2017-09-02, 01:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kanelgas
Följer absolut ditt resonemang. Kan dock tänkas att PM fick henne att känna att idén att åka ut i ubåten ej var planerad från hans sida och att han råkade komma med förfrågan på ett sådant sätt, plats och tid att det inte förefall naturligt för någon annan att åka med. De är ju trots allt två vuxna människor, förvisso av olika kön, men vadå?

Sen kanske KW kände att det var en del frågor hon inte hade hunnit ställa och hon kände av hans stolthet över ubåten och insåg att få intressant information av PM efter att ha tackat nej till en liten tur i hans kära ubåt nog varit omöjligt. Hon ville ha lite mer på bena för sin artikel och valde att tacka ja?

Precis. Hon hade varit på besök på hans verkstad tidigare tillsammans med andra människor, kajområdet där dom klev i ubåten var det också gott om människor, hennes pojkvännen visste också om utbåtsutflykten on när hon beräknades återkomma. Till havs var det många båtar i farten som b.la. stannade och pratade samt tog kort av de två på utbåten som såg glada ut.

Hon måste känt sig trygg. Hon var sedd av många och dessutom dokumenterad. Samt informerat både sin kompis och pojkvän vem hon skulle ut med och när hon skulle vara tillbaka.

Hennes säkerhet var tämligen väl tryggad, anser jag. Eftersök skedde också snabbt.

När mannen och grabben pratade med dom på kvällen hade dom ännu inte dykt med ubåten, men skulle sa Madsen. Det mest troligaste verkar att det var då Något hände.
Citera
2017-09-02, 01:09
Medlem
80231s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 3x3
Her står raketmadsens utskytningsrampe og ubåten parkert på google maps

https://www.google.no/maps/@55.6927961,12.6072753,3a,75y,253.54h,92.95t/data=!3m6!1e1!3m4!1sA85EFNaqZJSgAvKLec-CGA!2e0!7i13312!8i6656

Citat:
Ursprungligen postat av Max3x
Bra fynd! Ett otroligt sammanträffande att Google-bilen skulle köra förbi just den dagen. Det är augusti 2010 och Copenhagen Suborbitals skall åka till Bornholm för att skjuta upp sin första stora raket. PM står på motorseglaren lite längre bort.

https://en.wikipedia.org/wiki/Copenhagen_Suborbitals#2010:_The_first_launch_atte mpt
Postar bilden om nu Google skulle välja att ta bort den.
http://imgur.com/a/6OiQX
Citera
2017-09-02, 01:09
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Jag vet att det har stått så i media. Men nu var det precis en annan som påstod att pojkvännen hade vinkat av KW vid ubåten. Då uppstår ju några frågor. Var det en riktig pojkvän eller bara en rumskompis? Hur presenterade sig pojkvännen för PM? Bara som fotograf kanske? Skulle den klene PM våga sig på nåt dumt om KWs pojkvän hade vinkat av de? Tillåt mig att tvivla på det. Därför så är jag tveksam på uppgifterna om "pojkvännen" som cirkulerar.

Pojkvännen är inga uppgifter som cirkulerat utan fakta. Det har stått i både danska och svenska tidningar att hon hade en pojkvän. Så det är inget påhitt i tråden från någon med livlig fantasi.

Så här sa 2 av hennes vänner innan hon hittades:

Citat:
Finns det någon chans att hon håller sig borta av egen fri vilja?
– Det skulle hon aldrig göra mot sin familj och sina vänner och pojkvän. Hon är inte den sortens människa som skulle utsätta sin familj och vänner för det vi går igenom nu, säger Malin.

http://www.expressen.se/kvallsposten/vannerna-om-forsvunna-kim-wall-riktig-overlevare/

Ännu en vän uttalar sig:

Citat:
– Det är fruktansvärt, man förstår inte vad det är som hänt, jag tänker jättemycket på hennes familj och pojkvän och lider så otroligt mycket med dem, säger vännen Malin Franzén.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/a/mqAq0/vannen-om-kim-svart-att-se-att-nagon-skulle-overlistat-henne

Det finns tjejer med hur stora och grova pojkvänner som helst som killar ändå stött på mitt fram pojkvännen. Att en tjej har en stor och vältränad pojkvän har aldrig hindrat andra män från att visa intresse. Det har tvärtom sporrat tävlingsmänniskan i dem. Och det är ju inte ovanligt i andra sammanhang att små korta killar gruffar gräl med större killar.

Sen vet vi inte om han på något vis har gjort sexuella närmanden. Det är bara en av alla teorier. Han kan helt enkelt ha blivit arg på henne för något hon sagt. Han kan ha känt sig "krænkt" på något vis och inte kunnat behärska sig. Hans vänner har ju även sagt att han var aggressiv med dålig impulskontroll. Och en journalistvän har sagt att PM varit i bråk med alla journalister som intervjuat honom.
Citera
2017-09-02, 01:12
Medlem
jori9900s avatar
Citat:
Men det kan du ju i princip säga om att åka med någon i ett småflyg också. Det är nog ännu värre faktiskt. Borde vara betydligt lättare att få upp en ubåt till ytan än att landa ett småflyg och bränslet tar snabbt slut med i ett småflyg. Så otrolig risk tog väl inte Kim Wall?

Sen dök de väl knappt med u-båten och om de gjorde var det inte särskilt många meter.

Jo men snälla.. småflyg är väl något som sker under rigorösa säkerhets omständigheter. Personen som flyger måste ha certifikat för att flyga planet. Flygplanet är konstruerat i en fabrik som vet vad dom gör. Flygplanet följs av radar och måste få tillståd att flyga. Med tanke på hur mycket det flygs så sker det otroligt få olyckor.

..men om något jeppe skulle komma dragandes med ett hemagjort flygplan och utan cerifikat så skulle iaf inte jag följa med.. man har väl lite självbeverelsedrift..
Citera
2017-09-02, 01:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jori9900
Jo men snälla.. småflyg är väl något som sker under rigorösa säkerhets omständigheter. Personen som flyger måste ha certifikat för att flyga planet. Flygplanet är konstruerat i en fabrik som vet vad dom gör. Flygplanet följs av radar och måste få tillståd att flyga. Med tanke på hur mycket det flygs så sker det otroligt få olyckor.

..men om något jeppe skulle komma dragandes med ett hemagjort flygplan och utan cerifikat så skulle iaf inte jag följa med.. man har väl lite självbeverelsedrift..

Jo fast det vi pratade om var ju om personen fick ett illa-befinnande, då är du nog mer körd i ett småflyg. Jämförde inte ubåtar med småflyg ur säkerhetsperspektiv i övrigt.

Men om vi ska diskutera den aspekten håller jag med dig till fullo. Jag hade aldrig blivit med på en tur i hans ubåt om ett dyk ingick.
Citera
2017-09-02, 01:24
Medlem
Sgt.Blands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Pojkvännen är inga uppgifter som cirkulerat utan fakta. Det har stått i både danska och svenska tidningar att hon hade en pojkvän. Så det är inget påhitt i tråden från någon med livlig fantasi.

Så här sa 2 av hennes vänner innan hon hittades:

Ännu en vän uttalar sig:

Det finns tjejer med hur stora och grova pojkvänner som helst som killar ändå stött på mitt fram pojkvännen. Att en tjej har en stor och vältränad pojkvän har aldrig hindrat andra män från att visa intresse. Det har tvärtom sporrat tävlingsmänniskan i dem. Och det är ju inte ovanligt i andra sammanhang att små korta killar gruffar gräl med större killar.

Sen vet vi inte om han på något vis har gjort sexuella närmanden. Det är bara en av alla teorier. Han kan helt enkelt ha blivit arg på henne för något hon sagt. Han kan ha känt sig "krænkt" på något vis och inte kunnat behärska sig. Hans vänner har ju även sagt att han var aggressiv med dålig impulskontroll. Och en journalistvän har sagt att PM varit i bråk med alla journalister som intervjuat honom.
Jag ser ingen pojkvän som uttalar sig där. Jag såg en video med två vänner och de nämner ingen pojkvän där. Ingenstans har jag sett en uppgift om att hennes pojkvän har vinkat av henne. Och jag skulle ju gärna vilja se den klene PM "gruffa" med KWs pojkvän haha. Ja det hade varit en syn det. En dag höll han väl i häktet innan han begärde isolering. Jag vidhåller att jag tycker det är skumt om KWs pojkvän vinkar av henne vid ubåten.

Edit: Är det någon som har en länk till en artikel där KWs pojkvän uttalar sig?
Citera
2017-09-02, 01:27
Medlem
jori9900s avatar
Citat:
Jo fast det vi pratade om var ju om personen fick ett illa-befinnande, då är du nog mer körd i ett småflyg. Jämförde inte ubåtar med småflyg ur säkerhetsperspektiv i övrigt.

Men om vi ska diskutera den aspekten håller jag med dig till fullo. Jag hade aldrig blivit med på en tur i hans ubåt om ett dyk ingick.

Naturligtvis är man illa ute i ett plan om piloten blir sjuk. Oftast är piloterna väl undersökta av läkare på regelbunda läkarundersökninga men visst händer det olyckor endå. Det händer ju i trafiken och överallt så det måste vi leva med.

ok. Hon följde med på en spontan ubåtstur och det slutade olyckligt. Kanske inte så mycket mer att gräva i än så.
Citera
2017-09-02, 01:29
Medlem
Sgt.Blands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jori9900
Naturligtvis är man illa ute i ett plan om piloten blir sjuk. Oftast är piloterna väl undersökta av läkare på regelbunda läkarundersökninga men visst händer det olyckor endå. Det händer ju i trafiken och överallt så det måste vi leva med.

ok. Hon följde med på en spontan ubåtstur och det slutade olyckligt. Kanske inte så mycket mer att gräva i än så.
Jag har tyckt att ubåtsturen är skum hela tiden. Helt för sent också att ge sig ut i den långsamma farkosten för 21.15 så är det ju kolmörkt vid tiden för färden.

Och man åker väl för helvete inte i en hemmagjord ubåt i kjol och blus!
Senast redigerad av Sgt.Bland 2017-09-02 kl. 01:31.
Citera
2017-09-02, 01:31
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Jag vet att det har stått så i media. Men nu var det precis en annan som påstod att pojkvännen hade vinkat av KW vid ubåten. Då uppstår ju några frågor. Var det en riktig pojkvän eller bara en rumskompis? Hur presenterade sig pojkvännen för PM? Bara som fotograf kanske? Skulle den klene PM våga sig på nåt dumt om KWs pojkvän hade vinkat av de? Tillåt mig att tvivla på det. Därför så är jag tveksam på uppgifterna om "pojkvännen" som cirkulerar.

Hon var sambo och pojkvännen existerar. Du kan hitta hans namn tidigare i tråden och då kan du även se vad han skrivit på Facebook. Han efterlyste henne där första natten hon var borta.

Jag tänker, att eftersom M a) är dansk och b) lever i ett öppet förhållande samt c) har umgåtts mycket i "liberalare" kretsar i Köpenhamn, så spelar det inte så stor roll för honom att Kim hade pojkvän, som det skulle göra för Herr Medelsvensson. Enligt M så äger inte två människor varandra sexuellt, han har själv sagt att han aldrig har förstått varför sex ska vara exklusivt mellan just två personer. För övrigt är det inte alla Medelsvenssons som respekterar att en kvinna är upptagen heller. Eller ens gift och mor. Då skulle det ju inte ske så mycket otrohet som det gör.
Citera
2017-09-02, 01:34
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Jag har tyckt att ubåtsturen är skum hela tiden. Helt för sent också att ge sig ut i den långsamma farkosten för 21.15 så är det ju kolmörkt vid tiden för färden.

Och man åker väl för helvete inte i en hemmagjord ubåt i kjol och blus!

Det kunde ju ha varit en del av tjusningen, att han ville visa henne hur häftigt det är att åka ubåt i mörker. Utan lanternor dessutom! Håller dock med dig om att hennes klädsel var konstig klädsel för en ubåt, men det kan vara så att det inte var planerat från början att hon skulle få följa med på tur. Det kan också vara så att hon inte förstod hur trångt det är, vassa kanter, roterande remmar, olja o.s.v., hon kanske hade någon föreställning från en Bond-film eller något om en bekväm, lyxigt inredd ubåt.
Senast redigerad av Merwinna 2017-09-02 kl. 01:43.
Citera
2017-09-02, 01:34
Medlem
80231s avatar
Citat:
-
Edit: Är det någon som har en länk till en artikel där KWs pojkvän uttalar sig?
Jag har sökt, och sökt, men jag hittar inte något. Jag skulle också gärna vilja få veta vad pojkvännen vet och har varit med om.
Citera
2017-09-02, 01:35
Medlem
jori9900s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Hon var sambo och pojkvännen existerar. Du kan hitta hans namn tidigare i tråden och då kan du även se vad han skrivit på Facebook. Han efterlyste henne där första natten hon var borta.

Jag tänker, att eftersom M a) är dansk och b) lever i ett öppet förhållande samt c) har umgåtts mycket i "liberalare" kretsar i Köpenhamn, så spelar det inte så stor roll för honom att Kim hade pojkvän, som det skulle göra för Herr Medelsvensson. Enligt M så äger inte två människor varandra sexuellt, han har själv sagt att han aldrig har förstått varför sex ska vara exklusivt mellan just två personer. För övrigt är det inte alla Medelsvenssons som respekterar att en kvinna är upptagen heller. Eller ens gift och mor. Då skulle det ju inte ske så mycket otrohet som det gör.

Mmm ..men lika ofta är det ju kvinnan som tar initativet till otroheten.. även om hon är gift eller mor.. och att mannen är upptagen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in