2017-08-30, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Jag undrar detta också. PM valde henne men hur i hela fridens namn vet PM vem en helt ny advokat är? Och advokaten vill inte avslöja varför PM valde henne. Det måste ju finnas en koppling mellan advokaten och PM tycker man. Hon har ju bara varit advokat i ett år och har väl haft några pundare som klienter förmodligen, typ ringa narkotikabrott och snatteri. Varför skulle PM välja en helt grön advokat???

"Bad om hende som advokat
Peter Madsen efterspurgte personligt Betina Hald Engmark som sin forsvarsadvokat. Hvorfor han valgte hende, vil hun dog ikke ud med.

- Det bliver mellem ham og jeg, siger hun."

Något verkar ju skumt med den här advokaten!
De kan vara gamla bekanta. Inget konstigt i det.
Citera
2017-08-30, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kejsarinnakanel
Jag tror själv ingenting om vampyrteorin den är lite onödigt långsökt. Men det var ett försök att pröva tankegångarna som jori9900 sitter med.
Här handlar det om nått överklassnöje att kosta på sig en äkta bloddryck. Kim har skrivit något om detta tidigare. Om någon är så knäpp att göra sånt, så är Madsen en kandidat. Kanske var det ämnet hon ville intervjua honom om. Kanske är ett sådant ämne hett nog att hon hamnar i en situation hon inte tar sig ur. Och kanske Madsen ser det som motiv för mord. Men motiv är också ett nöje för överklassen, enligt GW. Vi kanske aldrig kommer att förstå hans motiv. Det kan ju handla om hur månen stog i förhållande till Jupiter eller nått.....
Jo, precis. Förstod att du inte trodde på tosserierna och det är ju bara att hålla med, motivet är egentligen inte så intressant, det är uppenbart eller jättestolligt. Därmed inte sagt att vi inte skulle vilja veta motivet...
Citera
2017-08-30, 18:24
Avslutad
Jag har under några dagars tid tittat på nautilus uppbyggnad, på många bilder kan man se med blotta ögat att kostruktionen inte är fackmannamässigt utfört. T.ex "olika långa gängstänger på ställen det bör vara lika". Tanken slår ju mig direkt att PM inte är någon ingenjör direkt, snarare en "drömmande halvdan" , detta får genast mig iallafall att tänka på just det PM själv säger : att han fått problem med någon ventil (kan man tänka sig en tryck ventil, som av händelsen att PM pressat ner ubåten på större djup än vad som var max rekommenderat? att en tryck ventil exploderat/lossnat från sitt fäste och träffat KW? och orsakat stor skada eller en tids insomnade iform av kraftig blödning med panik som resultat tills upphörande av medvetandet inträffat.

Usch !! jag vill inte försvara PM, men det kan ha gått till på detta sätt och då är det en olycka.
Naturligtvis är vållande till annans död mest korrekt och brott mot griftefriden.
Citera
2017-08-30, 18:30
Medlem
JohnDonovans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DjILY
Självklart! Det är ju flashback och här straffar det sig att vara rationell. Vi har också "teorier" om dvärgar i dolda utrymmen, tredje person i duschen, stulna lik på bårhuset och en levande Wall, satanismteorier och lite annat...

Madsen är en dansk version av vår egen "Vampyrmannen"? Eller var det en vampyrdvärg som dolde sig i duschen? Har Kim och Madsen bytt blod och själ med varandra i en satanistritual och nu njuter Kim-Madsen av att leka med polisen? Det kanske var Kims DNA i blodet som de pumpat in i någon annans torso, har de kollat det spåret?

Men allvarligt talat, hur mycket information kommer rimligtvis att släppas i samband med nästa häktningsförhandling?

Vill ju gärna se fram emot något konkret, men oklart hur mycket som släpps inom kort.

Någon som vet?
Citera
2017-08-30, 18:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Något verkar ju skumt med den här advokaten!

Kanske har något med dessa färdigheter att göra.

