Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-07-06, 04:00
  #4417
Medlem
Var i Napa år 2016 i slutet på Augusti.
Det var då fortfarande jätte varmt låg på cirka 27-31 grader. Åkte ner med en kompis. Vi bodde jätte centralt till både stränder och bargatorna tog 5 min att gå till bargatorna och kanske 5 min med buss till Nissi beach (Vilket jag tycker man bör besöka) verkligen skit fin strand! Vattnet var klarblått och bra sandstrand. Vi bodde på hotellet Antia Melpo. Verkligen ett jätte fint hotell med bra personal och service, en stor pool, jätte fina hotellrum! På andra sidan gatan hade vi tillgång till donken precis, och en bit bort massa restauranger. Då det var så centralt så hade man tillgång till massa att se, man kunde även hyra bilar på flertal ställen för att utforska mera. Rekommenderar starkt att åka dit! Passa er bara för dessa biljettsäljare, dom var pain in the ass! Även dessa "inplockare" till strippklubbarna... Vart hotad med kniv att betala tusen spänn för en skjuts på inte ens 2km.
Citera
2017-07-06, 04:03
  #4418
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Louise.potatisgris
Har aldrig fattat grejen med Ayia Napa. Är det bara pga festandet som folk åker dit?

För om man vill ha allt annat så är ju Fig Tree Bay (Protaras) typ 50 gånger bättre. Finns många partyställen där också om man blir sugen.


Yes... I stort sätt. Räckte nog med en upplevelse. Blir att slå till med något lugnare i år!
Citera
2017-07-06, 16:19
  #4419
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Louise.potatisgris
Har aldrig fattat grejen med Ayia Napa. Är det bara pga festandet som folk åker dit?

För om man vill ha allt annat så är ju Fig Tree Bay (Protaras) typ 50 gånger bättre. Finns många partyställen där också om man blir sugen.

Kort sagt, JA.

Hade en kompis som jobbade som worker där nere så jag och en annan kompis bestämde oss för att besöka honom. Summera resan:

- Festa på massa olika barer och klubbar, vissa var riktigt najs t.ex. Blue moon bar, nordic clubroom, grabbarna grus, castle club, pirates cove, aqua club, de svenska klubbarna var sjukt bra ös, massa roligt folk och de bjöds på sprit från scenen, alla bara körde, kul med castle club och pirates cove som gick all in med deras tema, på pirates cove kasta de ut massa captain morgan hattar och tomteluvor haha

- Mycket alkohol intag, nästan blackout några gånger, sjukt billigt att köpa sprit i affär, gäller allt, cider, öl, sprit, billigt på barer oxå då vissa kör free bar för en billig peng så man kan bli stupfull

- Vakna kl 3 varje dag, Bakfull varje dag

- Dåligt med sömn, sov kanske max 5h per natt när vi var där

- Sola och bada lite, brände mig, solen är stark som fan där nere

- Levde på snabbmat

- Kompis blev nästan påkörd av en bil när vi skulle gå över ett övergångsställe, bilen fick tvärnita och bilen bakom körde in i bilen som tvärnita, kaoz

Hela resan och veckan i stort var ett enda kaos, men kul som fan och något man ska ha upplevt!
Citera
2017-07-12, 12:08
  #4420
Medlem
power.rangerss avatar
Är det massa flyktingar på Cypern(Ayia Napa)? Tänkte resa dit..

Ska semestra i Augusti, funderar på Cypern.. Men den jag ska åka med säger att det kanske är massa flyktingar som är på väg in till Europa. Jag har sagt till personen att det inte är massa flyktingar som uppehåller sig där. Men ni som har varit på Cypern i sommar eller våras, stämmer det som jag säger att det är fritt från flyktingar? Tänker specifikt på Ayia Napa eller Fig Tray Bay..??
Citera
2017-07-12, 17:51
  #4421
Medlem
burialhexs avatar
Kommer antagligen få dela rum med massa farliga flyktingar på ditt chartrade hotell....
Citera
2017-07-30, 22:18
  #4422
Medlem
Vi är 6 boys på 18-19 som ska ner nu i mitten på augusti, nån annan?
Citera
2017-08-27, 13:49
  #4423
Medlem
power.rangerss avatar
Fan vad mycket ryssar det var på semestern.. Vilka är dom och hur har de det ställt??

Var i Aiya Napa(Cypern) denna sommaren och såg väldigt mycket ryssar, de var kraftigt överrepresenterade. Kändes som det på en svensk gick typ 15 ryssar eller något..

Vilka är dessa ryssar och hur lever de i hemlandet? Vad jobbar dom med? Cypern är ett dyrt land att semestra i till och med för svenskar, det är nästan dyrare där än i Sverige.
Citera
2017-08-27, 13:56
  #4424
Avstängd
Smuggla sprit människor knark bilar cigg osv osv osv, maffian är stor i Rysslandet!
Citera
2017-08-27, 13:59
  #4425
Medlem
Kvasiintellektuells avatar
Många Ryssar bor på Cypern det är inte turister enbart.
Citera
2017-08-27, 14:39
  #4426
Medlem
Mackan52s avatar
Arbetslösa U-lands Ryssland där rubeln var skräp dog med den feta, inkompetenta alkoholisten Jeltsin.

Förmodligen Moskoviter med mellannivå jobb som precis som andra åker på semester (Sverige är inte det enda landet i världen), vissa korrumperade oligarker såklart men säkert också deras söner på födelsedagsresa eller nåt.
Citera
2017-08-27, 15:36
  #4427
Medlem
gullfias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mackan52
Arbetslösa U-lands Ryssland där rubeln var skräp dog med den feta, inkompetenta alkoholisten Jeltsin.

Förmodligen Moskoviter med mellannivå jobb som precis som andra åker på semester (Sverige är inte det enda landet i världen), vissa korrumperade oligarker såklart men säkert också deras söner på födelsedagsresa eller nåt.

Du har helt rätt. Cypern är populärt bland ryssar. Det stämmer att en del ryssar använder bankerna där, men framförallt så tilltalar hela östra Medelhavet ryssar, speciellt de länder som inte kräver visum av dem, t.ex. Turkiet och Egypten. Dessutom är det kortare flygväg, speciellt från större städer i södra Ryssland.

De som OP såg var folk från Rysslands storstäder med bra jobb. Medelklass och över medelklass troligen. Självklart var det inte gangster, jag gissar att OP såg en del barnfamiljer och ganska vanliga människor - dock från stan, ej från landet. Det stämmer att Europasemester är dyrt för ryssar men inte oöverkomligt.

Källa: Kan Ryssland.
Citera
2017-08-27, 16:06
  #4428
Medlem
Nu består ju inte Ryssland av enbart fattigdom och alkoholister. Det finns väldigt mycket rika ryssar. Dom hade ju egna 5 stjärniga hotell i Turkiet oxå. Haha maffia! Ja dom springer säckert omkring med badbyxor och dricker drinkar på playan! Allt är inte en film.
Citera
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f415312

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback