Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 4
  • 5
2017-09-02, 01:14
  #49
Medlem
sebnies avatar
Förstår liksom inte problematiken?
Gå och köp en skrivare liksom....

Då kan du lätt fixa så du kan ha PDF-manualerna framför dig medans du spelar om du behöver lösa koder eller behöver veta hur man löser uppdrag och sådant.

Och om du verkligen måste ha manualen "snyggt" sådär så kan du ju skicka in PDFen till något företag som trycker upp det som en snygg bok. Finns ju företag som gör sådant så man kan göra personliga böcker.

Det är ju värre med de som gör manualerna i något DRM-skyddat e-bok-format istället för PDF.
Citera
2017-09-02, 01:16
  #50
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sebnie
Förstår liksom inte problematiken?
Gå och köp en skrivare liksom....

Då kan du lätt fixa så du kan ha PDF-manualerna framför dig medans du spelar om du behöver lösa koder eller behöver veta hur man löser uppdrag och sådant.

Och om du verkligen måste ha manualen "snyggt" sådär så kan du ju skicka in PDFen till något företag som trycker upp det som en snygg bok. Finns ju företag som gör sådant så man kan göra personliga böcker.

Det är ju värre med de som gör manualerna i något DRM-skyddat e-bok-format istället för PDF.
Den som inte har dålig läsförståelse inser snabbt att det inte bara är bristen på manualer som vi saknar.
Citera
2017-09-02, 01:24
  #51
Medlem
sebnies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Den som inte har dålig läsförståelse inser snabbt att det inte bara är bristen på manualer som vi saknar.

Ja, du saknade kartor och lite annat som hade med spelet att göra också men de går ju att skriva ut också.
De flesta spel har ju "boxart" (ibland är detta en del av "Deluxe Edition") som du kan skriva ut på papper, skriv ut den och sätt in den i ett jewel case - problemet löst.
Citera
2017-09-02, 01:28
  #52
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sebnie
Ja, du saknade kartor och lite annat som hade med spelet att göra också men de går ju att skriva ut också.
De flesta spel har ju "boxart" (ibland är detta en del av "Deluxe Edition") som du kan skriva ut på papper, skriv ut den och sätt in den i ett jewel case - problemet löst.
Du har uppenbarligen ingen egen erfarenhet av det som jag pratar om. Hade du haft det så hade du förstått att det inte bara "är att skriva ut".

Sen har ju alla skrivare så utan problem skriva högkvalitativa bilder i A3-storlek och uppåt.
Citera
2017-09-02, 17:38
  #53
Medlem
Helt klart var det en helt annan känsla med stora spelboxar. Visst tog de plats men idag får jag nästan gåshud när jag ser bilder på spelboxar.
Citera
2017-09-02, 17:39
  #54
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MRZnr1
Helt klart var det en helt annan känsla med stora spelboxar. Visst tog de plats men idag får jag nästan gåshud när jag ser bilder på spelboxar.
Man kan ju göra en jämförelse mellan LP-skivor och CD-diton.
Citera
2017-09-02, 18:10
  #55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Man kan ju göra en jämförelse mellan LP-skivor och CD-diton.

Kan man?

Jag gjorde mig av med alla boxar någon gång. Men de tog upp för stor plats i pojkrummet när man blev i de äldre tonåren. Nu när jag bor i hus och har gott om plats önskar jag att jag hade boxarna. Hade definitivt köpt mer spel om det fanns boxar. Att köpa spel online ger mig ingen känsla alls tyvärr. Spelboxen gav spelen en själ tycker jag. Idag finns det inget som påminner mig om vilka spel jag äger.
Citera
2017-09-02, 18:15
  #56
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MRZnr1
Kan man?

Jag gjorde mig av med alla boxar någon gång. Men de tog upp för stor plats i pojkrummet när man blev i de äldre tonåren. Nu när jag bor i hus och har gott om plats önskar jag att jag hade boxarna. Hade definitivt köpt mer spel om det fanns boxar. Att köpa spel online ger mig ingen känsla alls tyvärr. Spelboxen gav spelen en själ tycker jag. Idag finns det inget som påminner mig om vilka spel jag äger.
Ja. Tänk på omslagskonsten. Det finns fortfarande på CD-skivor (manualer och liknande finns i digitalt format) och det är väl okej. Men den är inte lika fet och intressant som den är på stora LP-skivor (fysiska manualer och liknande).
Citera
  • 4
  • 5

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback