2017-08-28, 20:44
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
"Någon annan vill sätta dit KJ för mordet på Vatchareeya", påstår man och har gjort allt
sedan grabben greps.
Tänk om det är tvärtom.
KJ avser att sätta dit någon annan för sitt mord och denna någon annan sysslar mycket med
att rensa och tillaga fisk till vardags och då vet nog alla vem som därvid avses.
KJ vill slå två flugor i en smäll.
Hämnas för att han blivit avvisad av VB och har ihjäl henne, och samtidigt krossa den man
som varit i vägen för honom, den man som VB istället älskade och ville vara ihop med.
Därför agerar han sedan lite slugt som han tror.
Placerar kroppsdelar i ödehuset som ju inte låg så himla långt från hans föräldrahem.
Tänker: "ingen tror väl att jag är så dum om jag vore skyldig att jag lägger delarna där.
Nä, folk kommer nog att tro att det är nån som vill rikta misstankarna mot mig genom att
bära sig åt så." Planteringstanken får han liv i genom att högst avsiktligt "glömma" några
bloddroppar i bakluckan på sin bil. Likadant med det som återfanns på tejprullen på hans
toalett.
"Någon vill sätta dit mig" - borde framgå mycket klart nu, spekulerar han i sin list och
är rätt nöjd med hur han tänkt. Så får han höra att nån råkat se en figur vid hans bil
några korta ögonblick en kväll i maj och det är ju bara att tacka och emot.
Den person han är ute efter att nagla fast vid sitt mycket grymma och utdragna mord
borde sitta rätt illa till nu.
Så får han omsider information om att det jobbas flitigt för hans skull ute på ett visst forum
och att han lyckats över förväntan med "komplottprojektet" och att just den person han
vill sätta dit för sitt eget mord är den man då intresserar sig för i första hand.
Men inte blir det i slutändan någon annan än han själv som döms för det som hänt även
om det fortsatt existerar misstankar mot hans manliga hatobjekt på ett och annat håll.

För avancerat för att kunna komma ifrån en kuf som KJ? Skulle grabben kunna vara så
pass förslagen av sig? Troligt, ja. Och troligt nej.

"Spekulativt svammel", "Så jävla dumt så man knappt tror sina ögon".
Visst, det kan det vara. Det bjuder vi på i så fall. Det är ungefär lika mycket spekulativt
svammel över "kampanjen" som så länge drivits mot ett visst par. Eller förföljelsen
om man vill uttrycka det i annorlunda, rakare ordalag.

Varför placerade han kroppsdelar i ödehuset?
Jo, därför att han ville VB skulle hittas nån gång. Det hade ju gått en bra tid sedan
försvinnandet och ingen VB påträffats och han började bli otålig värre. Så han fick ta och
agera lite grann. Han ville att hans gärning skulle bli känd.
Allt detta bestyr med dödande och styckande och ingen skulle veta om det mer än honom?
Så kan man inte ha det. Hans verk måste bringas till beskådan och så blev det ju alltså omsider.
Han levde i föreställningen om att ha begått "det perfekta mordet" och förvisso skulle
man komma att misstänka honom men kände sig säker på att ha hanterat alltsammans
på ett sånt utomordentligt sätt att det blev helt omöjligt att binda honom vid vad han
gjort. Han var smartare än dom allihop. Han skulle klara sig.
De fick gärna tro att han var skyldig, men oåtkomlig skulle han förbli.
Kufen som gick i land med projektet att mörda utan att åka fast. Om inget annat så hade
han åtminstone lyckats med den saken.

"Spekulativt svammel" igen må hända, men det är i alla fall unge Johansson som är dömd
för att ha bragt Vatchareeya Bangsuan om livet och då kan man nog tillåta sig att ta ut
svängarna något kring honom och hur han kan ha tänkt.

Desto mer problematiskt ur etisk och moralisk synvinkel blir det när man gör detsamma
kring personer som är en gång för alla avförda ur mordutredningen.
Allt utom sista meningen är spekulativt svammel, det har du rätt i.

Är du tillfreds med det sätt som paret har blivit avförda ur mordutredningen, när inte ens deras olika alibihistorier har följts upp?
Citera
2017-08-28, 20:52
Medlem
judenhetens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Men spelar det någon roll om det var några droppar blod eller några deciliter? Avgör blodmängden om det var plantering, eller var det bara ett löjligt påhopp på en oväsentlig uppgift som kanske inte var helt korrekt?

Den lilla fläcken på bagagerumsmattan är för det första inte spår S038. Spår S038 är en topsad fläck utan för KJs dörr.

Vad gäller den andra punkten så har blod återfunnits på kanten till bagageluckan, handskarna, plastpåsen och biten från bagagerumsmattan. Blodspåret på bagageluckans kant kommer från listen. Samtliga blodspår i bagaget förutom topsen från bagageluckan och handskarna är testade med leukomalakitgrönt och/eller Hexagon OBTI och har gett utslag för humant blod. Det är dessutom +4-träff på allt blod förutom handskarna.

Och nej, egentligen spelar inte den objektiva mängden någon roll eftersom KJ inte har någon fungerande förklaring till blodspåren. Blodet sitter där det sitter, KJ har försökt torka bort det, han försäger sig om blodfläckarna i förhör men han kan inte förklara dem.
Senast redigerad av judenheten 2017-08-28 kl. 20:54.
Citera
2017-08-28, 21:31
Medlem
[quote=Quarrel|61632242]Teknikern i tingsrätten överdrev blodmängden när han visade på Bluestar, inte blod. Ur resningsansökan:

Nu har du under kort tid nämnt att vittnen både LJUGIT och ÖVERDRIVIT under rättegångsförhandlingen. Detta säger du för att bygga upp ännu fler konspirationsteorier eller snarare för att få dina stories av hålla ihop. Det är iallafall ”ett fantastiskt argument” för vad jag vet så har INGEN fällts eller ens utretts för mened efter denna rättegångsprocessen!

Skall man lyssna på ditt dravel så har...
1. En helt oskyldig människa felaktigt dömts i två instans. Här har både Tingsrätten och Hovrätten begått rättegångsfel och dömt utefter ett sätt som inte är legalt. Dessutom har Sveriges högsta rättsliga organ Högsta Domstolen nobbat både en överklagan och en resningsansökan. Detta efter att några av Sveriges absolut bästa advokater gjort allt dom kan för att ställa detta rättshaveri till rätta igen.
2. En person har med hjälp av sin fru satt dit denna person genom att plantera bevis, och samtidigt få ett falskt alibi.
3. Polis och åklagare har begått tjänstefel och helt och hållet skitit i att utreda rätt man.
4. Vittnen (däribland polis och tekniker) har både ljugit och överdrivit i rättegångsförhör.
5. Polis har gömt undan material med flera tusen sidor, som kallats ”extra sidomaterial”

Läser man detta så måste ju detta vara en av de absolut största rättsskandalerna världen skådat, ALLA kategorier. Alltså den dagen detta uppdagas kommer Netflix stå i kö för att köpa loss filmrättigheterna!!!
Senast redigerad av Haaaaag 2017-08-28 kl. 21:41.
Citera
2017-08-28, 21:45
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Teknikern i tingsrätten överdrev blodmängden när han visade på Bluestar, inte blod. Ur resningsansökan:

Men spelar det någon roll om det var några droppar blod eller några deciliter? Avgör blodmängden om det var plantering, eller var det bara ett löjligt påhopp på en oväsentlig uppgift som kanske inte var helt korrekt?

En handfull blod kanske. En avhuggen hand rymmer väl lite blod.
Citera
2017-08-29, 06:51
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av judenheten
Den lilla fläcken på bagagerumsmattan är för det första inte spår S038. Spår S038 är en topsad fläck utan för KJs dörr.
Oj, advokat Kyrö har skrivit S38 istället för G38. Skarpsynt av dig. Det var nog därför resningsansökan inte gick igenom.
Citat:
Vad gäller den andra punkten så har blod återfunnits på kanten till bagageluckan, handskarna, plastpåsen och biten från bagagerumsmattan. Blodspåret på bagageluckans kant kommer från listen. Samtliga blodspår i bagaget förutom topsen från bagageluckan och handskarna är testade med leukomalakitgrönt och/eller Hexagon OBTI och har gett utslag för humant blod. Det är dessutom +4-träff på allt blod förutom handskarna.
Vi vet fortfarande inget om blodmängden.

Om vi ska fortsätta diskutera oväsentligheter, hur vet du att det var +4 på blodet på listen?

Och väsentligheter, hur mycket blod är det?
Citat:
Och nej, egentligen spelar inte den objektiva mängden någon roll eftersom KJ inte har någon fungerande förklaring till blodspåren. Blodet sitter där det sitter, KJ har försökt torka bort det, han försäger sig om blodfläckarna i förhör men han kan inte förklara dem.
KJ skulle alltså ha varit medveten om blodfläcken, försökt torka bort den, misslyckats och låtit sina kompisar fylla bagageutrymmet vid två tillfällen. Glöm det.

Han försa sig inte, han antog att det var bagageutrymmet.
Citat:
Ursprungligen postat av Haaaaag
Nu har du under kort tid nämnt att vittnen både LJUGIT och ÖVERDRIVIT under rättegångsförhandlingen. Detta säger du för att bygga upp ännu fler konspirationsteorier eller snarare för att få dina stories av hålla ihop. Det är iallafall ”ett fantastiskt argument” för vad jag vet så har INGEN fällts eller ens utretts för mened efter denna rättegångsprocessen!

Skall man lyssna på ditt dravel så har...
1. En helt oskyldig människa felaktigt dömts i två instans. Här har både Tingsrätten och Hovrätten begått rättegångsfel och dömt utefter ett sätt som inte är legalt. Dessutom har Sveriges högsta rättsliga organ Högsta Domstolen nobbat både en överklagan och en resningsansökan. Detta efter att några av Sveriges absolut bästa advokater gjort allt dom kan för att ställa detta rättshaveri till rätta igen.
2. En person har med hjälp av sin fru satt dit denna person genom att plantera bevis, och samtidigt få ett falskt alibi.
3. Polis och åklagare har begått tjänstefel och helt och hållet skitit i att utreda rätt man.
4. Vittnen (däribland polis och tekniker) har både ljugit och överdrivit i rättegångsförhör.
5. Polis har gömt undan material med flera tusen sidor, som kallats ”extra sidomaterial”

Läser man detta så måste ju detta vara en av de absolut största rättsskandalerna världen skådat, ALLA kategorier. Alltså den dagen detta uppdagas kommer Netflix stå i kö för att köpa loss filmrättigheterna!!!
1. Nej, jag har inte påstått att det har begåtts rättegångsfel eller att någon har dömts utefter ett sätt som inte är legalt. Världens bästa advokat kan inte göra något när utredningsmaterial är undangömt eller förfalskat, och poliser ljuger i domstol. HD beviljar ytterst sällan resningsanökningar.
2. Nej, jag har inte påstått att MB + fru har planterat bevis. Bara att de har falskt alibi, vilket kan bero på annan orsak än att de är inblandade i mordet.
3. Jag har inte påstått att någon har begått tjänstefel. Kan du säga emot att MB är dåligt utredd?
4. Kan du säga emot?
5. Kan du säga emot?

Sluta upp med att felaktigt upprepa vad jag har skrivit, och istället läsa det jag har skrivit. Kom med sakliga argument, inklusive de 10-15 punkterna.
Citera
2017-08-29, 09:04
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Citat:
Bra, då vet vi! Att efter ett dödande/styckande/gömmande försöka sätta dit en person bl a genom att plantera blod i dennes lägenhet och bil är sannolikt. Men att personen då skulle plantera bevisen på mer logiska platser och i en större omfattning, och ta chansen att peka ut ”mördaren” är helt osannolikt. Då säger vi så!
Det finns ingen anledning att tro att blodet i lägenheten är planterat. Några droppar blod i bagageutrymmet tar några sekunder och är näst intill riskfritt. Det visade sig vara effektivt också, eller hur?

Jag frågar igen, var skulle bevisen ha planterats? Föreslå en bättre och mindre riskabel plats.
Jag citerar mig själv därför att här kom vi in på ett stickspår om blodmängden. Jag vill återgå till det vi diskuterade.

Haaaaag, jag upprepar min fråga, var skulle bevisen ha planterats, enligt dig?
Citera
2017-08-29, 09:33
Medlem
Citat:
1. Nej, jag har inte påstått att det har begåtts rättegångsfel eller att någon har dömts utefter ett sätt som inte är legalt. Världens bästa advokat kan inte göra något när utredningsmaterial är undangömt eller förfalskat, och poliser ljuger i domstol. HD beviljar ytterst sällan resningsanökningar.
2. Nej, jag har inte påstått att MB + fru har planterat bevis. Bara att de har falskt alibi, vilket kan bero på annan orsak än att de är inblandade i mordet.
3. Jag har inte påstått att någon har begått tjänstefel. Kan du säga emot att MB är dåligt utredd?
(Det av mig fetade)
Om du lyfter blicken ovan navelplanet, har du raderna ovanför just skrivit att utredningsmaterialet är förfalskat och att poliserna ljuger i domstol. Är inte detta tjänstefel?
Kristoffer Johansson har fått maximal idiot rabatt i påföljden, han sitter där han hör hemma.
Citera
2017-08-29, 09:37
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PekkariP1
(Det av mig fetade)
Om du lyfter blicken ovan navelplanet, har du raderna ovanför just skrivit att utredningsmaterialet är förfalskat och att poliserna ljuger i domstol. Är inte detta tjänstefel?
Kristoffer Johansson har fått maximal idiot rabatt i påföljden, han sitter där han hör hemma.
Jag vet inte om det är tjänstefel, och tydligen inte du heller eftersom du frågar.

Har du något sakligt argument för KJ:s skuld?
Citera
2017-08-29, 19:41
Medlem
Citat:
Oj, advokat Kyrö har skrivit S38 istället för G38. Skarpsynt av dig. Det var nog därför resningsansökan inte gick igenom.

Vi vet fortfarande inget om blodmängden.

Om vi ska fortsätta diskutera oväsentligheter, hur vet du att det var +4 på blodet på listen?

Och väsentligheter, hur mycket blod är det?

KJ skulle alltså ha varit medveten om blodfläcken, försökt torka bort den, misslyckats och låtit sina kompisar fylla bagageutrymmet vid två tillfällen. Glöm det.

Han försa sig inte, han antog att det var bagageutrymmet.

4. Kan du säga emot?
5. Kan du säga emot?

Sluta upp med att felaktigt upprepa vad jag har skrivit, och istället läsa det jag har skrivit. Kom med sakliga argument, inklusive de 10-15 punkterna.

1. Rättegångsfel eller inte. Du har ju gång på annat sagt att K.J fällts utan att ”alternativ gärningsman” kunnat uteslutas, och på dom grunderna får man ju inte döma någon.

2. Absolut! Du har BARA sagt att dom har falskt alibi. Du har aldrig i denna tråden hävdat någonting annat...visst, visst!

3. Du hävdar ju att polisen inte utrett M.B ordentligt. Och eftersom polisen jobbar efter PUG (Polisens metodstöd för Utredning av Grova våldsbrott) som i mångt och mycket handlar om att ”lyfta på varenda sten” och avfärda alternativa gärningsmän. Om dom inte följer detta så borde det ju vara tjänstefel. OCH, JA! Jag kan absolut säga emot att han skulle vara dåligt utredd!

4. Ja, jag kan säga emot att dom skulle ljugit/överdrivit. Vad har du för stöd och bevis för detta? Varför skulle dom ljuga? Vad hade dom tjänat på det?

5. Nej, jag säger inte emot att det gömts undan (eller hur det nu gått till) material, som lagts i ett extra sidomaterial, för det stämmer ju? ….Men kan du inte nöja dig med det???!!! Måste du hela tiden blanda in massa annan skit och bygga upp en konspirationsteori om att hela rättsstaten fallerat i detta målet??

Vart bevisen/blod skulle planterats? Ja, bagageluckan är ju klockrent! Där lyckades verkligen din gärningsman (host, host.) Annars? Jag vet inte?...Hallgolvet, på/under K.J skor, kanske hittat någonting inne hos K.J som kunde vara ett potentiellt vapen för dådet och plantera på det.
Citera
2017-08-29, 19:43
Medlem
boidis12s avatar
Citat:
Jag vet inte om det är tjänstefel, och tydligen inte du heller eftersom du frågar.

Har du något sakligt argument för KJ:s skuld?

Har du några SAKLIGA argument för KJ:s oskuld annat än det
ljugande paret MB och AN som försökte sätta dit den knäppe KJ ?
MB:s pappaskräck och den hämndtokiga AN som du inte ens misstänker ?
Ljuger polisen i förhör och undanhåller delar av utredningen medvetet så
nog faan borde det räknas som tjänstefel eller vad skulle du kalla det annars ?
Citera
2017-08-29, 20:10
Medlem
Skulle inte förvåna mig om Quarrel har rätt. Han verkar vara en oerhört smart och kunnig person. Jag håller med Quarrel på allt i denna tråd.

Ska bli spännande att följa detta. Jag hoppas KJ kommer blir släppt. (Om inte mer bevisning tillkommer.)

Förjävligt att rättegångar och utredningar ska gå till på detta sätt. Utred alla misstänkta grundligt och inte halv dant. (Som i detta fall.)

Ni som inte tror på Alternativ gärningsman, håller ni ändå inte med om att bevisningen är för knapp gällande att åka in för ett mord?

Jag menar en mordutredning borde vara grundligt utförd på alla vis.

Det finns mkt tveksamheter kring detta.

Vet många som tycker detta fall är mkt skumt... Flera av mina nära har också påpekat detta. Förstår inte hur ni bara kan avfärda MB på rak arm. Ni borde ändå hålla med om att han borde blivit grundligare utredd och att bevisningen mot KJ inte är tillräcklig.

Oavsett om man misstänker MB eller ej borde man tycka bevisningen mot KJ är alldeles för klen.
Senast redigerad av Xerra 2017-08-29 kl. 20:12.
Citera
2017-08-29, 20:20
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
1. Rättegångsfel eller inte. Du har ju gång på annat sagt att K.J fällts utan att ”alternativ gärningsman” kunnat uteslutas, och på dom grunderna får man ju inte döma någon.
Det är en bedömningssak. I det här fallet ansåg domstolarna att alternativ gärningsman är utesluten, vilket inte är rättegångsfel. Rättegångsfel är typ om någon döms till livstids fängelse för bilstöld.
Citat:
2. Absolut! Du har BARA sagt att dom har falskt alibi. Du har aldrig i denna tråden hävdat någonting annat...visst, visst!
Dåså, då glömmer vi det.
Citat:
3. Du hävdar ju att polisen inte utrett M.B ordentligt. Och eftersom polisen jobbar efter PUG (Polisens metodstöd för Utredning av Grova våldsbrott) som i mångt och mycket handlar om att ”lyfta på varenda sten” och avfärda alternativa gärningsmän. Om dom inte följer detta så borde det ju vara tjänstefel. OCH, JA! Jag kan absolut säga emot att han skulle vara dåligt utredd!
Det är möjligt att det kan bedömas som tjänstefel, men jag har inte påstått det.

Säg emot det då. Börja med att bemöta mitt svar till MrFold, (FB) Boden: Mordet på Vatchareeya Bangsuan (Länk till sammanfattning i trådstarten).
Citat:
4. Ja, jag kan säga emot att dom skulle ljugit/överdrivit. Vad har du för stöd och bevis för detta? Varför skulle dom ljuga? Vad hade dom tjänat på det?
Jag har citerat delar ur resningsansökan som visar detta. De ville få KJ dömd, en morddom gör polisen gladare, och leder till befordran.
Citat:
5. Nej, jag säger inte emot att det gömts undan (eller hur det nu gått till) material, som lagts i ett extra sidomaterial, för det stämmer ju? ….Men kan du inte nöja dig med det???!!! Måste du hela tiden blanda in massa annan skit och bygga upp en konspirationsteori om att hela rättsstaten fallerat i detta målet??
Jaha, så advokat Kyrö sysslar med konspirationsteorier. Likaså Kammarrätten som dömde polisen till att lämna ut materialet.

Medge att rättsstaten är i fara om polisen gömmer material för försvaret. Rättssäkerheten åsidosätts betydligt.
Citat:
Vart bevisen/blod skulle planterats? Ja, bagageluckan är ju klockrent! Där lyckades verkligen din gärningsman (host, host.) Annars? Jag vet inte?...Hallgolvet, på/under K.J skor, kanske hittat någonting inne hos K.J som kunde vara ett potentiellt vapen för dådet och plantera på det.
Här var du orolig för att MB skulle ha synts, (FB) Boden: Mordet på Vatchareeya Bangsuan (Länk till sammanfattning i trådstarten). Vem som helst skulle ha synts mycket bättre på loftgången en meter utanför nyfikna grannars köksfönster än ute på parkeringen. Så det var ett dåligt val du gjorde.

Dina 10-15 punkter?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in