Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 8
  • 9
2017-07-04, 11:28
  #97
Medlem
FuriousRages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturmarxist
Är det så många som ringer och vill säga upp prenumerationen?

Citat:
Ursprungligen postat av StigAllan
Det är nog så att det är någon rabbin som har ersatt telefonväxeln där i bonnierföretaget.

Den som vill säga upp prenumerationen får vänta tills den lärde i värdelös kunskap måste ta paus från toraläsandet och hänga kippan på en krok så den blir doftfri sen sätter den lärde sig på skithuset med öppen dörr och pekar med bestämd min och hela handen att det är tillåtet att svara i avprenumerationens telefoner.
Ni som prenumererar ska var glada att han den där är laktosintolerant och dricker mjölk så han landar där med öppen dörr ganska frekvent mot vad en normal skiter.

DN har satt i system att trötta ut "kunden" från att säga upp, genom att inte tillåta uppsägning på nätet (går att bli prem på nätet med några klick).
Ringer du, så låter de dig köa extra länge, många lägger på för de inte orkar vänta.
Citera
2017-08-27, 20:03
  #98
Medlem
Frågan om DN:s uppsägningsrutiner har aktualiserats av Fria Tider.

DN Kundservice påstår att uppsägningar kan göras på deras webbplatsen. - Sant eller Fake News?

Vilken tidning är egentligen svårast att säga upp?

Se även mitt inlägg här: (FB) Friatider scammar folk med fakturor.
Citera
2017-08-28, 16:47
  #99
Medlem
Grodfrityrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magro
Frågan om DN:s uppsägningsrutiner har aktualiserats av Fria Tider.

DN Kundservice påstår att uppsägningar kan göras på deras webbplatsen. - Sant eller Fake News?

Vilken tidning är egentligen svårast att säga upp?

Se även mitt inlägg här: (FB) Friatider scammar folk med fakturor.

"uppsägningar kan göras på deras webbplatsen."
Omvändning under galgen (om tjänsten fungerar ...)
Det verkar vara en ny tjänst som tillkommit tack vare press från Konsumentverket.

DN brukar på regelbunden basis få bassning av Konsumentverket:
(FB) Gammelmedias annalkande död
Citera
2017-08-28, 17:22
  #100
Medlem
Grodfrityrs avatar
Även den här tråden innehåller en del intressant information angående DN:s affärsmetoder:
(FB) kommer prenumerationen att påverkas för DN och Expressen efter uthängningen av J C ?
Citat:
Ursprungligen postat av Marika Formgren
En person i min närhet har två dagar i rad försökt att komma fram till DN:s kundtjänst för att säga upp prenumerationen. Trots drygt två timmar i telefon har det inte gått. Anmälan har gjorts till Konsumentverket. Försöker DN hindra människor från att säga upp sin prenumeration? Har växeln kraschat på grund av högt tryck? Är det någon som vet?
Citera
2017-08-28, 18:17
  #101
Medlem
Grodfrityrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grodfrityr
"uppsägningar kan göras på deras webbplatsen."
Omvändning under galgen (om tjänsten fungerar ...)
Det verkar vara en ny tjänst som tillkommit tack vare press från Konsumentverket.

DN brukar på regelbunden basis få bassning av Konsumentverket:
(FB) Gammelmedias annalkande död


DN idag:
Citat:
Hur säger jag upp min prenumeration?

Blir prenumerationen uppsagd om jag låter bli att betala fakturan?

DN Kundservice
2015-05-31 20:35

---------------
Visa bästa svaret.
---------------

Vad tråkigt att du vill säga upp din prenumeration! Av säkerhetsskäl behöver du logga in på "Mitt konto" för att göra det. När du har loggat in väljer du ”Mina prenumerationer” i vänsterkolumnen och ”Ändra” bredvid den prenumeration du avser göra förändringar i. Det går annars jättebra att ringa till oss för att säga upp din prenumeration: 08-738 26 00, knappval 5.

DN Kundservice
2015-05-31 20:37
Intressant att informationen daterades 2015-05-31, datumet luktar fake news lång väg.
Konsumentverkets kritik mot DN:
Citat:
En prenumeration hos Dagens Nyheter går att teckna dygnet runt direkt på tidningens webbsida. Men för att säga upp prenumerationen krävs ett pappersbrev eller ett telefonsamtal under vissa öppettider.

(...)
Dagens Nyheter får nu fram till den 5 september på sig att svara Konsumentverket. Efter det kommer myndigheten ta ställning till om några ytterligare åtgärder ska vidtas.

Kritiken framfördes under 2016 ...


Edit: Fick inte med hela citatet.
__________________
Senast redigerad av Grodfrityr 2017-08-28 kl. 18:33.
Citera
2017-08-28, 18:31
  #102
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grodfrityr
DN idag:

Intressant att informationen daterades 2015-05-31, datumet luktar fake news lång väg.
Konsumentverkets kritik mot DN:

Kritiken framfördes under 2016 ...
Låt mig klargöra att det de facto finns en option att avsluta prenumerationen på nätet, kollade nyss. Hur bra det fungerar har jag av naturliga skäl ingen aning om
Citera
2017-08-28, 23:08
  #103
Medlem
Zog Ruless avatar
Efter ännu en höjning av månadsavgiften var det idag dags att säga upp DN. Gick in på nätet, klickade på säg upp och bekräftade. Tog cirka 30 sekunder. Smidigt.
Citera
2017-08-29, 10:25
  #104
Medlem
Grodfrityrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Låt mig klargöra att det de facto finns en option att avsluta prenumerationen på nätet, kollade nyss. Hur bra det fungerar har jag av naturliga skäl ingen aning om
Ja, och nu skriver "Zog Rules" att funktionen fungerar, gott så.
Men DN har med största sannolikhet bakdaterat de nya villkoren, alltså justerat dem långt senare än 2015-05-31. Förmodligen för att ge sken av att kritiken mot dem har varit orättfärdig.
Citera
  • 8
  • 9

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback