Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-09-05, 15:59
  #4117
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MindBlasting
Jag köpte 3 månader av iptvking i lördags och jag väntar fortfarande på mailet som ger mig tillgång till deras utbud.

Jag förstår att ingen jobbar på min order på helgen men nu har tisdagen passerat och ingenting händer.

Är detta något vanligt hos dem trots att dem skrev i orderbekräftelsen att det skulle ta 24 timmar att bearbeta ordern?

En annan fråga också;

Skulle man bryta mot deras regler om man kollar via datorn och en på tv:n via hemnätverket?

Jag har bara ett externt ip men skulle ökningen av bandbredden synas för dem och riskera avstängning?
Deras support brukar svara snabbt.
Du kan inte titta på två enheter samtidigt då kommer du bli bannad rätt fort kan jag tänka mig.
2017-09-05, 17:17
  #4118
Medlem
Lobengulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MindBlasting
Jag köpte 3 månader av iptvking i lördags och jag väntar fortfarande på mailet som ger mig tillgång till deras utbud.

Jag förstår att ingen jobbar på min order på helgen men nu har tisdagen passerat och ingenting händer.

Är detta något vanligt hos dem trots att dem skrev i orderbekräftelsen att det skulle ta 24 timmar att bearbeta ordern?

En annan fråga också;

Skulle man bryta mot deras regler om man kollar via datorn och en på tv:n via hemnätverket?

Jag har bara ett externt ip men skulle ökningen av bandbredden synas för dem och riskera avstängning?


Mejla supporten, det har gått för lång tid.

Jag skulle inte testa att köra URL:en på två devicer samtidigt även om det är samma externa adress. Jag misstänker att de har system som larmar om en login kör fler än en stream samtidigt.
2017-09-05, 17:23
  #4119
Medlem
Fantastiskt..

Mitt ip nummer har blivit svartlistat.

Jag har ju redan betalat via Swish.

Jag var tvungen att kolla orderkvittot igen nu och läser längst ner nästan att man skulle mail in ett transaktionsid när betalningen är klar.

Men jag det stod inget sånt lite längre upp för hur man swishar in beloppet.

Jag har mailet supporten nu och hoppas på svar. Har även tagit en print på betalningen från min bank (dolt vissa nummer till kontot dock) och även givit dem referensnumret man fick från swishbetalningen.

Jag blev lite förvånad nu när man kom hem från jobbet och möts av ett sådant meddelande.

Hoppas dem kan hjälpa mig annars blev jag tyvärr av med 600kr.
2017-09-05, 17:35
  #4120
Medlem
Samma sak hände mig. Dock så kom pengarna tillbaka nästan direkt på Swish. Sen var mitt IP svartlistat. Kunde inte komma in på forum och ställa frågor. La då ner alla försök med Kingen och skaffade Rapid. Samma utbud då Kingen bara är återförsäljare av Rapid. Så egentligen bra att det inte gick igenom. Sparade 700 pix

Citat:
Ursprungligen postat av MindBlasting
Fantastiskt..

Mitt ip nummer har blivit svartlistat.

Jag har ju redan betalat via Swish.

Jag var tvungen att kolla orderkvittot igen nu och läser längst ner nästan att man skulle mail in ett transaktionsid när betalningen är klar.

Men jag det stod inget sånt lite längre upp för hur man swishar in beloppet.

Jag har mailet supporten nu och hoppas på svar. Har även tagit en print på betalningen från min bank (dolt vissa nummer till kontot dock) och även givit dem referensnumret man fick från swishbetalningen.

Jag blev lite förvånad nu när man kom hem från jobbet och möts av ett sådant meddelande.

Hoppas dem kan hjälpa mig annars blev jag tyvärr av med 600kr.
2017-09-05, 17:41
  #4121
Medlem
iptvking har exakt samma utbud som rapidiptv.

Iptvking? = 1500kr/år
Rapidiptv?= 700kr/år
2017-09-05, 19:58
  #4122
Medlem
Poddes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lelle2081
iptvking har exakt samma utbud som rapidiptv.

Iptvking? = 1500kr/år
Rapidiptv?= 700kr/år

Ja det är samma.
2017-09-05, 20:17
  #4123
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Podde
Ja det är samma.
Har du via Rapid? Hur betalar man där bitcoin, paypal?
2017-09-05, 22:44
  #4124
Medlem
Beror på vilken reseller man köper från.
2017-09-06, 09:13
  #4125
Medlem
Tittade på rapids hemsida.
Dom ligger också på 1500kr per år
2017-09-06, 09:31
  #4126
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fasanbur
Tittade på rapids hemsida.
Dom ligger också på 1500kr per år
Konstigt att du kollat på "deras hemsida" när försäljningen sker via återförsäljare i privata meddelanden. Rapid kostar inte alls 1500kr per år utan snarare häften. Min återförsäljare säljer ett år för € 81, så jag vet allvarligt talat inte vad du pratar om.
2017-09-06, 11:02
  #4127
Medlem
kingen köper ju av rapid..

Varför betalar ni till någon svensk som tar betalt ännu högre när ni inte ens behöver betala så mkt, Skulle aldrig betala honom.

Köp av swiss (admin) på rapid.. Fett bra snubbe!
2017-09-06, 11:33
  #4128
Medlem
Blev själv kontaktad på rapid av en snubbe som kallar sig sense väldigt trevlig dock 35-40 euro för 3 mån,

Ni som har android box kör ni vpn med? Blev föreslagen ipvanish men det kostar ju som sagt en del, nån gratis vpn app?

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback