• 5 808 online
  • 1 123 611 medlemmar
  • 58 331 705 inlägg
  • 5
  • 6
2017-08-29, 20:53
Medlem
Spud-boys avatar
Samhällsklimatet är så hårt i dessa tider, så man klarar sig inte med ett beroende, man hamnar på den absoluta botten och kan aldrig borga för nån duglig livskvalitet alls, man är förlorad.. Som narkoman.. Man slutar som en spillra av sitt forna jag, i nån institution som typ fängelse.. Det är riktigt otäcka saker droger, förstör ens mentalitet - och utan en fungerande mentalitet så är man inte värd nånting alls(man försvinner), så som vårat samhälle ser ut nu..

Att börja med droger(cannabis kan mycket väl anses vara ett undantag, i min bok iaf, även måttligt drickande), är nånting som kan förstöra allting..Samhället har ingen plats för en, det är inte som på den gamla goda tiden längre.. Samhället är mycket hårdare..
Senast redigerad av Spud-boy 2017-08-29 kl. 20:58.
Citera
2017-08-29, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rouen
för det känns så jävla bra att hjälpa alla andra utom sina egna.

Ja. För att vi får chansen att visa vad vi går för. Om vissa inte pluggar eller tar sig framåt är dom helt värdelösa då dom har fått chansen av alla resurser vi har. Tycker dom ska dö ut. Visst är många migranter värdelösa med, men det kan komma ett par bra därifrån med, och då är det värt det. Vi bör avskaffa bidragande, då kommer färre värdelösa från andra länder, och så kanske våra white trash försvinner med.
Citera
2017-08-30, 12:05
Medlem
Spud-boys avatar
Frank Zappa gjorde en låt som rör vid ämnet litegrann.. https://www.youtube.com/watch?v=AYQs2rRnJYY

En sak jag lärt mig om det svenska samhället är att det är en överväldigande negativitet bland dess invånare - negative jerks.. Det finns inga vänliga människor - den gamla världen är borta, då alla var goda, det är 'a different kind of beast'.. Samhället nu är obarmhärtigt, speciellt om man inte äns kan låta bli att fucka up allting(bli en narkoman, t.ex), finns ingenstans att ta vägen för den vilsne narkomanen, man måste hjälpa sig själv eller förgöras.. Finns ingen anledning att fucka upp, då har man missat poängen över vart man står - ENSAM..

När jag var barn så kände jag inte till svensken, jag levde i en helt annan värld än den negativa svensken, så jag var naiv.. Sän när jag kom in i vuxenlivet så började jag bli förvånad över all den seriösa sortens negativitet som omgav dess invånare i stor utsträckning..

Som Zappa sa, typ.. you have to be cynical to not get fucked in todays society.. Frågan då är, hur i helvete en person, som är genom-cynisk, och har lite insikt om nånting - HUR I HELVETE EN SÅN PERSON KAN BLI EN NARKOMAN.. I dagens samhälle.. Det klickar inte - har knarkarna aldrig haft behovet av att lära sig??

Bli en narkoman - varför?..

If we review the winning combination
Body at work and a mind on vacation
Who had the brain where it started to sink in
It was you

The Hives har gjort en annan bra låt om att starta sin hjärna - "No Pun Intended"

Har "expert-drogare" aldrig haft nån ambition att lära sig att - att bli en narkoman inte är ett sätt att övervinna mänskligheten.. Vart har dom haft intellektet?? Har dom ingen nyfikenhet, inget inre barn som vill upptäcka, varför stanna på "drog-tomgång", trava så enkelspårigt..

Nä, ush för konspirations-droger.. Kan personligen inte fatta varför man någonsin kan komma att tycka sig behöva annat än cannabis och lite öl/sprit.. Spelar egentligen ingen roll vad man drogar på - SJÄLVFÖRHÅLLNING, INSTINKT, SUNT FÖRNUFT..

Jag bryr mig inte ett skit om nån, inte äns nån det är synd om.. Åt helvete med narkomaner..
Senast redigerad av Spud-boy 2017-08-30 kl. 12:46.
Citera
2017-08-30, 13:37
Medlem
Spud-boys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dd105
Ja. För att vi får chansen att visa vad vi går för. Om vissa inte pluggar eller tar sig framåt är dom helt värdelösa då dom har fått chansen av alla resurser vi har. Tycker dom ska dö ut. Visst är många migranter värdelösa med, men det kan komma ett par bra därifrån med, och då är det värt det. Vi bör avskaffa bidragande, då kommer färre värdelösa från andra länder, och så kanske våra white trash försvinner med.

Spelar ingen roll vart en individ har sitt ursprung.. Man kan inte äga rätten över moder jord - jag gillar personligen inte att se det som att jag lever i en nation, utan snarare att jag lever i ett öppet landskap.. Jag kan inte avgöra vem/vad som ska vistas i detta landskap.. Det existerar egentligen inga landsgränser..

Det är sant att väljer man att fucka upp sitt liv så har man inte hajjat grejen. Det är det enda man har i världen, och tro mig - det är förjävligt att missta det.. Först när man har förlorat det så inser man sig själv.. Och det spelar ingen roll vart din näste har sitt ursprung - det är bara du, ensam i ett landskap/en djungel.. Finns ingen moral heller, det är nått som uppkommit.. Konformisterna är "social-fools"..

Nationalister är helt vilsna. En sann ybermench, en master, är så långt från ras eller nation man kan komma, och bortom det sociala konsensus som "social-fools" lever i, bortom ont och gott..

Väljer man att utveckla ett drogberoende så har man aldrig varit en sann 'seeker'. Narkomaner är riktiga infidels..
Senast redigerad av Spud-boy 2017-08-30 kl. 13:43.
Citera
  • 5
  • 6