• 22 176 online
  • 1 123 027 medlemmar
  • 58 298 644 inlägg
2017-09-06, 05:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beatriceaurore
Chefsåklagare Niclas Wargren lät i kvällens (5 september) Rapport inte fullt så pessimistisk. Det har kommit som en överraskning för honom att polisens tekniker har sparat material från händelsen, sa han.
"Delar av materialet har inte undersökts tidigare eftersom fallet ansågs som uppklarat" enligt Rapport.
"Den åtta personer stora gruppen har hittills hållit ett trettiotal förhör, många av dem med personer som inte hörts tidigare."
Nu rullar det på.

Tack för tips!

Klart sevärt inslag ca 18 min in i gårdagens 19.30-sändning.

Kanske rätt länk, kanske inte (SVT Play är lite eljest):

https://www.svtplay.se/video/1502581...to&tab=senaste
Citera
2017-09-08, 19:31
Medlem
Beatriceaurores avatar
Jag kan inte låta bli att fundera över Kevins skor, varför de stod så prydligt uppställda och snyggt hopknäppta med kardborrebanden.
För det första stämmer detta naturligtvis uselt med den påhittade historien om att "bröderna blev ovänner med Kevin och jagade honom..." osv.
Har svårt att tänka mig att Kevin 4 år var så ordningsam, rentav pedantisk. Någon annan har nog ordnat detta, t ex hade tonåringen sagt att han "sett Kevins skor" vid tiden för händelsen (vilket ju i så fall visar att han varit på platsen).
Dådet kanske inleddes med snällt prat om att "nu ska vi klä av oss och gå ner till stranden, jag ska hjälpa dig med skorna". Eller har gärningsmannen i efterhand städat lite, velat få händelsen att framstå som någonting självförvållat, en olyckshändelse utan något våld inblandat.
Togs några fingeravtryck från skoremmarna? Man får ibland trycka till lite extra för att kardborrarna ska bita tag.
Eller, milda makter, så var det polisens fotograf som ville ha en snygg bild ... nej så illa kan det väl inte vara.
Citera