Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-06-18, 17:24
  #37
Medlem
Någon som börjar samla på spel i större boxar? Jag är lite sugen.
Citera
2017-06-25, 15:57
  #38
Medlem
Jag tycker de gamla jewelcase-förpackningarna var minst lika fula. Bättre med pappkartongerna. De andra känns av uppenbara anledningar väldigt plastiga.
Citera
2017-06-25, 17:37
  #39
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utled
Jag tycker de gamla jewelcase-förpackningarna var minst lika fula. Bättre med pappkartongerna. De andra känns av uppenbara anledningar väldigt plastiga.
Jag pratar alltså om hela "grejen", papplådan, jewelcase, manualer och så vidare.
Citera
2017-08-28, 16:47
  #40
Medlem
Bluebeast72s avatar
Ahh ,älskvärda pc spel som innehöll allt o lite till.

Typ ex är aces of the deep som jag själv äger, enorma manualer, stor maffig sjökarta o tekniska handböcker..bara packa upp o gå igenom tog en månad typ..

https://www.youtube.com/watch?v=R4O66pir01U


Underbara stunder som faktiskt även jag saknar, kartongerna med massa gott innehåll. Kanske borde börja samla lite..hmm
Citera
2017-08-28, 21:16
  #41
Medlem
supremanics avatar
Visst minns man de gamla härliga kartongerna som Amiga spelen kom i vilka kunde innehålla en massa kul Ultima V fick man en karta i tyg vilket kändes riktigt exklusivt! Man fick även manualen man behövde nära till hands innehållandes det kryptiska alfabetet i spelet samt hur man blandade ingredienser till spells och sådant tryckt i gult tjockt papper. Fick även ett mynt med ett pentagram på med i kartongen Fortfarande ingen aning om varför då jag inte hittat någon som helst koppling till spelet för den.

Man fick även med kopieringsskydd i diverse former till Amiga-spelen. Ofta snurr-skivor som man fick fram en kod man skulle skriva in när man startade spelet.

Allt detta kan man ju minnas rosaskimrande nostalgiskt så här 20 år senare, men hade det hållit i sig så hade varenda jävla garderob och skrymsle varit fullpackat med allt detta!
Att dra fram ett gammalt spel med kopieringsskydd likt beskrivet ovan drar man sig för då det är ett projekt i sig att leta reda på vart man lagt kodnyckeln till det...

Nä, playstation store är en gudagåva då man slipper en massa skrymmande förpackningar och manualer
Citera
2017-08-28, 21:21
  #42
Medlem
Mackan52s avatar
*snyft*

Kommer TS ihåg megapaketen man fick till Microsoft Flight Simulator?

Stora tunga manualer för att verkligen pusha att "Det här är ingen leksak."
Citera
2017-08-28, 21:21
  #43
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av supremanic
Visst minns man de gamla härliga kartongerna som Amiga spelen kom i vilka kunde innehålla en massa kul Ultima V fick man en karta i tyg vilket kändes riktigt exklusivt! Man fick även manualen man behövde nära till hands innehållandes det kryptiska alfabetet i spelet samt hur man blandade ingredienser till spells och sådant tryckt i gult tjockt papper. Fick även ett mynt med ett pentagram på med i kartongen Fortfarande ingen aning om varför då jag inte hittat någon som helst koppling till spelet för den.

Man fick även med kopieringsskydd i diverse former till Amiga-spelen. Ofta snurr-skivor som man fick fram en kod man skulle skriva in när man startade spelet.

Allt detta kan man ju minnas rosaskimrande nostalgiskt så här 20 år senare, men hade det hållit i sig så hade varenda jävla garderob och skrymsle varit fullpackat med allt detta!
Att dra fram ett gammalt spel med kopieringsskydd likt beskrivet ovan drar man sig för då det är ett projekt i sig att leta reda på vart man lagt kodnyckeln till det...

Nä, playstation store är en gudagåva då man slipper en massa skrymmande förpackningar och manualer

Jag vet dock inte vad jag tycker om det faktum att man ska behöva ge sig ut på internet och ladda ner en PDF för att läsa en manual.
Citera
2017-08-29, 08:12
  #44
Medlem
Bluebeast72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av supremanic
Visst minns man de gamla härliga kartongerna som Amiga spelen kom i vilka kunde innehålla en massa kul Ultima V fick man en karta i tyg vilket kändes riktigt exklusivt! Man fick även manualen man behövde nära till hands innehållandes det kryptiska alfabetet i spelet samt hur man blandade ingredienser till spells och sådant tryckt i gult tjockt papper. Fick även ett mynt med ett pentagram på med i kartongen Fortfarande ingen aning om varför då jag inte hittat någon som helst koppling till spelet för den.

Man fick även med kopieringsskydd i diverse former till Amiga-spelen. Ofta snurr-skivor som man fick fram en kod man skulle skriva in när man startade spelet.

Allt detta kan man ju minnas rosaskimrande nostalgiskt så här 20 år senare, men hade det hållit i sig så hade varenda jävla garderob och skrymsle varit fullpackat med allt detta!
Att dra fram ett gammalt spel med kopieringsskydd likt beskrivet ovan drar man sig för då det är ett projekt i sig att leta reda på vart man lagt kodnyckeln till det...

Nä, playstation store är en gudagåva då man slipper en massa skrymmande förpackningar och manualer
This!! Sådan här fin förpackning o matigt innehåll får man inte idag vilket har gjort både spänningen o själva spelandet tråkigare. Hoppas speltillverkarna går oldschool igen.

Kan riktigt se dina stora ögon när du unboxade o få se detta underbara innehåll ju..

http://www.sotamuseum.com/The_Age_of...tment/UltimaV/

Myntet var för o komma in i Lord British kungarike.
Citera
2017-09-01, 00:38
  #45
Medlem
Gosifs avatar
Köp inplastade på Tradera, ebay så kanske du blir nöjd
Citera
2017-09-01, 14:35
  #46
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gosif
Köp inplastade på Tradera, ebay så kanske du blir nöjd
Det löser ju inte "problemet" med att moderna spel är ett serienummer och kanske en länk till manualen i PDF-form.
Citera
2017-09-02, 00:44
  #47
Medlem
Gosifs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Det löser ju inte "problemet" med att moderna spel är ett serienummer och kanske en länk till manualen i PDF-form.

Jag saknar det också men problemet går inte att få bort nu för tiden, företagen är så jävla lata och vill helst ha allt online om de fick bestämma
Citera
2017-09-02, 00:48
  #48
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gosif
Jag saknar det också men problemet går inte att få bort nu för tiden, företagen är så jävla lata och vill helst ha allt online om de fick bestämma
Precis och det är därför jag skrev denna elegi.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback