Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-08-27, 16:21
  #3985
Medlem
jorgenstorm99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deadhead.
På deras hemsida så har dom både månadspris samt årspris.
Jag är inloggad och ska förnya men ser endast köp 1 vecka tillgängligt. Finns inga andra alternativ . Jävligt märkligt. Ingen som nyligen har förlängt?
2017-08-27, 16:43
  #3986
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Techeng
Jag kör GiantIPTV server 2 men får bara svensk text på några kanaler, dom flesta har ingen text alls. Är det bara jag eller är det så?
Kör på en TVIP S-Box 410.
Med den boxen ska du ha text åtminstone på kanaler med DVB text dvs HD kanaler.
Men som sagt Server 2 är inte Rapid så kan inte svara om text finns på alla kanalerna där.
Med Server 1 så funkar textning iaf.
2017-08-27, 17:20
  #3987
Medlem
showdowns avatar
F-n att det alltid ska lagga när det är stor fotbollsmatch, som idag aijk-DIF.
För dåligt.
2017-08-28, 08:13
  #3988
Medlem
Hej!
Här lite funderingar runt IPTV.

1. Går det att köpa enbart en sträng med t.ex. one year subscription för att lägga in på egen box? Om detta går, finns det då någon nackdel med att bara köpa enbart ett abonnemang? Det ska inte vara olagligt att köpa box med inlagd sträng. Blir det mer olagligt om man köper enbart en sträng och lägger in den själv i en box man redan har? Ställer frågan eftersom jag redan har en Vu Zero (Har desssutom en Dreambox DM800SE, men den kanske inte kan användas här?). Detta är ju boxar där man bl.a. kan lägga in egna favoritlistor som man sedan kan redigera. Även i övrigt betydligt bättre boxar än de som säljs för några hundringar inkl. abonnemang.

2. De billiga china-boxar som säljs är inte värst användarvänliga (tänker här inte minst på fråga 1), utan verkar dessutom till och ifrån ge både pixlig bild och t.o.m. tappa kontakten till och ifrån, sägs det. Den typen av problem borde väl huvudsakligen vara avhängig boxen, även om vissa kanaler med "lägre effekt"? Här talar jag alltså om pixlig bild och avbrott vid fiberanslutning och anslutning med fast LAN.
2017-08-28, 09:30
  #3989
Avstängd
Verkar som många av er har problem med textning.
Själv kör jag en androidbox med Camdserver som leverantör av Iptv.
Har också haft samma problem som er med textning då jag kört med en app som heter Perfect Player.
Blev tipsad om en annan app som heter Iptv extreme pro, denna app har jag blivit helt frälst av
Här finns alternativet att på varje stream som har text så kan man välja den.
Man kan även gå in i advanced player settings. Där kan man kryssa i att spelaren skall komma ihåg senaste valet av text & väljer således den nästa gång
2017-08-28, 17:02
  #3990
Medlem
Testade i helgen en 24 h version av. Iptv king på min Android tv och smart iptv appen. Fungerade ju fint, men glömde att kolla om det var svenska undertexter?
Vad är det bästa att ha om jag skaffar ett abb?
Svensk text på de svenska kanalerna är ett måste. Och gärna så bra bild som möjligt.
Tyckte att den kombon jag testade inte hade så vass bild som parabol och VU boxen levererar. Men det kanske jag inte kan kräva?
Har tillgång till Android TV (som nämdes) kodi och en Vu solo box.
Tacksam för svar. ☺️👍
2017-08-28, 18:01
  #3991
Medlem
Nu vill jag inte starta en stor diskussion angående olika boxar men vilka anser är bäst i dagsläget?
Själv har jag en TVIP S-Box v410 sen finns ju v412'an!
Mi Box 3 eller H96 Pro+ reflektioner kring dessa?
2017-08-28, 19:46
  #3992
Medlem
Ny på iptv. Skulle det funka att köra i Danmark via svensk portal? Vilken mag box 256 eller mag 410 som stödjer 4k? http://www.ebay.com/itm/NEW-Infomir-...4AAOSwTFNZcdEZ
Finns det nåt utbud i 4k?
2017-08-28, 21:59
  #3993
Medlem
Finns det någon som kan hjälpa till att lösa ett problem med en mag box, har gjort en fabriksåterställning ock nu stannar den på loading
2017-08-28, 22:41
  #3994
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flax59
Finns det någon som kan hjälpa till att lösa ett problem med en mag box, har gjort en fabriksåterställning ock nu stannar den på loading
Googla...jag fick samma problem men hittade svaret när jag googlade...var något i setupen där man gjorde fabriksåterställningen som jag fick ändra eller hade ändrat fel.
2017-08-28, 23:29
  #3995
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flax59
Finns det någon som kan hjälpa till att lösa ett problem med en mag box, har gjort en fabriksåterställning ock nu stannar den på loading

Ändra boot mode från dhcp till nand.
2017-08-29, 10:51
  #3996
Medlem
Azpers avatar
Beställde ett 12 månaders abb hos IPTVKING igår kväll runt 18.30, har inte fått något besked ännu, någon som vet hur lång tid det kan ta? vet ju att det kan ta 24h, men har andra polare som beställt som sagt att dom fått länken inom någon timme.

Om två veckor släcks mitt Tivo ner så hoppas man inte köpt grisen i säcken nu. Men jag har ju kört testperiod hos några stycken och för priset tycker jag det håller jäkligt bra kvalitet.

Det enda negativa var att jag mailade å frågade om kvaliten på Via Sat kanalerna skulle komma att förbättras och fick till svar : NEJ ....

Visserligen har jag ett viaplay abb gratis så mig drabbar det ju inte på så sätt men tycker det låter konstigt att bara iptvking ska ha problem med viasat?

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback