Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-09-08, 16:47
  #4165
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av selecta
Använder du m3u funkar epg annars inte.

Jag kör MAG254 och GenIPTV med fullt fungerande EPG...
2017-09-08, 20:28
  #4166
Medlem
Gregory.Houses avatar
Fortfarande ingen som vet hur man fixar laggs på MAG 250? Det gäller mest live kanaler.
2017-09-08, 21:52
  #4167
Medlem
Nu har jag inte varit uppdaterad på ett tag gällande leverantörer.

Vilka andra finns det förutom RapidIPTV som är lika bra?

Inte intresserad av någon reseller till dessa...
2017-09-09, 00:05
  #4168
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gregory.House
Fortfarande ingen som vet hur man fixar laggs på MAG 250? Det gäller mest live kanaler.

Leverantör?
2017-09-09, 12:09
  #4169
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ironm
Jag kör med portal hos kungarna på min TVIP 410, jag har fått en m3u-länk och tänkte att jag kanske skulle testa att använda den i stället och köra Android-mjukvaran i boxen (bättre youtube-app, EPG osv). Någon som testat det? Hur har det fungerat?

Går det t.ex installera egna appar osv?

Någon som har koll?
2017-09-09, 12:38
  #4170
Medlem
Jag bad om en 24h trial period hos swiss på rapidiptv. Då fick jag en sån där m3u länk, men vad ska jag göra med den om jag vill ha det på smart iptv appen?

Frågade hur jag startar trialperioden, gav han min MAC adress. Då sa han att min trialperiod var slut? Fatta ingenting...
2017-09-09, 15:23
  #4171
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vitorm
Jag bad om en 24h trial period hos swiss på rapidiptv. Då fick jag en sån där m3u länk, men vad ska jag göra med den om jag vill ha det på smart iptv appen?

Frågade hur jag startar trialperioden, gav han min MAC adress. Då sa han att min trialperiod var slut? Fatta ingenting...
24h trial gäller från den tidpunkt den skapas och om du sen inte lyckats använda det inom 24h så är det ändå förbrukat. Det är köpa minst 1 mån abb som gäller nu då bara 1 trial ges ut per användare.
__________________
Senast redigerad av FreddyK666 2017-09-09 kl. 15:25.
2017-09-09, 15:37
  #4172
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vitorm
Jag bad om en 24h trial period hos swiss på rapidiptv. Då fick jag en sån där m3u länk, men vad ska jag göra med den om jag vill ha det på smart iptv appen?

Frågade hur jag startar trialperioden, gav han min MAC adress. Då sa han att min trialperiod var slut? Fatta ingenting...
Ska göras från dator i Firefox här finns instruktioner: https://www.iptvking.me/instruktione...r-for-smarttv/
2017-09-10, 02:13
  #4173
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ironm
Någon som har koll?
Undrar jag också
2017-09-10, 08:39
  #4174
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PhantomBeam
Undrar jag också

Ja det går, har provat med Android på den men gått tillbaka till Linux då den är för klen för att hålla på med appar tycker jag. T.ex Youtube är helt oanvändbart.

Tycker dock du ska köra den i m3u-läget. Mycket bättre Tv-upplevelse än mot portalen.
2017-09-10, 15:09
  #4175
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NoBeard
Ja det går, har provat med Android på den men gått tillbaka till Linux då den är för klen för att hålla på med appar tycker jag. T.ex Youtube är helt oanvändbart.

Tycker dock du ska köra den i m3u-läget. Mycket bättre Tv-upplevelse än mot portalen.
Var det bättre med EPGn? Har för mig att man bara kan lägga till EPG för ett land.
2017-09-10, 17:21
  #4176
Medlem
Lobengulas avatar
För alla som är nya på IPTV tänkte jag summera min debut och hur det fungerar:

Jag började med att teckna ett 24h gratisabonnemang på iptvking. Jag följde instruktionerna och konfigurerade Kodi på min dator. Lite yxigt att hitta kanaler men visst det fungerade utmärkt och jag kunde nu se cricket på indiska och engelska kanaler, ja plus Fox News!!

Jag bestämde mig för att teckna 3 mån och följde instruktionerna på iptvking, man swischar pengar till någon och anger ett id som man fick i samband med beställningen. Här gäller det att vara noga och göra rätt. Supporten på iptvking tycker jag fungerar klockrent, snabb respons och trevliga. Nackdelen är väl att de är dyra, 200 kr/mån och det finns billigare alternativ som jag kommer att undersöka.

Kodi är inte optimal som iptv-mottagare. Jag beställde en Mag256w2 från satvision. Tänkte att en box är bättre än att joxa med datorn. Igen så följde jag den utmärkta guiden från iptvking så det tog väl några minuter att konfigurera boxen. Sedan ska man mejla MAC-adressen på boxen till iptvking. Det här gjorde mig lite förbryllad eftersom alla som kan basics om TCP/IP vet att MAC-adressen inte är synlig för någon om man kör NAT-routing. Men visst, jag mejlade MAC-adressen och några timmar senare fick jag ett mejl att det var klart.

Här blev jag lite imponerad, menyerna i MAG256 blev tillfixade och mycket användarvänliga. Man väljer land och kanal. Snabbt att byta kanal och preview.

Undertexter fungerar för det mesta på svenska kanalerna. Bra utbud och det var väl främsta anledningen att jag kom in på IPTV. Ja man säger 4200 kanaler men det är förmodligen bara ca 100 som är intressanta. Sky Sports alla kanaler är ju guld.

Nackdelen med iptv är att det inte finns någon garanti. Kanaler kan sluta fungera och man vet inte när de är tillbaka. Så tills vidare kör jag på med comhem och har iptv som grädde på moset för att se Allsvenskan och cricket.

Kvaliteten är mycket bra men det kan lagga ibland även om jag inte upplevt det speciellt mycket.

iptv är helt klart fantastiskt intressant. Olagligt? Ja förmodligen. Risken att "åka dit" torde dock vara försumbar eftersom det är krypterat och man delar inte ut något.

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback