Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-08-20, 18:33
  #4513
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johnthedickholmes
Då kan vi stänga tråden här tycker jag. Du vet ingenting och det du hävdar att du vet kan du inte berätta om så...

Pass på ditt svammel tycker jag. Nej, då har vi kommit fram till att övervakning förekommer men inte fenomenet GS. Dvs. När flera personer stalkar en person 24/7 över flera års tid och även avlyssnar tele i realtid samt tar del av sjukjournaler och KUT. Polisen, Säpo övervakar folk som är misstänka för brottslig verksamhet en begränsad tid och grovt kriminella eller terrorister en längre tid och kan ha även ha tele avlyssning längre tid. Det vet vi av Fup:ar och att de söker tillstånd hos tingsrätt för buggar, GPS spårning mm. De begär ut mejl, sms etc från teleoperatörer men får inte avlyssna random i realtid enligt bla Löfven. Något han vill ändra på. Mysig rättsstat..

I mitt fall har de hävdat att de övervakar för att få reda på information. Sedan nästan 10 år tillbaka har Säpo hävdat att om de bara hade haft viss information så hade övervakningen upphört, att det enbart är informationsbrist som gör att de fortsätter. Nå, sedan 1-2 månader tillbaka har de fått den informationen de sökt. Men ingenting förändrades. Allt tal om att de enbart behöver information osv var bara skitsnack.
Citera
2017-08-21, 08:48
  #4514
Medlem
johnthedickholmess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MattiasGalli
I mitt fall har de hävdat att de övervakar för att få reda på information. Sedan nästan 10 år tillbaka har Säpo hävdat att om de bara hade haft viss information så hade övervakningen upphört, att det enbart är informationsbrist som gör att de fortsätter. Nå, sedan 1-2 månader tillbaka har de fått den informationen de sökt. Men ingenting förändrades. Allt tal om att de enbart behöver information osv var bara skitsnack.

Du är inte övervakad konstant i över 10 år. Vem tror du att du är? Det är för kostsamt. Inte ens blattarna i kaosgängen som skjuter folk i Malmö har sådan intensiv spaning på sig. Den är punktvis och pågår rent fysisk ett tag eller längre beroende på om det är pågående grovt brott.
Citera
2017-08-24, 18:02
  #4515
Medlem
Chuzzlewits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johnthedickholmes
Du är inte övervakad konstant i över 10 år. Vem tror du att du är? Det är för kostsamt. Inte ens blattarna i kaosgängen som skjuter folk i Malmö har sådan intensiv spaning på sig. Den är punktvis och pågår rent fysisk ett tag eller längre beroende på om det är pågående grovt brott.

Det sägs att Amalthea-mannen Anton Nilson avlyssnades av SÄPO ända till sin död 1989, dvs i 80 år. Däremot tror jag inte att SÄPO har tid att ägna sig åt gang stalking.

En kvinnlig stalker anlitar ofta andra för "sitt uppdrag", t.ex. http://www.gd.se/blaljus/brott/kvinn...r-offrets-dorr. Kan GS ha sitt ursprung i att en ovanligt manipulativ kvinnlig stalker anlitar ett stort antal andra personer för sitt uppdrag? Jag har själv erfarenhet av att en stalker kan hålla på i över 10 år. Det gäller att skaffa bevis och vittnen och polisanmäla helt oberoende av om man känner igen personerna som stalkern har anlitat.
Citera
2017-08-25, 17:36
  #4516
Medlem
Chuzzlewits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FreedomDeep
Nedanstående text torde ge ett någorlunda svar på dina frågor. Har lagt till siffror i texten för att svaren skall bli tydligare. OBS! Notera att delvis andra svar går att finna på frågorna, inte minst vem som ligger bakom det hela och varför det görs.

"1) Gang stalking is a systematic form of severe harassment performed by multiple people against a target. Traditionally people think of a "stalker" as one perpetrator, whereas gang stalking involves multiple perpetrators using various techniques to severely bother or make a target conform to so-called rules of society. 2) Common methods used by perpetrators include following the target on foot, by car and public transportation, crowding the target's space in a public place, murmuring insults under the breath so only the target can hear, sitting in the car outside the target's residence, starting "fights" in public with the target, doing "skits" on the street involving certain information only the target should know but has been found out via surveillance of the target, stealing and vandalizing the target's possessions, creating and spreading false rumors about a target, slandering the target, taking pictures or videotaping the target, harming the target's pets, bugging the target's phone, and mail tampering. The target's family may also fall victim to gang stalking.

4) Organized Stalking is a form of terrorism used against an individual in a malicious attempt to reduce the quality of a person's life so they will have a nervous break-down, become incarcerated, institutionalized, experience constant mental, emotional, or physical pain, become homeless, and/or commit suicide. This is done using well-orchestrated accusations, lies, rumors, bogus investigations, setups, frame ups, trumped-up charges, intimidation, overt or covert threats, vandalism, thefts, sabotage, torture, humiliation, emotional terror and general harassment. 3) It is a "ganging up" by members of the community who follow an organizer and participate in a systematic "terrorizing" of an individual.

Organized stalking gang members are given targets' names or have the target identified for them. They usually don't know the target beforehand and the gang stalkers are tightly networked with stalking groups in other communities as well.

Gang stalking groups are not youth/ race/ biker or Mafia gangs. Other interchangeable terms used for "gang stalking" include: group stalking, community stalking (wide area supervised local harassment), cause stalking (stalkers use a "cause" for recruitment), mobbing (organized stalking in the workplace) and street theater (harassment skits done in view of the target out in the community). 5) Some victims of organized stalking claim they are also victimized by electronic harassment including: electronic harassment, electronic assault, directed energy weapons ("DEWs"), non-lethal weapons, mind control (the through-wall electronics can affect the mind) and voice to skull (U.S. Army designation "V2K").

Not all victims will experience the same methods of harassment; some victims are harassed more or less, and some by certain techniques and not others. 4) Victims, or targets, are commonly chosen because they are: government/corporate whistle blowers, involved in an inheritance dispute, going through a hostile divorce, witnessed a crime, saw something they weren't supposed to, are truth-telling talk show hosts or living an alternative lifestyle. Other victims simply don't know why they were chosen at all.

The United States Department of Justice gathered data and reported the results on Stalking by Teams or Groups of People. [U.S. Department of Justice, Office of Justice Programs, Office of the General Counsel (Office of Justice Programs, F.O.I.A. No. 10-000169, Source: Office of the General Counsel, Office of Justice Programs, U.S. Department of Justice) via Wikimedia Commons].


Den graden av aktivitet som beskrivs i den citerade definitionen förutsätter att det finns någon typ av ekonomisk vinning eller sektmentalitet med i bilden. Ett litet GS-företag/extraknäck kanske?

Utöver kvinnliga stalkers som kan anlita andra för att förfölja och skada offret finns ju också en del rättshaverister som förföljer tjänstemän, vittnen, domare mm.

Det har blivit lättare att övervaka folk i Sverige. Varje flytt leder till adressändring i mantalsskrivningen vilket genast noteras i ratsit.se. Stockholms kollektivtrafik vill gärna att du registrerar dig på Mitt SL, vilket gör att dina resevanor blir synliga. En mobiltelefon kan pejlas in. Det finns ansiktsigenkänningsprogram som kan vara kopplade till kameraövervakning som sker på offentliga platser och i kollektivtrafiken. https://www.nyteknik.se/digitaliseri...sion-122831618
Så länge det är polisen som har tillgång till programmen och övervakningsbilderna är det väl endast till gagn för allmänheten. http://www.expressen.se/nyheter/kame...akilovs-flykt/ I annat fall är alla hotade och förföljda personer illa ute.
Citera
2017-08-27, 00:53
  #4517
Medlem
Lite segt har igen.
For dem som tvivlar pa forekomsten. S[... Kan utan storre bekymmer ordna bevis.
Allt handlar om pengar, och jag ar for fattig just nu.
Citera
2017-08-27, 18:36
  #4518
Medlem
madtops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MinotaurusX
Lite segt har igen.
For dem som tvivlar pa forekomsten. S[... Kan utan storre bekymmer ordna bevis.
Allt handlar om pengar, och jag ar for fattig just nu.

Vi är väldigt många som tvivlar. Eller rättare sagt så är vi många som inte bara tvivlar utan vi är fullständigt övertygade om att det inte förekommer.

Du kanske skulle dra igång en foundraiser för att på så sätt finansiera bevisinsamlingen? Det finns ju massor av TI's som nog gärna bidrar för att äntligen bevisa att GS förekommer.
Citera
2017-08-29, 14:23
  #4519
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av madtop
Vi är väldigt många som tvivlar. Eller rättare sagt så är vi många som inte bara tvivlar utan vi är fullständigt övertygade om att det inte förekommer.

Du kanske skulle dra igång en foundraiser för att på så sätt finansiera bevisinsamlingen? Det finns ju massor av TI's som nog gärna bidrar för att äntligen bevisa att GS förekommer.

Att det är många som tvivlar är jag med på. Är skeptisk till mycket av vad jag läser här också.
Det jag hade i åtanke när jag nämnde min kassa ekonomi var i första hand för att just ens egna tekniska grejer
Skulle kunna bevisa för dem som antingen "är" eller "tror at dom är" stalkade.

Vissa historier är ju mer osannolika än andra, och med dagens teknik med spionkameror som inte ens syns vore ju endel
av situationerna möjliga att bevisa/motbevisa.
Tänkte främst på knappnålskameror, eller kameror inbyggda i klockor, kepsar, eller pennor. Måste iallafall vara
lättare att fånga på det sättet än att plocka fram mobilen och börja trixa med.

Är inte helt hundra på hur lagarna ser ut, men det finns ju även "NyckelhålsKameror" som börjar filma om någon knackar / ringer på dörren med inspelningsfunktion.
Kan ju vara ett bra redskap om det ofta förekommer att "typerna" ringer på mitt i natten och springer iväg.
Citera
2017-10-11, 15:30
  #4520
Medlem
Nu har det inte varit så mycket störningar på ett tag, vilket jag är tacksam för. Det kan bero på att Säpo lugnat ner sig och insett att de inte vinner något på att trakassera mig. Eller också kan det bero på att jag bara har inbillat mig alltihop och att medicinen nu börjar göra lite nytta. Konstigt att det dröjde så länge innan medicinen gav effekt i så fall. Jag tror fortfarande att stalkingen förekommer men är inte lika säker längre.

Säpo har fått allt de vill men har ändå tydligen svårt att tänka sig att lägga ner utredningen mot mig. Undrar vad det ska krävas.
__________________
Senast redigerad av MattiasGalli 2017-10-11 kl. 15:33.
Citera
2017-10-13, 14:56
  #4521
Medlem
A1b1ns avatar
Gangstalking förekommer och används dagligen i hufvudstaden, den som säger emot mig har nada aning om Sthlms gator och GS!

Lite klurigt att förstå allt som har med denna sjuka lek att göra, speciellt om du är utsatt.
Men har nu god koll på mitt gangstalking nätverk och varför just jag blev/var/är huvudpersonen, en av huvudpersonerna ska jag säga, leker dom ej med mig så har dom fler kandidater.

Dom har kört sin grej mot mig och det har varit sjukt väldigt ofta! Precis det som är grejjen och tanken med gangstalking.
Även fast dom skadat mig och fukkat upp en hel del saker runt mig så fashineras jag av hela grejjen, jag sitter på kunskap som få andra!! Jag upplever mitt gs nätverk som väldigt väldigt duktiga på sin grej.
Väldigt påhittiga och vet precis hur denna mindgame ska lekas för maximal skada/nytta.
Är övertygad att detta gäng jag pratar om har funnits ett tag, och blivit bättre och bättre på leken.
Sen att gangstalka någon på senare tid går ej att jämföra innan smart telefonerna kom, dom har väldigt bra koll på när det är läge att leka sin lek.
Citera
2017-10-14, 06:37
  #4522
Medlem
johnthedickholmess avatar
Ha Ha, nu börjas det igen. GS finns ej då det skulle kosta för mycket. Sedan skulle det bara fungera på redan maniska människor som redan är sjuka och stressade. En helt normal och stabil person skulle aldrig förstå om hen var utsatt för GS. En vanlig frisk person skulle bara reagera om den blev förföljd av samma personer. Att personer skulle dyka upp 1 ggr och bete sig knepigt skulle de aldrig se något mönster i. Bara sjuka människor som kopplar ihop sådant. Så, nej. Fyller ingen funktion om du tänker efter då de redan är paranoida.
Citera
2017-10-14, 14:26
  #4523
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johnthedickholmes
Ha Ha, nu börjas det igen. GS finns ej då det skulle kosta för mycket. Sedan skulle det bara fungera på redan maniska människor som redan är sjuka och stressade. En helt normal och stabil person skulle aldrig förstå om hen var utsatt för GS. En vanlig frisk person skulle bara reagera om den blev förföljd av samma personer. Att personer skulle dyka upp 1 ggr och bete sig knepigt skulle de aldrig se något mönster i. Bara sjuka människor som kopplar ihop sådant. Så, nej. Fyller ingen funktion om du tänker efter då de redan är paranoida.


Men definitionen på paranoid är ju att misstanken om att vara förföljd är just obefogad. Vad du verkar göra där är ju att förutsätta att friska människor är nödvändigt är korkade. Det kanske stämmer om man exempelvis sänkt kraven för inträde på polishögskolan.
Det lär väl bli mer av sådant här:
http://www.dagensjuridik.se/2013/02/...ant-utbildning

Att förfölja någon kan ju också ha annat syfte än att "bara jävlas", målsättningen är kanske inte ens sekundärt att få någon att verka sjuk? Om du exempelvis är något slags snut och har en person du av någon anledning tror är en skumlirare själv eller möjligtvis suspekta kontakter med skumlirare, skulle du ge fan i att ev spana för du kanske vet att "men vad fan, X är ju redan paranoid"!?!

Eller sådana här förslag:
https://www.svd.se/sapo-far-bryta-sekretess

I samband med sådana förslag måste ju exempelvis någon policy antas om att man inte kan överbeskydda framtida politruker i ungdomsförbunden som hackar andras mailkonton (för att exempelvis skicka hot till sig själva eller partikollegor), eljest blir det ju bara tramsigt.
__________________
Senast redigerad av bradgardsindianen 2017-10-14 kl. 14:38.
Citera
2017-10-16, 09:26
  #4524
Medlem
johnthedickholmess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Men definitionen på paranoid är ju att misstanken om att vara förföljd är just obefogad. Vad du verkar göra där är ju att förutsätta att friska människor är nödvändigt är korkade. Det kanske stämmer om man exempelvis sänkt kraven för inträde på polishögskolan.
Det lär väl bli mer av sådant här:
http://www.dagensjuridik.se/2013/02/...ant-utbildning

Att förfölja någon kan ju också ha annat syfte än att "bara jävlas", målsättningen är kanske inte ens sekundärt att få någon att verka sjuk? Om du exempelvis är något slags snut och har en person du av någon anledning tror är en skumlirare själv eller möjligtvis suspekta kontakter med skumlirare, skulle du ge fan i att ev spana för du kanske vet att "men vad fan, X är ju redan paranoid"!?!

Eller sådana här förslag:
https://www.svd.se/sapo-far-bryta-sekretess

I samband med sådana förslag måste ju exempelvis någon policy antas om att man inte kan överbeskydda framtida politruker i ungdomsförbunden som hackar andras mailkonton (för att exempelvis skicka hot till sig själva eller partikollegor), eljest blir det ju bara tramsigt.

Jo visst kan man bli spanad på av normala anledningar. Som tex vid misstanke om grovt brott etc. Men vad alla GS hävdar är ju att de råkar ut för konstiga typer. Som de endast ser 1 gång. Under decennier. Inte att de har några personer som spanar på sig som är dem samma. Är det samma personer och man upptäcker det så vet man ju säkert. Då behöver man ju inte fråga Säpo vad de håller på med. En riktig span insatts rör en mindre grupp personer typ 3-5 st som övervakar någon en begränsad period för att undersöka om det förekommer något skumt eller inte. GS som det beskrivs handlar om märkliga människor som dyker upp 1 gång och beter sig konstigt. De byts ut hela tiden och tiden är över flera år. Skall du misstänka det måste du redan vara stressad och paranoid. Annars reagerar du ju inte på det.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback