Jag vänder mig starkt emot begreppet papperslös eftersom det implicerar att man har rätt att vara i Sverige men att man av obskyra anledningar inte har sina dokument tillgängliga. Sanningen är ju att man INTE har lagliga skäl för sin vistelse och därför bryter mot lagen. Man är alltså en illegal flykting.
Jag tror att majoriteten av dem som tycker att polisen gjorde fel är sådana som:
1) Inte vet bakgrunden till vår lagstiftning
2) Tror att demokrati är detsamma som den egna viljan.
3) Har en mental förmåga som ligger på en tonårings nivå.
Varför får man inte köra 200 km/h på motorvägen även om man vill? Varför får man inte dumpa sina sopor i naturen? Varför har inte alla som söker asyl rätt att stanna?
Anledningen är i samtliga fall att det ställer till problem för andra, antingen direkt eller på sikt. Att vuxna människor inte förstår detta är TRAGISKT. Är verkligen den svenska skolan så värdelös? Man skäms
Vi kan inte ha en lagstiftning som bygger på känsloargument där kultureliten med omnejd bestämmer allt och att medverkan i Lets dance ses som en merit. DÅ är vi de facto en bananrepublik. Däremot ser jag inga problem med att de som vill ta emot fler flyktingar finansierar detta via sin egen skattsedel. Varför hör man aldrig någon komma med det förslaget?

Jo, juste... Det handlar om att TVINGA andra att betala
Konstigt nog handlar det faktiskt ALLTID om att någon annan ska betala notan och att man själv tycker sig ha rätten att kräva detta. Det är ju jääävligt jobbigt när man inte får spendera andras pengar som man vill. Rent av odemokratiskt!
Förbannade skitland!