Flashback bygger pepparkakshus!
2017-09-02, 19:32
Medlem
Z.O.Gs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EternalGlory
Har läst i trådar här på flashback men även hört i olika tvprogram om fallet att Anders Eklund någon gång i livet varit med om en olycka och skadat huvudet, En teori bland flertalet som uttalat sig och även av Anders själv är att denna skada gjorde honom till det monster han är känd som idag.

Om detta stämmer eller ej, (Kan mycket väl vara en dålig ursäkt han drar till med) får vi väl aldrig reda på men en intressant teori är det iallafall.
Det kan ligga något i teorin eftersom Eklunds karriär som sexbrottsling uppdagades efter hjärnskadad. Han genomlevde hela sin 20 års ålder innan han lagfördes för sexbrott.
Citera
2017-09-02, 20:16
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EternalGlory
Har läst i trådar här på flashback men även hört i olika tvprogram om fallet att Anders Eklund någon gång i livet varit med om en olycka och skadat huvudet, En teori bland flertalet som uttalat sig och även av Anders själv är att denna skada gjorde honom till det monster han är känd som idag.

Om detta stämmer eller ej, (Kan mycket väl vara en dålig ursäkt han drar till med) får vi väl aldrig reda på men en intressant teori är det iallafall.

Läste också om detta och det kanske möjligt är en dålig ursäkt. Men givet är att det också kan vara sant. Om nu helt personlighetsförändrad eller då bara att skadan medförde att han släppte sina spärrar (han var alltså sjuk redan innan men kunde tygla sina impulser) så kan det givet vara så. Ingenting som dock kommer göra att en person kan bli ursäktad för sina brott då detta monster på något sätt ändå måste funnits hos honom. I de flesta fall är det väl då droger eller alkohol som för fram detta monster men kan likväl vara en hjärnskada.
Citera
2017-09-03, 02:21
Medlem
Han framstår verkligen som den arketypiske byfånen: Fet, efterbliven, dum. Att våldta lilla Engla var väl enda sättet för honom att bli av med oskulden...
Citera
2017-09-04, 20:23
Bannlyst
Om Anders Eklund och Englamordet i GW:s mord i tv4 ikväll kl 21 för de som är intresserade.
Lär nog inte framkomma så mycket nytt skulle jag tro men kan kanske vara intressant ändå.
Citera
2017-09-04, 21:44
Medlem
Vem var den 19 åriga kvinnan "älskarinnan" han hade i Hedemora?
Citera
2017-09-04, 22:28
AE har ett utseende som ändå utmärker sig, så det måste finnas många genom åren som minns honom; grannar, arbetskamrater, affärer där han var stamkund o.s.v.

Någon måste väl ha någonting att berätta om denne man, och hur han var som oupptäckt seriemördare. Jag är övertygad om att han har fler mord på sitt samvete.

Har han några syskon?
Senast redigerad av GenesisP 2017-09-04 kl. 22:30.
Citera
2017-09-04, 22:29
Citat:
Ursprungligen postat av quickhook
Vem var den 19 åriga kvinnan "älskarinnan" han hade i Hedemora?

Var inte det en thaibrud, som han förresten mötte på en krog några timmar innan han mördade Engla?
Citera
2017-09-04, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Z.O.G
Det kan ligga något i teorin eftersom Eklunds karriär som sexbrottsling uppdagades efter hjärnskadad. Han genomlevde hela sin 20 års ålder innan han lagfördes för sexbrott.

Vet att gymnasie och lumpen-kamrater uttalade sig i media att han upplevdes som pervers redan på den tiden. "Sex och lastbilar" var det som rörde sig i hans huvud. Det illustrerar sig bra i bilderna från hans lägenhet som överöst av magasin som trailer och fib Aktuellt.
Det är en gåta att Eklund tyglat sina lustar så pass genom åren frågan är hur om han lyckats smyga under radarn...
Citera
2017-09-04, 23:04
Medlem
Z.O.Gs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashback-profilen
Vet att gymnasie och lumpen-kamrater uttalade sig i media att han upplevdes som pervers redan på den tiden. "Sex och lastbilar" var det som rörde sig i hans huvud.
Det känner inte jag igen.
Citat:
Ursprungligen postat av Flashback-profilen
Det illustrerar sig bra i bilderna från hans lägenhet som överöst av magasin som trailer och fib Aktuellt.
Det var dock efter hjärnskadan.
Citera
2017-09-04, 23:26
Medlem
Skaraborg2s avatar
Två bröder.

Citat:
Ursprungligen postat av GenesisP
AE har ett utseende som ändå utmärker sig, så det måste finnas många genom åren som minns honom; grannar, arbetskamrater, affärer där han var stamkund o.s.v.

Någon måste väl ha någonting att berätta om denne man, och hur han var som oupptäckt seriemördare. Jag är övertygad om att han har fler mord på sitt samvete.

Har han några syskon?

Det tror jag också.

Två bröder. Tror att dessa är äldre.
Citera
2017-09-04, 23:48
Medlem
Steff83s avatar
[quote=Skaraborg2|61696961]Det tror jag också.

Två bröder. Tror att dessa är äldre.[/QUOTE
Gissar att dessa håller rätt låg profil kring detta faktum..
Citera
2017-09-05, 01:29
Medlem
Ettsjutrettons avatar
Leif GW Persson uttalar sig om Anders Eklund:
Citat:
...
– Karljäveln är en enastående ynkedom, det är det ena, det andra är att han är svagbegåvad, han tillhör en av de dummaste här i landet, det är bra märkligt att han fick vara långtradarchaufför.
...
http://www.aftonbladet.se/nyheter/a/...taende-ynkedom

Persson påstår att Eklund tillhör bland de dummaste människorna i Sverige. Han är måhända mentalt primitiv, men det finns det många som är.

Varför han kände sig tvungen att yttra dessa åsikter vet jag inte? Dessa var ju inte direkt raffinerande. Något som 99,9% av befolkningen håller med om, och som redan sagts?
Pikant nog säger denna artikel mer om Persson än om Eklund. En simpel "tyckare". Han har f ö inte träffat Eklund.

Artikeln gjorde mig konfunderad? Förmodligen är det för att göra reklam för Perssons nya TV-program i TV4, men ambitionsnivån tycks vara häpnadsväckande låg?
Senast redigerad av Ettsjutretton 2017-09-05 kl. 01:36.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in