Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-06-23, 10:50
  #121
Medlem
GalenRyggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjenare.knugen
Hej

Använder Ublock och det funkar jättebra

Förutom att den väljer att dölja bilder i nyhetsartiklar på t.ex GP.
Låt säga att det är en bildserie på 10 bilder, då kan jag se de tre första bilderna men inte resten, utan Ublock blockerar dem.
Ta vilken GP-artikel som helst, t.ex http://www.gp.se/nyheter/g%C3%B6tebo...sade-1.4313005

Vet ni om man kan lägga till en undantagsregel för detta så att elementet inte blockeras? Försökt själv men inte riktigt lyckats...
Du har inte Privacy Badger installerat också?
Det tillägget brukar orsaka en del blockning av bilder.
Citera
2017-06-23, 14:31
  #122
Avstängd
Svennebajss avatar
Adblock fungerar utmärkt. Fast det andra kanske är bättre om man är väldigt kräsen.
Citera
2017-06-24, 10:55
  #123
Medlem
tjenare.knugens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GalenRygg
Du har inte Privacy Badger installerat också?
Det tillägget brukar orsaka en del blockning av bilder.

Hej nej har bara uBlock, och bilderna kommer fram när jag temporärt stänger av ublock
Citera
2017-08-30, 21:30
  #124
Medlem
MuscleSharks avatar
Verkar som att uBlock Origin inte längre verkar fungera i FF sedan senaste uppdateringen.
Hoppas de fixar detta snart då jag varit mycket nöjd med uB.
Citera
2017-08-30, 21:36
  #125
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MuscleShark
Verkar som att uBlock Origin inte längre verkar fungera i FF sedan senaste uppdateringen.
Hoppas de fixar detta snart då jag varit mycket nöjd med uB.

Jag hade också problem med det men installerade om den idag då fungerade det. Men sen fick jag reklam i youtube igen men enbart där. Kan kanske ha att göra med att youtube uppdaterades idag.
Citera
2017-08-30, 21:49
  #126
Medlem
MuscleSharks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lord_Stalin
Jag hade också problem med det men installerade om den idag då fungerade det. Men sen fick jag reklam i youtube igen men enbart där. Kan kanske ha att göra med att youtube uppdaterades idag.

Det funkar det inte att installera om. eller jo det funkar för stunden, men varje gång man startar om FF så måste man installera om uB.
Tydligen beror detta på att uB inte är verifierat ännu sedan FF's nya uppdatering.
Får hoppas dom får ordning på detta snart.
Citera
2017-09-04, 00:46
  #127
Medlem
SuperPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MuscleShark
Det funkar det inte att installera om. eller jo det funkar för stunden, men varje gång man startar om FF så måste man installera om uB.
Tydligen beror detta på att uB inte är verifierat ännu sedan FF's nya uppdatering.
Får hoppas dom får ordning på detta snart.
Om du fortfarande inte fått det att fungera....
Avinstallera uB först, stäng ned FF, öppna sedan FF igen, och installera uB från deras addon-sida.
Citera
2017-09-06, 00:56
  #128
Medlem
MuscleSharks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SuperPutte
Om du fortfarande inte fått det att fungera....
Avinstallera uB först, stäng ned FF, öppna sedan FF igen, och installera uB från deras addon-sida.

Jo nu funkar det igen. Behövde inte installera om heller, utan det fixade sig automatiskt för nån dag sen.
Citera
2017-10-13, 20:13
  #129
Medlem
ninjutsus avatar
Gillar uBlock då man slipper se varningar om annonsblockering, t.ex på Flashback så slipper man se gnället om annonsintäkterna.
Citera
2017-12-02, 18:03
  #130
Medlem
Anon-wikis avatar
Adblock plus till 100%
Citera
2017-12-02, 18:25
  #131
Medlem
salxars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anon-wiki
Adblock plus till 100%
Jasså? Kan du motivera?
Citera
2017-12-03, 11:00
  #132
Medlem
UndeadNinjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anon-wiki
Adblock plus till 100%

Utblock origin är ju bättre och man kan tex stänga av webRTC så att man inte läcker sin IP-adress även om man kör med en vpn.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback