2017-09-02, 01:37
Medlem
jori9900s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Det kunde ju ha varit en del av tjusningen, att han ville visa henne hur häftigt det är att åka ubåt i mörker. Utan lanternor dessutom! Håller dock med dig om att hennes klädsel var konstig klädsel för en ubåt, men det kan vara så att det inte var planerat från början att hon skulle få följa med på tur. Det kan också vara så att hon inte förstod hur trångt det är, vassa kanter, olja o.s.v., hon kanske hade någon föreställning från en Bond-film eller något om en bekväm, lyxigt inredd ubåt.

Om hon fått sin föreställning om ubåtsfärder från Bond-filmer så borde hon förstått hur det skulle sluta..
Citera
2017-09-02, 01:37
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Precis. Hon hade varit på besök på hans verkstad tidigare tillsammans med andra människor, kajområdet där dom klev i ubåten var det också gott om människor, hennes pojkvännen visste också om utbåtsutflykten on när hon beräknades återkomma. Till havs var det många båtar i farten som b.la. stannade och pratade samt tog kort av de två på utbåten som såg glada ut.

Hon måste känt sig trygg. Hon var sedd av många och dessutom dokumenterad. Samt informerat både sin kompis och pojkvän vem hon skulle ut med och när hon skulle vara tillbaka.

Hennes säkerhet var tämligen väl tryggad, anser jag. Eftersök skedde också snabbt.

När mannen och grabben pratade med dom på kvällen hade dom ännu inte dykt med ubåten, men skulle sa Madsen. Det mest troligaste verkar att det var då Något hände.

Hon kanske blev hysterisk när båten sjönk, och började skrika och försökte få upp luckan, och han var tvungen att slå henne medvetslös för att dom inte skulle drunkna båda två? Och då slog han för hårt eller hon föll olyckligt?
Citera
2017-09-02, 01:39
Medlem
jori9900s avatar
Citat:
Hon kanske blev hysterisk när båten sjönk, och började skrika och försökte få upp luckan, och han var tvungen att slå henne medvetslös för att dom inte skulle drunkna båda två? Och då slog han för hårt eller hon föll olyckligt?

du har sett för många Bond filmer tror jag
Citera
2017-09-02, 01:41
Medlem
jori9900s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Jag har tyckt att ubåtsturen är skum hela tiden. Helt för sent också att ge sig ut i den långsamma farkosten för 21.15 så är det ju kolmörkt vid tiden för färden.

Och man åker väl för helvete inte i en hemmagjord ubåt i kjol och blus!

Absolut något skumt med ubåtsfärden
Citera
2017-09-02, 01:41
Medlem
crawlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jori9900
Du missförstår.. hon följde med ensam.. varför skulle dom åka ensamma? Vad var syftet med det? Man behöver inte vara ensam med någon för att interjuva dom. Det var väl inget hemligt dom skulle prata om.. eller det kanske det var? Jobb och jobb.. det va ju mer en utflykt med en ubåt.. intejuvn kunde dom ju gjort efteråt på fast mark

Och varför hade hon inte en fotograf med sej? Brukar inte journalister ta med fotografer på sinna jobb? Eller fottade hon själv?

Nu är jag ju inte frilansjournalist, men jag förmodar att man i bästa fall endast kan få en del av arvodet för en artikel i förskott, och att det mesta betalas enligt sedvanliga betalningsvillkor. Det innebär ju då med automatik också att man själv måste budgetera för eventuella omkostnader under arbetet med artikeln. Detta, tillsammans med det faktum att många idag har tillgång till hyfsade kameror som åtminstone är tillräckliga för någon liten bild som duger för artikeln. Är bilderna 50% av jobbet antar jag att man tar in en fotograf, men då naturligtvis får dela på kakan.
Skulle dock tro att dom flesta försöker hålla bort den kostnaden om dom kan. Det skulle jag iaf.

Om jag varit KW hade jag nog helt ärligt gjort samma sak. Jag tror inte jag hade förväntat mig att ubåtsuppfinnaren som är rikskänd i Danmark skall vara en psykopatmördare.
Citera
2017-09-02, 01:42
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
du har sett för många Bond filmer tror jag

Jag kommer inte ihåg någon sådan scen från någon Bond-film. Jag tror till och med att det är ett troligt scenario faktiskt. Fast ännu mer tror jag på att hon fastande i några roterande maskindelar med håret eller kjolen. Sexualmotiv kommer på tredje plats.
Citera
2017-09-02, 01:42
Medlem
ingenkonfirmations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Jag har tyckt att ubåtsturen är skum hela tiden. Helt för sent också att ge sig ut i den långsamma farkosten för 21.15 så är det ju kolmörkt vid tiden för färden.

Och man åker väl för helvete inte i en hemmagjord ubåt i kjol och blus!
Nja, sista bilden är tagen "runt 20.15" med solnedgång och sedan vid midnatt lyckas tack vare månskenet "ett stort handelsfartyg" undvika att kolliderar med den nedsläckta ubåten. Så bara halvskumt..
Senast redigerad av ingenkonfirmation 2017-09-02 kl. 01:44.
Citera
2017-09-02, 01:44
Medlem
crawlys avatar
Citat:
Håller dock med dig om att hennes klädsel var konstig klädsel för en ubåt, men det kan vara så att det inte var planerat från början att hon skulle få följa med på tur. Det kan också vara så att hon inte förstod hur trångt det är, vassa kanter, olja o.s.v., hon kanske hade någon föreställning från en Bond-film eller något om en bekväm, lyxigt inredd ubåt.

Kläderna har jag också reagerat på tidigare i tråden. Kvinnor brukar tänka på kjolar och stegar som icke kompatibla, och det är ju ingen hemlighet att det finns stegar i ubåtar. Jag hade också detta som en möjlig katalysator till mordet/dråpet då jag skulle kunna tänka mig att PM har perversa drag och kan ha passat på att plåta KW underifrån men blivit upptäckt -> eskalering -> dråp.
Citera
2017-09-02, 01:45
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Mmm ..men lika ofta är det ju kvinnan som tar initativet till otroheten.. även om hon är gift eller mor.. och att mannen är upptagen

Där sa du något som jag faktiskt inte tror att någon har tänkt på. Vet vi vem som försökte förföra vem? Det kanske var HON som gav sig på honom, och han som knuffade bort henne för att freda sig? Och så föll hon olyckligt och bröt nacken eller slog i huvudet? Eller hamnade i remdriften?
Citera
2017-09-02, 01:45
Medlem
jori9900s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crawly
Nu är jag ju inte frilansjournalist, men jag förmodar att man i bästa fall endast kan få en del av arvodet för en artikel i förskott, och att det mesta betalas enligt sedvanliga betalningsvillkor. Det innebär ju då med automatik också att man själv måste budgetera för eventuella omkostnader under arbetet med artikeln. Detta, tillsammans med det faktum att många idag har tillgång till hyfsade kameror som åtminstone är tillräckliga för någon liten bild som duger för artikeln. Är bilderna 50% av jobbet antar jag att man tar in en fotograf, men då naturligtvis får dela på kakan.
Skulle dock tro att dom flesta försöker hålla bort den kostnaden om dom kan. Det skulle jag iaf.

Om jag varit KW hade jag nog helt ärligt gjort samma sak. Jag tror inte jag hade förväntat mig att ubåtsuppfinnaren som är rikskänd i Danmark skall vara en psykopatmördare.

Ok. Jag vet för lite om hur journalister arbetar och det kan ju variera om dom jobbar för en större tidning eller frilansar. Klart hon kan fota själv om det behövs. Vi kan lägga den biten till handligarna nu tycker jag.
Citera
2017-09-02, 01:51
Medlem
Hvis hun hadde kjole på så har jeg en teori om hva som kan ha skjedd.

Madsen som gentleman kliver ned røret først for så å ta i mot Wall når hun kliver ned.
Når Wall kliver ned så ser Madsen rett opp i kjønnsorganet og tar henne på fitta, og kampen er i gang.
Citera
2017-09-02, 01:53
Medlem
Citat:
Jag kommer inte ihåg någon sådan scen från någon Bond-film. Jag tror till och med att det är ett troligt scenario faktiskt. Fast ännu mer tror jag på att hon fastande i några roterande maskindelar med håret eller kjolen. Sexualmotiv kommer på tredje plats.

Fast PM borde väl fatta att hon inte hade kunnat öppna luckan pga. tryckskillnaden redan vid kanske en halvmeter under vatten? Sen så borde ju luckan stängas igen av vattnet om hon mot all förmodan skulle kunna öppna den under vattnet med mindre hon låste fast luckan i nått fast ställning eller höll luckan fast medan hon fick fler hinkar vatten på sig per sekund helt till ubåten var full nog till att sjunka?

Och om Kim fått panik, hade då inte det rationella från PMs sida varit att helt enkelt prova att stoppa nedstigningen i stället för att springa upp i stegen och slå till Kim? Tycker du detta låter rimligt?

Dina två andra hypoteser låter mycket mer sannolika.
Senast redigerad av Kanelgas 2017-09-02 kl. 01:56.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in