2017-09-08, 22:50
Medlem
Här en bild på en val som träffats av propeller, inga direkt exakta snitt, mer allmänt mos.

http://www.abc.net.au/news/image/5676742-3x2-940x627.jpg

http://www.spiegel.de/fotostrecke/so-sieht-es-im-u-boot-uc3-nautilus-aus-fotostrecke-151601-12.html

Äntligen en bild på luckan ovanifrån. Hm, intressant bild från spiegel. Luckan står förvisso ganska rakt, ser nästan lodrätt ut. PM:s förklaring är inte helt osannolikt. Däremot undrar jag var han stod om han höll i luckan. Påstod han inte att han höll i luckan? Om han stod i det övre hålet kan den svårligen ha ramlat ner eftersom han står i vägen. Står han i det nedre hålet kan han förvisso ha lutat sig ner i det övre hålet och hållit i luckan.
Senast redigerad av liketothink 2017-09-08 kl. 22:54.
Citera
2017-09-08, 22:53
Medlem
TCGIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av liketothink
Har googlat och Youtubat runt lite, men inte hittat någon bild där man ser själva tornluckan. Det finns videofilmer där de filmer underifrån upp i röret, men man ser inte själva luckan.

Hade varit intressant att se hur luckan ser ut och vilken vinkel den har när den är uppfälld, dvs om det kan finnas någon sanning i att vågor orsakade luckans fall.

Uppfälld, nerifrån: https://minfil.org/Meq2w2cbb6/Tornlucka_1.jpg

Uppfälld, uppifrån: https://minfil.org/Pfq5w5c2bc/Tornlucka_2.jpg
Citera
2017-09-08, 22:56
Medlem
Citat:
Här en bild på en val som träffats av propeller, inga direkt exakta snitt, mer allmänt mos.

http://www.spiegel.de/fotostrecke/so-sieht-es-im-u-boot-uc3-nautilus-aus-fotostrecke-151601-12.html

Äntligen en bild på luckan ovanifrån. Hm, intressant bild från spiegel. Luckan står förvisso ganska rakt, ser nästan lodrätt ut. PM:s förklaring är inte helt osannolikt. Däremot undrar jag var han stod om han höll i luckan. Påstod han inte att han höll i luckan? Om han stod i det övre hålet kan den svårligen ha ramlat ner eftersom han står i vägen. Står han i det nedre hålet kan han förvisso ha lutat sig ner i det övre hålet och hållit i luckan.

Bravo, der er luken.

Da ser man at det er klart at Madsen juger om at han holdt i luken mens Wall klev opp.

Det er ikke plass for at Madsen har holdt i luken
Citera
2017-09-08, 22:57
Medlem
mercys avatar
Strumpbyxor, trosor och en hårlock hittades i ubåten, vad jag förstår. PM har gett en helt orimlig förklaring till avsaknaden av dessa på torson.
Hur är det med resten av klädesplaggen? Var torson helt naken eller hade den bh, linne eller dylikt? Har PM gett någon förklaring till hur och var resten av klädesplaggen tagit vägen?
Citera
2017-09-08, 23:01
Medlem
Om nu KW har fått luckan i huvudet är det ytterst sannolikt att ratten träffade huvudet (och inte någon annan del). I så fall bör de hitta huvudet och titta på märkena på kraniumet, om det finns några. Om de matchar kan man börja tro på PM. Kanske t.o.m. färg från luckan har fastnat i hennes kranium.

Sen har vi alltid tanken att PM släppte luckan i hennes huvud med flit, men det blir väldigt svårt att bevisa. Går det via märken i kraniumet att matcha mot luckan kan jag börja tro att det var en olyckshändelse.
Citera
2017-09-08, 23:04
Medlem
Citat:
https://www.youtube.com/watch?v=hfwUCoUcpcE

Ca 43 sekunder in i ovanstående video ser man att ubåten kränger rätt mycket när den kommer upp. Har även sett andra filmer när den gör det, men det har nog att göra med obalans när luft kommer in i tankarna vid uppstigning och inte stora vågor?
Jag gissar att PM vill ha lite bråttom upp eftersom han inte kan se andra fartyg runt omkring och de inte kan se ubåten innan den väl är uppe. Så han lägger nog inte full fokus på att balansera mellan främre och bakre ballasttank.

Innan han börjar gå upp till ytan så lyssnar han efter ljud från andra fartyg - men sedan har han inte så många val. Vet inte hur många gånger tryckluften räcker för att han skall kunna vela på och sjunka igen och sedan göra nya uppstigningsförsök i fall han plötsligt hör ljud från andra fartyg.
Citera
Medlem
Peter Madsen ljuger eller överdriver om nästan allt för att sätta sig själv i bra ljus, helt tills verkligheten hinner i kapp hans lögner, då ändrar han sig något för att inte tappa förtroende.

Observera att jag här inte enbart pratar om dessa förhör och vad han sagt till polisen, jag pratar om Peter Madsen i största allmänhet. Det är vad narcissister brukar göra och hans agerande i denna sak tycks inte avvika från hans allmänna beteende förutom att han denna gång blir professionellt granskad och satt mot väggen utan chans att smita, skylla på andra, skapa konflikter eller spela offerkortet på något övertygande sätt som han brukar göra.

Förhören måste vara extremt frustrerande för Peter Madsen och han måste nog anstränga sig till det yttersta för att inte tappa kontrollen och få ett raseriutbrott där han försäger sig när åklagaren grillar honom levande...

Jag tror faktiskt inte ens vi hört hälften av de lögner som Peter Madsen kommer spy upp innan denna sak är avklarad. Det kommer bli mer och mer absurt.
Senast redigerad av Kanelgas 2017-09-08 kl. 23:18.
Citera
Medlem
perVers2.1s avatar
Citat:
Är inte ute efter att försvara PM här, men rent juridiskt så måste det till tydliga bevis för mord.

Ja eller nja,, att visa att alla andra scenarion är uteslutna kan räcka till åtminstone "vållande".
Babblet om lucka i skallen är troligen lätt att avfärda. Skadorna på kroppen indikerar försök till att förhindra kroppen att nå ytläge. Två telefoner är försvunna, och sågen. Sänkningen av båten. Lägg därtill flera lögner, "alla ombord mår bra" och "släppt av Kim" etc.
Visst det är ett svårt läge men alls icke omöjligt.

Något som stör mig rejält är Pm:s snack om begravning, även en del här i tråden får det att låta som helt okej att lämpa en död kropp överbord. Utan kontakt med anhöriga och myndigheter.
Ska inte säga aldrig, en konstaterat sjuk i typ spetälska och efter kontakt med polis ja, men i detta läge är det är inte ok!!

Peter är en riktigt sjuk människa, och som en del varit inne på har han troligen varit det länge. Kombinationen personlighetsdrag och sysselsättning har gett honom fritt spelrum att vara udda och samtidigt uppskattad. En driven lite excentrisk "uppfinnare" får nog vara betydligt mer knäpp än genomsnittsdansken innan någon reagerar på att något är fel.
Citera
2017-09-08, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Det här med att försvarsadvokaten trycker på att det är en traumatisk händelse ser jag som ren desperation. Hon inser att det finns inte mycket som talar till PM:s fördel. Det står bortom allt rimligt tvivel att han styckat och begravt KW. Att försöka få det till en psykos och ett trauma är nog ett sätt att försöka förklara alla fadäser som han gjorde när han agerade där på ubåten, men det blir lite magstarkt. Är det någon som utsattes för ett trauma så är det KW och hennes familj, att sitta och mena att det är synd om hennes klient känns inte bra. Hon får tycka synd om honom själv och anse att alla mördare är stackare som utsätts för trauman när de mördat någon (!) men det kan hon hålla tyst om i så fall tycker jag, men jag vet att det är hennes jobb att försvara sin klient.

Hon går helt klart gör långt.
Citera
2017-09-08, 23:08
Medlem
Hade det varit problem med luckan så hade de för länge sedan satt dit en hake som håller fast luckan.
Ser ut som en anka, simmar som en anka och kvackar som en anka.
Citera
2017-09-08, 23:14
Medlem
Citat:
Peter är en riktigt sjuk människa,

Det är klart att det är makabert att stycka en människa, men som sagt, under besvärliga och pressande omständigheter kan de flesta nog göra märkliga saker.

Däremot att så många läser in narcissim och psykopat. Om vi nu bortser från hela den här ubåtsincidenten, styckningen och så vidare... vet inte om alla här som påstår att PM är psykopat skulle ha påstått detta innan allt detta inträffade? På videofilmerna verkar han mest gå omkring, några tydliga psykopatiska drag har jag inte sett baserat på filmerna. Om det nu stämmer att han kastat verktyg, haft videos på någon ung som blir våldtagen, huvud som blir kapat är det lite eccentriskt och t.o.m. udda. Men jag har träffat på lite udda typer genom livet som har blivit förbannade och skrikit, varit udda, varit intresserad av seriemördare, nördiga elektrotyper etc, men de har inte tagit livet av folk vad jag känner till. Man får vara lite försiktig med att "läsa" in så mycket. Det finns en stor "kontrollgrupp" av udda människor som inte mördar menar jag.

Bättre att i stället försöka se till sakförhållandena och reda ut i detalj om det han säger kan vara sant och i vilken utsträckning.
Citera
2017-09-08, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TCGI
Uppfälld, nerifrån: https://minfil.org/Meq2w2cbb6/Tornlucka_1.jpg

Uppfälld, uppifrån: https://minfil.org/Pfq5w5c2bc/Tornlucka_2.jpg

Tack tack, mycket bra!

Instämmer med tidigare skribent, hur skulle PM ha kunnat så och hålla luckan "halvöppen" för att sedan "tappa" den / halka så KW får den (halvöppna?) luckan i huvudet och avlider?

Eller rättare sagt såhär, om man ska lägga ihop bilden av vad PM sagt (rätta mig om jag har fel):

1) Hur har PM kommit upp i tornet? Om han gått via tornluckan så måste han ju ha öppnat den först för att själv komma ut. Har han sedan stängt den själv eller har den slagit igen på egen hand...? För om han håller luckan "halvöppen".... ja, varför skulle han göra det? Verkar ju befängt då han istället bara skulle kunna vika upp den helt?

2) Hur i hela friden skulle han ha stått när han höll i luckan.... och varför?

3) Med tanke på att luckan har gångjärnet rakt mot fören (d.v.s öppnas med ovansidan mot fören till) måste ju en vågrörelse/ett svall ge en sådan rörelse i ubåten att fören reser sig betydligt i jämförelse med aktern för att luckan ens ska ha en "chans" att ramla igen på egen hand.

...och då återstår frågan varför KW skulle klättra upp i tornet och sticka upp huvudet så högt under en halvöppen lucka att hon skadas och dör av att PM enligt utsago då halkar eller något och tappar greppet om den halvöppna luckan...???

Jag får inte ihop PM's utsaga. Eller ser jag/tänker jag helt fel...?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in