»Betina kender gennem sin fortid som anklager til politiets og anklagemyndighedens arbejdsmetoder og har den nødvendige erfaring og indsigt til at gennemskue enhver straffesags svagheder,«
Citera
2017-08-30, 18:33
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Massonite
Jag har under några dagars tid tittat på nautilus uppbyggnad, på många bilder kan man se med blotta ögat att kostruktionen inte är fackmannamässigt utfört. T.ex "olika långa gängstänger på ställen det bör vara lika". Tanken slår ju mig direkt att PM inte är någon ingenjör direkt, snarare en "drömmande halvdan" , detta får genast mig iallafall att tänka på just det PM själv säger : att han fått problem med någon ventil (kan man tänka sig en tryck ventil, som av händelsen att PM pressat ner ubåten på större djup än vad som var max rekommenderat? att en tryck ventil exploderat/lossnat från sitt fäste och träffat KW? och orsakat stor skada eller en tids insomnade iform av kraftig blödning med panik som resultat tills upphörande av medvetandet inträffat.

Usch !! jag vill inte försvara PM, men det kan ha gått till på detta sätt och då är det en olycka.
Naturligtvis är vållande till annans död mest korrekt och brott mot griftefriden.

Då borde de lätt kunna matcha spåren efter detta mot Peter Madsens berättelse.

Såvitt jag vet har polisen inte medgett att Peter Madsens olycksberättelse är rimlig. Men vi vet inte heller vad han har sagt och vad de hittat ombord.
Citera
2017-08-30, 18:45
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Då borde de lätt kunna matcha spåren efter detta mot Peter Madsens berättelse.

Såvitt jag vet har polisen inte medgett att Peter Madsens olycksberättelse är rimlig. Men vi vet inte heller vad han har sagt och vad de hittat ombord.
Det är helt riktigt det du säger, har Polisen hittat en tryck ventil som har kass gänga? och som står på nästan MAX.

(Obs! för övriga läsare att det är min teori om vad som kan ha hänt, ingen har sagt att Polisen HAR hittat detta).
Citera
2017-08-30, 18:49
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:

Ja, jag gissar faktiskt på något sådant, M är inte mördartypen, jag tror han talar sanning om olycka. Men samtidigt en olycka av ett sådant slag att han som befälhavare, ägare och konstruktör av ubåten skulle åka dit ändå, och dessutom förlora sitt anseende.

Men visst kan man tänka sig ett scenario där hon säger "hur djupt kan den dyka?", han säger (med stolthet) "100 meter!", hon säger "kan vi inte göra det nu, bara du och jag?", han säger "jag får egentligen inte med dig ombord, och det kan vara farligt", hon säger "äh kom igen nu, lev livet lite" - och där kanske hon skakade på håret och log förföriskt, eller lyfte på kjolen till och med...
Citera
2017-08-30, 18:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DjILY
stulna lik på bårhuset och en levande Wall...

Hur orimligt det än kan verka så är det inte helt ovanligt att sådant faktiskt sker. Det händer att folk av olika skäl helt enkelt VILL försvinna.

10 Murder Victims Who Turned Up Alive
http://listverse.com/2016/11/07/10-murder-victims-who-turned-up-alive/
Citera
2017-08-30, 18:50
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Det är helt riktigt det du säger, har Polisen hittat en tryck ventil som har kass gänga? och som står på nästan MAX.

Minsann!!! Länk?
Citera
2017-08-30, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av proximac
Analyssvar på dna är oftast bara en par dar men däremot kan handläggningstiden dra ut på tiden av andra skäl t ex omtagningar men här fick man svaren tidigt. Fallet är säkert prioriterat, givetvis har också svaren under PMs naglar kommit.
Polisen sa att övriga analyssvar, utöver torson, kommer ta 2-3 veckor.
Citera
2017-08-30, 18:55
Medlem
Sgt.Blands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grumpyoldfart
Kanske har något med dessa färdigheter att göra.

»Betina kender gennem sin fortid som anklager til politiets og anklagemyndighedens arbejdsmetoder og har den nødvendige erfaring og indsigt til at gennemskue enhver straffesags svagheder,«
Jo men hur skulle PM ha en aning om vem hon är? Han hade visst jobbat med ekonomisk brottslighet tidigare så PM kan ju ha blivit stämd eller nåt. Men konstigt att han skulle välja henne direkt när han åker in. Och hur fan vet PM att hon är advokat numera?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in