Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-08-28, 18:20
  #1
Medlem
lääz_kellys avatar
Halloj!

Jag sitter här och undrar vilka hörlurar jag ska införskaffa.
Har länge haft ett par Logitech G35 (som jag dyrkar) till datorn, men nu håller de på att ge upp. Jag lyssnar nämligen väldigt ofta på musik via datorn, och föredrar då att lyssna genom hörlurar.
Köpte nyligen ett PS4, och tänkte då att man kanske ska köpa ett par hörlurar.

Det första som ögonen fastnade för var ju Sonys egna "Playstation Wireless", men jag tar för givet att dessa inte går att använda till en PC.

Så, har ni flashbackare några tips/erfarenheter på hörlurar som kan funka till bådera PS4an samt PCn?

MVH
Citera
2017-08-28, 18:38
  #2
Moderator
^Eazs avatar
Jag kör Steelseries Arctis 5 som är helt underbara, de är klockrena på PC'n där du får två ljudkanaler, e.g. du kan sätta default audio till Arctis 5 Game och sen t.ex Discord voice chat till Arctis 5 Chat.
Sen har du ett reglage som tillåter dig att sänka t.ex voice chatten när det är något viktigt i spelet du behöver lyssna på utan att behöva tabba ur och ändra audio settings i Discord.

Ljudet är helt ok (iaf i mina novis öron, där rekommenderar jag att du kollar upp lite recensioner om du är en audiofil.

De är även väldigt sköna att ha på sig i timmar, blir inte så där varma som många andra jag testat blev efter någon timme.

De ska även funka på PS4, även om reglaget inte funkar där.

https://steelseries.com/gaming-headsets/arctis-5

Finns även i trådlös variant i form av Arctis 7, dock föredrar jag trådat.

https://steelseries.com/gaming-headsets/arctis-7

Edit: Och ja, du kan stänga av den fåniga led-belysningen.
__________________
Senast redigerad av ^Eaz 2017-08-28 kl. 18:42.
Citera
2017-08-28, 18:42
  #3
Avstängd
Jag kör Marshall II bra ljud i både mic och lur.
Citera
2017-08-28, 20:07
  #4
Medlem
lääz_kellys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz
Jag kör Steelseries Arctis 5 som är helt underbara, de är klockrena på PC'n där du får två ljudkanaler, e.g. du kan sätta default audio till Arctis 5 Game och sen t.ex Discord voice chat till Arctis 5 Chat.
Sen har du ett reglage som tillåter dig att sänka t.ex voice chatten när det är något viktigt i spelet du behöver lyssna på utan att behöva tabba ur och ändra audio settings i Discord.

Ljudet är helt ok (iaf i mina novis öron, där rekommenderar jag att du kollar upp lite recensioner om du är en audiofil.

De är även väldigt sköna att ha på sig i timmar, blir inte så där varma som många andra jag testat blev efter någon timme.

De ska även funka på PS4, även om reglaget inte funkar där.

https://steelseries.com/gaming-headsets/arctis-5

Finns även i trådlös variant i form av Arctis 7, dock föredrar jag trådat.

https://steelseries.com/gaming-headsets/arctis-7

Edit: Och ja, du kan stänga av den fåniga led-belysningen.


Tack! Arctis 7 verkar intressant, särskilt den trådlösa biten.
Hur kommer det sig att du föredrar trådat? Är det att man ev. tappar information med trådlöst?
En nackdel @ Arctis 7 var ju priset.

Någon annan här som har ett par trådlösa lurar som passar till PC såväl som till PS4?
Citera
2017-08-28, 20:16
  #5
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lääz_kelly
Tack! Arctis 7 verkar intressant, särskilt den trådlösa biten.
Hur kommer det sig att du föredrar trådat? Är det att man ev. tappar information med trådlöst?
En nackdel @ Arctis 7 var ju priset.

Någon annan här som har ett par trådlösa lurar som passar till PC såväl som till PS4?

Jag vet faktiskt inte, är lite old school från den tiden det var lite delay i både trådlösa möss och headsets så kör trådat i båda fallen.

Vet inte om Arctis 7 har den där toggle grejen på PC så behöver du en sån får du kolla det.
Citera
2017-08-28, 20:26
  #6
Medlem
lääz_kellys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz
Jag vet faktiskt inte, är lite old school från den tiden det var lite delay i både trådlösa möss och headsets så kör trådat i båda fallen.

Vet inte om Arctis 7 har den där toggle grejen på PC så behöver du en sån får du kolla det.

Ja, jag såg att det fanns även möjlighet att köra old school-mode med 1.2 meterskabel till 7an.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback