Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-08-28, 19:56
  #1
Medlem
Mupp08s avatar
Först och främst, vad fasiken handlar det här om? Köper man ett spel så ska det väl ändå bara gå att stoppa i spelet i datorn och sen spela? Men nej då, först ska det installeras genom fem förbannade skivor med en tid på över en timme. Sen måste man vara online för att skapa ett konto. När man torkat svetten från pannan och ska spela så funkar det inte.
Jag klickar på play, rutan stängs ner för att komma tillbaka upp igen där man ska klicka play.

Jag blir fan arg.
Någon vänlig själ som kan tipsa om hur jag ska göra för att fly verkligheten för en stund genom spelet?
Citera
2017-08-28, 20:47
  #2
Medlem
obnoXIuzzs avatar
Vem installerar spel genom skivor fortfarande? Går sjukt mycket fortare att installera spelet direkt från början på Origin appen.

Har du uppdaterat dina drivers till ditt grafikkort på senaste tiden? Om inte det fungerar, avinstallera spelet och testa att installera det direkt från appen.
Citera
2017-08-28, 20:58
  #3
Medlem
Mupp08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av obnoXIuzz
Vem installerar spel genom skivor fortfarande? Går sjukt mycket fortare att installera spelet direkt från början på Origin appen.

Har du uppdaterat dina drivers till ditt grafikkort på senaste tiden? Om inte det fungerar, avinstallera spelet och testa att installera det direkt från appen.

Jag hänger inte med i sånt här. Hur installerar man direkt från den appen? Jag har ju inte köpt spelet från nätet, utan i affären med just skivor i.
Citera
2017-08-28, 21:06
  #4
Medlem
obnoXIuzzs avatar
Man får med en CD-nyckel i förpackningen, den kan man använda för att aktivera spelet på origin.

Hur man aktiverar den: http://www.gamekeysnow.com/blog/how-...origin-cd-key/
Citera
2017-08-28, 21:27
  #5
Medlem
Mupp08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av obnoXIuzz
Man får med en CD-nyckel i förpackningen, den kan man använda för att aktivera spelet på origin.
Ok, det var den jag använde i samband med skivorna så den kan jag inte använda igen. Håller på att installerar spelet igen.
Tack för länken ändå...
Citera
2017-08-28, 23:03
  #6
Medlem
Mupp08s avatar
Det fungerar fortfarande inte. Har ominstallerat spelet och uppdaterat grafikkortet.
Någon som varit med om liknande som sitter på en lösning?
Citera
2017-08-28, 23:08
  #7
Medlem
Elementarts avatar
Kolla här om du kan få någon hjälp. http://answers.ea.com/t5/Technical-I...ical-issues-en
Citera
2017-08-29, 07:44
  #8
Medlem
Har också haft problem med origin mitt råd är att du går in i grafikkortet och uppdaterar manuellt. Har Fifa uppdaterat till nyaste versionen av exempelvis nividia så måste du också göra det annars fungerar det inte. Bara att söka på nividia. Dock måste du veta vad du har för grafikkort
Citera
2017-08-29, 10:05
  #9
Medlem
Mupp08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elementart
Kolla här om du kan få någon hjälp. http://answers.ea.com/t5/Technical-I...ical-issues-en
Tack!

Citat:
Ursprungligen postat av Allvetaren79
Har också haft problem med origin mitt råd är att du går in i grafikkortet och uppdaterar manuellt. Har Fifa uppdaterat till nyaste versionen av exempelvis nividia så måste du också göra det annars fungerar det inte. Bara att söka på nividia. Dock måste du veta vad du har för grafikkort
Okej, ska testa det. Tack!
Citera
2017-08-29, 19:53
  #10
Medlem
CashMan-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mupp08
Först och främst, vad fasiken handlar det här om? Köper man ett spel så ska det väl ändå bara gå att stoppa i spelet i datorn och sen spela? Men nej då, först ska det installeras genom fem förbannade skivor med en tid på över en timme. Sen måste man vara online för att skapa ett konto. När man torkat svetten från pannan och ska spela så funkar det inte.
Jag klickar på play, rutan stängs ner för att komma tillbaka upp igen där man ska klicka play.

Jag blir fan arg.
Någon vänlig själ som kan tipsa om hur jag ska göra för att fly verkligheten för en stund genom spelet?

Köp ett ps4 beg istället . E ju typ samma pris som FIFA på cd skiva till dator. Slipper du mecka så mycket innan du ska spela spelen
Citera
2017-08-30, 20:37
  #11
Medlem
Mupp08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CashMan-
Köp ett ps4 beg istället . E ju typ samma pris som FIFA på cd skiva till dator. Slipper du mecka så mycket innan du ska spela spelen
Gick till webhallen och fick det bekräftat att mitt grafikkort inte var tillräckligt bra. Får göra det som CashMan råder mig till.
Citera
2017-09-05, 12:15
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mupp08
Gick till webhallen och fick det bekräftat att mitt grafikkort inte var tillräckligt bra. Får göra det som CashMan råder mig till.


lika bra faktiskt, spelar själv fifa på pc på "elitnivå" (top5 rank i 2on2/coop seasons läget med polaren senaste 3 fifa versionerna etc) och hade lätt hellre spelat på xbox/ps4,

bara för att det är så jääävla mycket fuskare på PC i Ultimate Team och Pro Clubs, drabbar inte mig som bara kör 2on2 men gillar UT/Pro Clubs också, hade spelat det mycket mer om jag hade fifa på konsol där det ej fuskas :P


har hört att det kanske blir ett ordentligt anticheat i fifa 18, tanken är att det skulle bli cross-platform så småningom så att PC spelare kan köra med/mot xbox spelare eller nåt i den stilen, vetifan men är det lika dåligt anticheat i fifa 18 på pc blir det att köpa en xbox eller ps4 typ :S
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback