Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-08-28, 22:29
  #4441
Medlem
locknlolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av power.rangers
Var i Aiya Napa(Cypern) denna sommaren och såg väldigt mycket ryssar, de var kraftigt överrepresenterade. Kändes som det på en svensk gick typ 15 ryssar eller något..

Vilka är dessa ryssar och hur lever de i hemlandet? Vad jobbar dom med? Cypern är ett dyrt land att semestra i till och med för svenskar, det är nästan dyrare där än i Sverige.

Aiya Napa.
Detta 80-talsställe för kvinnor på knullsemester har alltså blivit ett tillhåll för ryssar.
Visst ryssarna har pengar, men beter sej som svin överallt , jag utgår från att dom beter sej likadant i Aiya Napa.
Citera
2017-08-28, 22:37
  #4442
Medlem
Inse att rollerna är obytta. Rysslands ekonomi har blivit bättre för den ryska medelklassen när handeln med kina, indien och Iran har ökat. T.ex. har Tyska biltillverkare stor och billig produktion i Ryssland. Ryssland blomstrar sakterliga trots sanktioner från väst.

Framtidens turister är kineser, ryssar och östra asiater. Och vi kommer vara de som passar upp dem. Vi kommer springa med drinkar och öppna dörrar. Välståndet har förskjutits från väst till öst. Pengarna finns inte längre kvar i väst.
Citera
2017-08-29, 13:22
  #4443
Medlem
Många ryssar äger sina lägenheter och har inga lån.

Klart att många av dem då har råd att åka utomlands några veckor varje år även om de inte har lika bra löner som lånetorsken.
Citera
2017-08-29, 15:59
  #4444
Medlem
Tjoflos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av v333
De jobbar i Sverige, Norge, Finland, Tyskland och ja nästan hela Europa och har bättre lön än vad ni svennar har.. Om ni bara visste hur rövknullande ni blir... Idiot svensken tror han är så bra men är totalt värdelös haha....

Jag och min fru har båda ok arbeten, vi lägger 30.000 i månaden på sparkonto sen hon blev klar med skolan, förutom skidresor, utlandsresor. Tror inte många andra länder har samma potential där två har helt vanliga arbeten. Problemet med svenskar är att de flesta vant sig vid att bränna lönen innan den 20 varje månad så de måste vänta på den 25 för ny lön.
Citera
2017-08-29, 20:28
  #4445
Medlem
vaneriss avatar
Ser inget problem med att ryssar åker på semester. Att de är många kanske beror på att det finns många ryssar.
Citera
2018-03-22, 07:58
  #4446
Medlem
Ayia Napa- Vad får jag inte missa

Drar till Ayia napa i sommar. Vad är er erfarenhet av stället? Vart hittar jag bästa sevärdheterna, maten, nattklubbarna osv.
Citera
2018-03-22, 08:02
  #4447
Medlem
Pripps3.5s avatar
Sevärdigheter?
Det är ett tivoli.
Bergen och Nicosia för lite historieföreläsning, kan jag rekommendera.
Trevligt klimat i övrigt.
Citera
2018-03-22, 08:21
  #4448
Medlem
GillJungs avatar
Flyget.
Citera
2018-03-22, 08:53
  #4449
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zvix
Drar till Ayia napa i sommar. Vad är er erfarenhet av stället? Vart hittar jag bästa sevärdheterna, maten, nattklubbarna osv.
Spökstaden Varosha som ligger strax utanför Famagusta är häftigt att se.
Ayia Napa är precis som tidigare sagt ett enda stort tivoli. Överlag dålig mat och resturanger minns jag från cypern.
Citera
2018-03-22, 09:21
  #4450
Medlem
caecos avatar
Jag antar att du är ung i och med resmålet. Grabbarna grus kanske vore en bar att besöka?
Citera
2018-04-13, 22:35
  #4451
Medlem
3 polare i 26-28 års ålder, ute efter party o härliga stränder. Är vår ålder skyhög för detta stället nu för tiden?
Citera
2018-07-21, 20:04
  #4452
Medlem
borgir82s avatar
Finns det någon som besökte Ayia Napa säsongen 2009(juli) och bodde på Melpoantia hotel? Minns att det satt en svensk kille i hotellobbyn och sålde sprit.Har för mig att han hette Kaj eller nåt..han hade även en tvillingbrorsa som hette Niklas som jobbade som inkastare på krogarna.Fick intrycket att dom verkade vara riktiga mytomaner när man pratade med dom.

Är det någon som träffade på dessa och vet vad dom sysslar med idag?
Citera
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f415312

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback