaler kan sluta fungera och man vet inte när de är tillbaka. Så tills vidare kör jag på med comhem och har iptv som grädde på moset för att se Allsvenskan och cricket.

Kvaliteten är mycket bra men det kan lagga ibland även om jag inte upplevt det speciellt mycket.

iptv är helt klart fantastiskt intressant. Olagligt? Ja förmodligen. Risken att "åka dit" torde dock vara försumbar eftersom det är krypterat och man delar inte ut något.
Jag har följt tråden halvt förstrött men med stigande intresse en tid och det är skönt med lite feedback från en som tagit språnget.

Själv blir jag inte klok på en hel del saker som t. ex.
- Vilka tjänsteleverantörer det finns. Rapid är väl "en i mängden" och har sina resellers; vore intressant att få veta vilka fler det finns? Är t. ex. IPTVKing en återförsäljare till Rapid eller hur hänger det ihop?

- Vilka enheter man kan köra på: Smart TV väl? Och dator och dedikerad box typ den du köpte. Vore intressant att veta ev. nackdelar med att köra från en app i TV:n. Men man ska också kunna köra från Kodi på t. ex en Shield men du säger att det har nackdelar... surt säger jag som ska beställa en i veckan Men den kanske kan köra en annan app just för IPTV?

- Det pratas om att köra via en m3u eller mot en portal. Jag begriper noll och hoppas på fördjupning.

Testa ska jag naturligtvis och det får bli via Kodi och en free trial men vad gör jag sen...
2017-09-10, 19:53
  #4181
Medlem
MIBRs avatar
Funkar https://giantiptv.com/ bra? Säkert? Ifall man nu mest är ute efter viaplay och cmore. (allsvenskan och premier leauge). Vad borde man beställa isåfall? Box o allting eller funkar det lika bra att köra via VLC om man ändå har möjligheten att köra via HDMI-kabel?

Tänkte 700kr för ett år är ju rätt billigt!
2017-09-10, 21:02
  #4182
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MIBR
Funkar https://giantiptv.com/ bra? Säkert? Ifall man nu mest är ute efter viaplay och cmore. (allsvenskan och premier leauge). Vad borde man beställa isåfall? Box o allting eller funkar det lika bra att köra via VLC om man ändå har möjligheten att köra via HDMI-kabel?

Tänkte 700kr för ett år är ju rätt billigt!
Är nyfiken på om man bara kan betala med bitcoin där
2017-09-10, 21:19
  #4183
Medlem
Raggarspinns avatar
Räknas IPTV som "illegal avkodningsutrustning"? Jag har tidigare haft Dreambox som ju anses vara illegal eftersom den används för att avkoda TV-signaler. IPTV som diskuteras är en betald streamingtjänst. Precis som HB0, Ne1flix, C0mHem osv. Gör jag mig skyldig till brott om jag betalar för en tjänst i god tro?
2017-09-10, 21:32
  #4184
Medlem
Poddes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lobengula
Jo jag skrev att det finns billigare alternativ. Sedan är det en annan sak hur man bedömer svenskspråkig support och hur mycket mer man är villig att betala för det.

Men visst, det finns billigare alternativ som jag också kanske kommer att utnyttja ju mer jag får erfarenhet av iptv.

Du får ju nästan ingen support ändå? Guiderna kan du ju läsa fast du inte köper av dom.
2017-09-10, 21:43
  #4185
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MIBR
Funkar https://giantiptv.com/ bra? Säkert? Ifall man nu mest är ute efter viaplay och cmore. (allsvenskan och premier leauge). Vad borde man beställa isåfall? Box o allting eller funkar det lika bra att köra via VLC om man ändå har möjligheten att köra via HDMI-kabel?

Tänkte 700kr för ett år är ju rätt billigt!
Om du ska gå på 700kr alternativet så tänk på att det är GenIPTV du får då och inte RapidIPTV som är Server 1.
Matcherna som går på Play kanalerna går inte att se där då man inte får några Play kanaler genom illegal IPTV.
__________________
Senast redigerad av FreddyK666 2017-09-10 kl. 21:46.
2017-09-10, 21:48
  #4186
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raggarspinn
Räknas IPTV som "illegal avkodningsutrustning"? Jag har tidigare haft Dreambox som ju anses vara illegal eftersom den används för att avkoda TV-signaler. IPTV som diskuteras är en betald streamingtjänst. Precis som HB0, Ne1flix, C0mHem osv. Gör jag mig skyldig till brott om jag betalar för en tjänst i god tro?
Dreambox är inte illegal avkodningsutrustning om du har ett betalande abbonemang.
Det bryter möjligen mot avtalet ifall det inte sitter i en godkänt CA modul vilket är ett krav idag ändå för att kunna se CMore Live eller Viasats HD kanaler t.ex.
Illegal streaming anses från vissa håll som olaglig men inget fall har prövats i Sverige än.
2017-09-10, 21:50
  #4187
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FreddyK666
Om du ska gå på 700kr alternativet så tänk på att det är GenIPTV du får då och inte RapidIPTV som är Server 1.
Matcherna som går på Play kanalerna går inte att se där då man inte får några Play kanaler genom illegal IPTV.
Kan du vänligen förtydliga plus och minus för mig som är rookie, alltså Rapid vs Geni?
2017-09-10, 22:53
  #4188
Medlem
Har försökt med både live chatt på GenIptv och mailande men får inga svar av dom. När jag provade adda GiantIptv på skype, för 10 dagar sen har han fortfarande ej accepterat förförfrågan och svarade en gång på mail väldigt kort.

har dom så usel service, blir det svårt att välja dom. Alternativet går till rapidIpTv då och en av resellers på forumet. Nån mer som har probs med Geniptv.

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback